דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

בנט: "הסגר יהרוס את המדינה, הוא קו ההגנה האחרון כשכל האפשרויות מוצו"

ראש הממשלה במסיבת עיתונאים במשרדו בירושלים: "אם אזרחי ישראל ימשיכו להתחסן בהיקפים גדולים - נוכל להתגבר על הדלתא" | בנט התחייב כי ״היום 100% ממי שנוחת בישראל נבדק לקורונה״

(צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90)
(צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה בירושלים. מסיבת העיתונאים הוקדשה ברובה לקורונה בנושאי פתיחת שנת הלימודים, והאפשרות להחמרת ההגבלות בשל העלייה בתחלואה.

בפתח דבריו אמר בנט: "ממשלת ישראל החדשה מציינת חודשיים לקיומה וכבר הביאה הישגים חשובים ובראשם תקציב מדינה. בתוך כך, שמנו סוף לשלוש שנות כאוס".

״לצד אלה, אנחנו מתמודדים עם גל עולמי חדש של זן הדלתא של נגיף הקורונה שצבע כבר את מרבית מדינות העולם באדום. ממשלות בכל רחבי העולם מחפשות איך להתמודד עם המוטציה שיצרה מצב חדש. אנחנו בישראל החלוצים בחיסונים השלישיים. לפני שעה ארה"ב הודיעה כי תחל בחיסונים בספטמבר וכך מדינות נוספות יבואו בעקבותיה", הוסיף.

על החיסון השלישי הסביר בנט כי "ההחלטה לא הייתה פשוטה עבורנו אבל ידענו שזו הדרך הנכונה. אני אומר כאן באופן ברור – אם אזרחי ישראל ימשיכו להתחסן בהיקפים גדולים נוכל להתגבר על הדלתא, זה בהישג יד".

לדבריו, ממשלת ישראל מתנהלת עם תכנית סדורה שמטרתה היא שמירה על הבריאות והפרנסה, "אלו שני היעדים, זה לא יעד אחד. לא כל העולם הוא רק בפריזמה של קורונה, יש גם עתיד למדינה. גם פרנסה וכלכלה זה חיי אדם. נעשה הכל כדי שתוכלו להמשיך לפרנס את משפחותיכם בכבוד".

"לכן למרות שסגר הוא הצעד הכי פשוט עבור הממשלה, בחרנו בדרך הקשה: לבצע עשרות רבות של פעולות שביחד אולי יעזרו לנו להימנע מסגר. הסגר הוא קו ההגנה האחרון, רק כאשר כל האפשרויות האחרונות מוצו", המשיך.

לטענתו, "אם ניכנס לעוד סגר לא יהיה עוד כסף לממן נמר במקום נגמ"ש משוכלל, או תרופה לילדה חולת סרטן. לכן אנחנו בממשלת ישראל דאגנו להעניק לכל אזרח בגיל המתאים חיסון וחיסון שלישי כי מדינה מחוסנת היא חלופה לסגר הרסני".

על יעילות החיסונים הצהיר: "אני רוצה לפוגג את חדשות הפייק: החיסונים עובדים בצורה בלתי רגילה. הם גם בטוחים אבל הם בעיקר עובדים. בשבוע האחרון מתוך 105 נפטרי קורונה, 103 לא השלימו את מנות החיסון הנדרשות. זה לא מקום לשתי דעות, אני לא מכיל את זה, יש כאן מדע ועובדות – החיסונים הם מצילי חיים. זה לא דבר בלתי רגיל, יש חיסונים שצריך לחדש מעת לעת".

בסיום דבריו התייחס לתכנית הפעולה הממשלתית: "הגדלנו את רף הספיקה של בתי החולים, גייסנו יותר רופאים, עוד אחיות ועוד מיטות. זה לא כסף ששרפנו, הרופאים ימשיכו לטפל גם אחרי הקורונה אבל זה קונה לנו כרגע עוד זמן יקר, כדי לתת מספיק זמן לחיסונים להיכנס לפעולה".

"דבר שני, אנחנו עושים עשרות פעולות כדי "למעוך" את גרף ההדבקה. אנחנו הגברנו בצורה דרמטית את האכיפה, הגדרנו תו ירוק חובה, פתחנו מחדש את מגן אבות שנסגר כדי להגן על האוכלוסייה הפגיעה, סגרנו את פרצת נתב"ג והיום 100% ממי שנוחת בישראל – נבדק, וכן הגדלנו דרמטית את מספר הבדיקות היומיות ועוד נגדיל", הוסיף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!