דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

למרות העלייה בפעילות: אל על רשמה הפסד של 80.7 מיליון דולר ברבעון השני

על פי הדו"ח הרבעוני שהגישה החברה לבורסה, לא חלה התקדמות במגעים עם משרד האוצר על דחיית מועד הנפקת המניות וקבלת סיוע נוסף מהמדינה | עוד דיווחה החברה שתבחן הוצאת עובדים נוספים לחל"ת

עובדי חברת אל על בנתב"ג (צילום: פלאש90)
עובדי חברת אל על בנתב"ג (צילום: פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אל על רשמה הפסד של 80.7 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2021, כך על פי הדו"ח שפרסמה היום (רביעי) החברה לבורסה. ברבעון השני של השנה עמד היקף הפעילות על 31% מזה שברבעון המקביל בשנת 2019. ברבעון הראשון רשמה החברה הפסד של 104.7 מיליון דולר, אז עמד היקף הפעילות על 10% מזה של הרבעון המגביל ב-2019.

באל על ציינו כי לאור השלכות זן דלתא של נגיף הקורונה פנו למשרד האוצר בבקשה לדחות את ההנפקה המתוכננת של החברה לגיוס הון מניות ואופציות בהיקף של לפחות 105 מיליון דולר, שאמורה הייתה לצאת לפועל עד סוף חודש יולי. בעלת השליטה בחרה התחייבה לרכוש בהנפקה מניות בהיקף של 43 מיליון דולר לכל הפחות.

נכון לנקודה זו, הדגישו,  עדיין לא בוצעה ההנפקה ולמרות המגעים עם האוצר על תנאי הדחייה ובקשת כספי סיוע אין וודאות שהצדדים יצליחו להגיע להסכמות. כשילון המגעים יסכן את קיומה של החברה.

מגמת התאוששות אחרי הסגרת המגבלות

על פי הדו"ח, במהלך הרבעון השני של 2021 חלה התאוששות בשוק התעופה, כתוצאה מההסרה ההדרגתית של הגבלות התנועה. בהתאם, גדלו היקף הפעילות ושיעור התפוסה בטיסות של אל על, מה שהגדיל את הכנסות החברה מהפעלתה  בכ-106 מיליון דולר לעומת הרבעון הראשון. ההתאוששות תרמה גם לשיפור של כ-29 מיליון דולר בהפסד הגולמי.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת השתפר בכ-204 מיליון דולרים רבעון השני. לשיפור אחראי בעיקר הסכם רכישת כרטיסי הטיסה לצוותי האבטחה שנחתם מול המדינה ל-20 שנה, שהזרים לחברה כ-172 מיליון דולר במזומן.

לצד זאת שילמה אל על כ-106 מיליון דולר בגין חובות עבר, בין היתר ללקוחות שטיסתם בוטלה בעקבות מגפת הקורונה. יתרת הסכום, בהיקף כ-104 מיליון דולר, נבע מהפעילות השוטפת ברבעון ותוספת מהון חוזר הנובע בין היתר ממכירת כרטיסי טיסה לתקופות עתידיות.

החברה בוחנת "התאמה נוספת במספר העובדים הפעילים"

נכון למועד פרסום הדו"ח, ציינה החברה כי 1,371 מעובדיה נמצאים עדיין בחל"ת. זאת, אחרי שביולי השנה חתמו אל על וההסתדרות הסכם בו נקבע שכל העובדים הקבועים בני 45 ומטה שהיו בחל"ת, יוחזרו להיות מועסקים לצורך ביצוע הכשרות מרחוק, ויקבלו שכר קבוע שישולם מחציתו על ידי החברה ומחציתו על ידי ההסתדרות עד סוף אוקטובר.

ההסכם נחתם בעקבות החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן להפסיק את תשלום דמי האבטלה לבני 45 ומטה.

בחברה ציינו שעל רקע התפרצות זן הדלתא, הם בוחנים "התאמה נוספת במספר העובדים הפעילים". על פי פרסומים בתקשורת, מתכננת אל על להוציא כ-1,000 עובדים נוספים לחל"ת, למרות שבעקבות שינוי המדיניות הם לא יהיו זכאים בתקופה זו לדמי אבטלה.

לצד זאת ציין הדו"ח כי החברה ממשיכה לבצע פעולות תפעוליות ופיננסיות שמטרתן להקטין את הוצאותיה ובכלל זה הסדרים לדחיית תשלומים עם ספקים, בעלי נכסים, חברות החכרת מטוסים ומוסדות פיננסיים. עם ההגעה להסכם עם המדינה, החלה החברה ליישם הסדרי פריסת חובות אל מול ספקיה על מנת לצמצם את חובותיה, במסגרת המגבלות התזרימיות שלה. בנוסף צויין כי החברה השלימה את ההחזרים הכספיים ללקוחות שביקשו לקבל החזר כספי. התפרצות זן הדלתא לדבריה עתידה לגרום לגל נוסף של דרישות להחזרים.

ביום חמישי הקרוב יערכו עובדי ענף התעופה עצרת מחאה בנתב"ג, אחרי שבמהלך השבוע הוקם מטה מאבק של כלל החברות באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות בראשות אבי אדרי.

בעצרת ישתתפו עובדים מחברות אל-על, ארקיע, ישראייר וחברות שירותי הקרקע לאופר GHI ו-QAS.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר אתמול: "העובדים בענף התעופה נפגעו קשות ממשבר הקורונה ומהחלטות הממשלה. פוטרו אלפי עובדים שנתנו את מיטב שנותיהם למקומות העבודה. עד כאן. כשממשלה מחליטה לסגור את השמיים היא צריכה באותה נשימה לדאוג לאותם עובדים שפרנסתם נגדעת. כל חל״ת שלא נתמך כלכלית על ידי המדינה מהווה פיטורים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!