זמני המתנה חריגים של 40-25 דקות התגלו ב-33 יחידות דואר בבדיקה שערך משרד התקשורת. המשרד הורה אתמול (רביעי) לדואר ישראל לקצר את זמני ההמתנה בתוך 3 חודשים, והודיע שיבדוק אם זמני ההמתנה פחתו כנדרש.
"אזרחי ישראל ראויים לשירותי דואר ברמה מתקדמת", אמר שר התקשורת יועז הנדל. "המטרה שלי כשר התקשורת היא לדאוג לשירותי דואר איכותיים, יעילים ונגישים, שיהיו חלק משוק תחרותי, ולכן גם קידמנו רפורמה בדואר בחוק ההסדרים. אני מבקר ביחידות הדואר מדי שבוע ונחשף מקרוב לרמת השירות, לאתגרים ולדברים שחייבים לשפר. נפעל לקצר את זמני ההמתנה באופן מיידי ולא נרפה עד שיושג שיפור משמעותי בשירות למען לקוחות הדואר".
המשרד ציין לחיוב שזמני ההמתנה ביחידות הדואר השתפרו וירדו באופן כללי ל-8 דקות בממוצע משוקלל, בעקבות המעבר לזימון תורים מראש מנובמבר 2020. כ-70% מהלקוחות עברו לזימון תורים מראש, ובחלק מהסניפים עדיין אפשר לקבל שירות ללא זימון תור מראש באופן דיגיטלי. לצד השיפור, שינוי זה פגע בנגישות סניפי הדואר לאוכלוסיות ללא אוריינות טכנולוגית.
בחלק מהיחידות נמדדו זמני המתנה ארוכים מהנדרש בהוראות הרישיון. מדיווחי חברת הדואר למשרד התקשורת עלה שב-33 יחידות נמדדו בשלושת החודשים האחרונים זמני המתנה גבוהים שנעו בין 40-25 דקות בממוצע, ושהגיעו במקרים מסוימים אף לזמני המתנה ארוכים בהרבה. חלק גדול מהסניפים הללו משרתים את האוכלוסיה הערבית.
בין 33 היחידות שבהן התגלו זמני המתנה ארוכים במיוחד ניתן למצוא את סוכנות לוינסקי וסניף יפו בתל אביב-יפו, סוכנות אזור התעשייה עמק שרה בבאר שבע, סוכנות אלחרירי וסניף הורדוס בירושלים, סניף סילבר ברמת גן וסוכנות שאגור באום אל פחם. המשרד לא הודיע כמה סניפים נכללו בבדיקותיו בסך הכול.
המשרד הורה לחברה לנקוט את כל הפעולות הנדרשות לקיצור זמני ההמתנה: ניהול התורים באמצעות זימון תור מראש, הרחבת שעות הפעילות של היחידות, הרחבת עמדות השירות לציבור ביחידות ואיושן באופן מלא לאורך כל ימי ושעות הפעילות ועוד. היעד הוא קיצור זמן ההמתנה ל-10 דקות בממוצע משוקלל באותן יחידות, בהתאם לרישיונה של חברת הדואר.
"אנחנו מברכים על בדיקת משרד התקשורת, שמעידה על השיפור הרב בזמני ההמתנה בדואר במאות יחידות, שבהן נמדדו זמני המתנה נמוכים מ-8 דקות בממוצע", נמסר מדואר ישראל. "מהלך ׳תור בקליק׳ שיצא לדרך בינואר השנה הוכיח את עצמו, והוא מאפשר ללקוחות להגיע בזמן שנוח להם ולהתקבל כמעט ללא המתנה, ולדואר להיערך להגעת הלקוחות ולווסת עומסים. נמשיך לפעול לשיפור השירות גם באותן 5% מהיחידות שבהן נמצאו זמני המתנה גבוהים מ-10 דקות בממוצע".
השינוי אכן משפר את זמני ההמתנה, אבל תגובת הדואר לא דייקה. הלקוחות לא יכולים להגיע בזמן שנוח להם, אלא בזמן שבו יש פניות לקבל אותם. במילים אחרות, מכיוון שלא הוגדל משמעותית איוש הסניפים ומספרם דווקא במגמת ירידה, שזמני ההמתנה עברו מהמתנה בסניף להמתנה עד למציאת תור פנוי.
33 הסניפים שבהם התגלו חריגות בזמני המתנה:
- סוכנות שאגור, אום אל פחם
- סוכנות אל מחאג'נה, אום אל פחם
- סוכנות באקה אל ג'רביה, באקה אל ג'רביה
- סוכנות אזור תעשיה עמק שרה, באר שבע
- סוכנות ביר אל מכסור, ביר אל מכסור
- סוכנות ביתר עילית, ביתר עילית
- סוכנות ניסנבאום, בת ים
- סוכנות ביזנס פארק, הרצליה
- סוכנות זול סטוק חדרה, חדרה
- סוכנות משרד הרישוי, חולון
- סוכנות בן גוריון, חיפה
- סניף נחלה, חיפה
- סוכנות טייבה צפון, טייבה
- סוכנות רחוב הדרור, יבנה
- סניף הורדוס, ירושלים
- סוכנות אלחרירי, ירושלים
- סוכנות ג'אבל מוכבר, ירושלים
- סוכנות שועפט, ירושלים
- סוכנות צור באחר, ירושלים
- סוכנות ראס אל עמוד, ירושלים
- סניף פסגת זאב, ירושלים
- סוכנות אזור תעשייה ירכא, ירכא
- סוכנות כסייפה, כסייפה
- סוכנות כפר יאסיף, כפר יאסיף
- סוכנות כפר קאסם, כפר קאסם
- סוכנות כפר מנדא, כפר מנדא
- סוכנות ערערה (בנגב) ערוער, ערוער
- סוכנות קדימה, קדימה
- אל מוכתר, רהט
- בית דואר רהט, רהט
- סניף סילבר רמת גן, רמת גן
- סוכנות לוינסקי, תל אביב-יפו
- סניף יפו, תל-אביב יפו