דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

״הרפורמה בכשרות צפויה להוביל לפיטוריהם של כ-700 עובדי המועצות הדתיות״

בחטיבה הדתית בהסתדרות מתריעים מפגיעה באלפי עובדי מערך הכשרות, ועוד מאות שיאבדו את משרותיהם | לצורך המאבק, הוקם ועד ארצי שיאגד את עובדי המועצות הדתיות | יו"ר הסתדרות המעו"ף: ״זו אחת הרפורמות הקיצוניות שנראו״

ישיבת ההקמה של הוועד הארצי של עובדי המועצות הדתיות. (צילום: ההסתדרות)
ישיבת ההקמה של הוועד הארצי של עובדי המועצות הדתיות. (צילום: ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

רפורמת הכשרות שמבקשת הממשלה לקדם בחוק ההסדרים, צפויה להוביל לפיטוריהם של כ-700 עובדי מועצות דתיות, כך עלה בישיבה שקיימה ביום ראשון החטיבה הדתית בהסתדרות המעו"ף עם מנכ"ל המשרד לשירותי דת מוני מעתוק, וסגן הממונה על השכר יוני פ"ת.

בחטיבה הדתית בהסתדרות הקימו היום (חמישי) ועד ארצי שיאגד את עובדי המועצות הדתיות, במטרה להיאבק בפגיעה בזכויות העובדים ובטחונם התעסוקתי. כזכור, בהסתדרות חוששים גם מהפגיעה בזכויותיהם של כ-4,000 משגיחי הכשרות בישראל, הצפויים במסגרת הרפורמה להפוך לעובדי קבלן באמצעות תאגידי כשרות פרטיים.

ישיבת ההקמה של הוועד הארצי של עובדי המועצות הדתיות. (צילום: ההסתדרות)
ישיבת ההקמה של הוועד הארצי של עובדי המועצות הדתיות. (צילום: ההסתדרות)

בישיבת ההקמה של הוועד הארצי של עובדי המועצות הדתיות היום, נבחר לראשות הוועד שלום ביידני (עובד המועצה הדתית בשדות דן), ולסגניו מונו אבי רביבו (קצרין), פרחיה סוויסה (ירוחם), וקותי דרעי (אבן יהודה).

"אנחנו נמצאים היום במאבק קשה, על סף מלחמה להציל אלפי משפחות העשויות לאבד את מטה לחמן" אמר לדבר יו"ר החטיבה הדתית בהסתדרות המעו"ף רפי מלאכי על ההחלטה להקים את הוועד הארצי. לדבריו, הציג את הסוגייה בפני הרבנים הראשיים לישראל ורבני הערים וההתיישבות. "המאבק שלנו זוכה לתמיכה מקיר לקיר, והרבנים אף אישרו לי במידת הצורך להשתמש בנשק השביתה".

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל נפגש עם חברי הוועד הארצי, ואמר כי הוא רואה ביישום הרפורמה סכנה גדולה לזכויות העובדים ולמטה לחמם. "זו אחת הרפורמות הקיצוניות שראינו בסקטור כלשהו, והיא מזכירה לנו את הניסיון הרע שהיה עם הקמת תאגידי המים, שהיום מנסים לחזור ממנו כי הציבור בסופו של דבר שילם יותר כסף – אבל העובדים שילמו את מחיר הכישלון בפיטורים ופגיעה בזכויות".

בר-טל הבהיר כי ההסתדרות צפויה לעמוד מאחורי עובדי המועצות הדתיות והמשגיחים במאבקם, והודה לרבנים על ההסכמות שנתנו למאבק. "דרושה תוכנית סדורה וחתימה על הסכם להסדרת זכויות העובדים עתה ובעתיד. הידברות מוקדמת אינה מילה גסה", חתם את דבריו.

את הישיבה כיבד גם רב המקומית אלפי מנשה ומ"מ רב העיר כפר סבא, הרב דוד אוחיון, המכהן גם כיו"ר ועד רבני הערים בישראל שאמר "לא יכולתי לעמוד מנגד, זו לא העת לחשות. יש פה אירוע רב נפגעים, שעתיד לפגוע גם בציבור שבעתיד ישלם עוד 40-50%, אבל הראשונים שישלמו את המחיר זה המשגיחים ועובדי המועצות המקומיות". הרב הבהיר כי רבני הערים יצטרפו אף הם למאבק וקרה לעובדים להיאבק כל האמצעים העומדים לרשותם.

"זו לא חכמה לשפוך את התינוק עם המים" אמר מנהל ארצי בחטיבה הדתית, הרב יניב שפירא המכהן גם כיו"ר הועד הארצי של משגיחי הכשרות. "אנחנו לא מתנגדים להפרדה בין המשגיחים למושגחים בהתאם להחלטת בג"צ, אבל נתנגד בכל כוחנו למהלכים שמשמעותם תהיה פגיעה אנושה באלפי עובדים ופיטורי מאות עובדים נוספים. ההסתדרות הציגה לאורך השנתיים האחרונות מספר חלופות והצעות למנגנונים חלופיים שיאפשרו את שיפור שירותי הכשרות לצד השמירה על זכויות העובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!