דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

״חל״ת בלי תמיכה כלכלית הוא פיטורים״: ההסתדרות תקיים עצרת מחאה גדולה בנתב"ג

ההפגנה תתקיים בבוקר יום חמישי, בהיעדר פתרון למצוקת עובדי ענף התעופה| עובדי רשות שדות התעופה יצטרפו גם הם למחאה | יו"ר ההסתדרות פנה לשר האוצר: ״אנא פעל במהירות להזרמת כספים להצלת ענף התעופה״

הפגנת עובדי אל על מול משרד האוצר בירושלים (צילום: קובי וולף)
הפגנת עובדי אל על מול משרד האוצר בירושלים (צילום: קובי וולף)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות המצוקה התעסוקתית הקשה של עובדי ענף התעופה הישראלי והסכנה המרחפת מעל עתיד החברות בענף, ובשל הימשכות משבר הקורונה וההגבלות שהוטלו: ההסתדרות תקיים עצרת מחאה בנתב"ג, ביום חמישי בשעה 10:00.

ישתתפו בעצרת המחאה עובדים מאוגדים בהסתדרות: עובדי אל-על, עובדי ארקיע, טייסי ישראייר וחברות שירותי הקרקע לאופר GHI ו-QAS. העובדים אומרים: "אנחנו מרגישים נטושים על ידי המדינה".

את העצרת מוביל איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, בראשות אבי אדרי. גם עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) יצטרפו למחאה, כאות הבעת סולידריות עם עובדי ענף התעופה – הענף שנפגע בצורה הקשה ביותר מאז פרוץ מגפת הקורונה לפני כשנה וחצי. אלפי עובדי ענף התעופה כבר פוטרו והוצאו לחל"ת, ועשרות אלפי עובדים עדיין לא שבו לעבודותיהם וחוששים לביטחונם התעסוקתי, ערב ראש השנה.

מאז פרוץ מגפת הקורונה, חלק גדול מחברות התעופה ביצעו צעדי התייעלות כואבים, שהביאו לפיטוריהם של אלפי עובדים ועובדות. ההסתדרות הובילה שורה של הסכמי התייעלות בחברות בענף התעופה, בשיתוף פעולה עם העובדים ומתוך דאגה לעתיד החברות. ההסתדרות אף הקצתה כספים במסגרת ההסכמים שנחתמו, בשל חשש אמיתי להמשך קיומו של הענף.

בתחילת החודש התריע יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בפני שר האוצר אביגדור ליברמן, לגבי המצוקה שבה שרוי הענף: "לנוכח גודל השעה, אני פונה אליך באופן אישי בבקשה לפעול במהירות להזרמת כספים להצלת ענף התעופה בישראל וכדי להציל אלפי מקומות עבודה", כתב יו"ר ההסתדרות, לשר האוצר.

באותו מכתב, שנשלח גם לשרת התחבורה מרב מיכאלי ולמנכ"לי חברות התעופה אל-על, ארקיע וישראייר, כתב בר-דוד: "אסור להפקיר את אלו שנותרו מאחור. ההסתדרות הייתה זו שהתגייסה להוביל את הצלת הענף ואת שיקומו מנזקי המשבר, דרך הסכמי הבראה והתייעלות חסרי תקדים, תוך הירתמות כלכלית משמעותית. ההסתדרות העבירה לאל-על 10 מיליון שקל לפיצויי פיטורים מוגדלים עבור עובדים, ועוד 5 מיליון שקל כדי לסייע לחברת ארקיע לשרוד את המשבר. ההסתדרות תמשיך לפעול בכל החזיתות כדי לעזור לענף התעופה ולמנוע את קריסתו, אך אנו לא יכולים להחליף את מקומה של המדינה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר היום, לקראת עצרת המחאה ביום חמישי: "העובדים בענף התעופה נפגעו קשות ממשבר הקורונה ומהחלטות הממשלה. פוטרו אלפי עובדים שנתנו את מיטב שנותיהם למקומות העבודה. עד כאן! כשממשלה מחליטה לסגור את השמיים היא צריכה באותה נשימה לדאוג לאותם עובדים שפרנסתם נגדעת. כל חל״ת שאינה נתמכת כלכלית על ידי המדינה, מהווה פיטורים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!