דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מאות עצמאים הפגינו מול בית ראש הממשלה בנט: ״גלו חמלה לפני החגים״

המפגינים דרשו פיצוי בעקבות ההגבלות על הפעילות העסקית | רמי בז'ה מפורום העצמאים בהסתדרות: "באנו לומר שני דברים: פרנסה וכבוד" | השחקנית אסתי זקהיים: "ההרגשה היא שלא רוצים להגיד את המילה סגר, כי אם אומרים סגר צריך לתת פיצויים"

  • המפגינים דרשו פיצוי בעקבות ההגבלות על הפעילות העסקית | רמי בז'ה מפורום העצמאים בהסתדרות: "באנו לומר שני דברים: פרנסה וכבוד" | השחקנית אסתי זקהיים: "ההרגשה היא שלא רוצים להגיד את המילה סגר, כי אם אומרים סגר צריך לתת פיצויים"
הדס יום טוב

מאות מוחים נאספו הערב (שבת) מול ביתו של ראש הממשלה, נפתלי בנט, להפגנה ראשונה מאז הגל הרביעי של הקורונה.

בהפגנה השתתפו ארגוני עצמאים מענפי המשק השונים שנפגעו מההגבלות: התיירות, התרבות, המסחר והמסעדנות. המוחים דרשו להעניק לעצמאים פיצויים בעקבות ההגבלות שפוגעות בפעילותם, גם כאשר לא מוכרז סגר. עוד דרשו המפגינים שהממשלה תאשר רשת ביטחון לעצמאים, כפי שהתחייבה עם הקמתה.

"מעט חמלה לפני החג"

רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות: "באנו היום אל ביתו של ראש הממשלה בנט, לומר לו שני דברים: פרנסה וכבוד. כל הסקטורים שנמצאים כאן, מהתיירות ומורי הדרך עד לאופנה ותרבות, דורשים מבנט להיות רגיש אלינו, העצמאיים. מעט חמלה לפני החג".

רמי בז'ה, יו"ר ארגון העצמאים בהסתדרות (צילום: הדס יום טוב)
רמי בז'ה, יו"ר ארגון העצמאים בהסתדרות (צילום: הדס יום טוב)

אסתי זקהיים: "עולם הבמה נמצא בסגר"

אסתי זקהיים (55), שחקנית: "ההרגשה היא שלא רוצים להגיד את המילה סגר. כשאומרים סגר אז צריך לתת פיצויים. כל קמפיין ההפחדה של 'אל תצאו, אל תלכו', עושה את שלו. 40% ביטלו כרטיסים. מבטלים הפקות, הצגות ילדים, פרויקטים. השחקנים שלנו חיים על חודשי הקיץ, החגים והפסטיבלים, אנחנו לא יודעים מה יהיה. אם אתם כל כך בטוחים בתו הירוק, תעשו קמפיין עידוד, אל תפחידו את הציבור. אנחנו בעולם הבמה נמצאים בסגר".

השחקנית אסתי זקהיים (צילום: הדס יום טוב)
השחקנית אסתי זקהיים (צילום: הדס יום טוב)

"כשבנט המליץ לא לטוס, בוטלו הזמנות"

"אני לא עובד כבר שנה וחצי", אומר ל'דבר' משה בנישו (42), אב לשלושה, מארגן טיולים ומדריך טיולים מאשתאול. "בחודשים האחרונים הייתה לי תקווה שאני חוזר לעבודה, התחילו להיכנס הזמנות, התקשרו קבוצות מהעבר".

"כשבנט המליץ ביולי שלא לטוס, התחילו להתבטל הזמנות. חודשי הקיץ והחגים, שאמורים להיות הכי מלאים – ריקים כרגע, ואין תקווה. הנטל מתחיל להיות משמעותי.
כבר 5 חודשים שאין לי מענקים, וגם את מה שכבר קיבלתי, על ירידה של 60% בהכנסה, הם מבקשים בחזרה. יש לי מחשבות לעשות הסבה או למצוא מקום עבודה אחר, אבל אני יכול לעשות רק עבודות זמניות, כי ברור שארצה לחזור לעבודה הקודמת שלי".

משה בנישו (מימין) וחיים נאור (צילום: הדס יום טוב)
משה בנישו (מימין) וחיים נאור (צילום: הדס יום טוב)

"המענקים הופסקו, אין לי דרך להתקיים"

חיים נאור (35), אב לחמישה, מדריך טיולים עצמאי 35 שנים, מהרצליה: "במשך 19 חודשים לא עבדתי. באוגוסט האחרון, בעקבות איזו התעוררות קטנה, קיבלתי ג'וב לשבוע, להדריך קבוצה של ישראלים שיצאו לחו"ל. ג'וב ראשון ויחיד. היו עוד תוכניות אבל הכל התבטל בעקבות ההנחיות החדשות, וחובת הבידוד לשבועיים. העולם שוב נצבע אדום וכל ההזמנות שהיו לי התבטלו".

"המענקים הופסקו, ואין לי דרך להתקיים. אם הממשלה סוגרת משאב שמשמש לפרנסה, צריכה לתת סוג של פיצוי או רשת ביטחון לאנשים כמוני, שבגילי לא מתקבלים לעבודות חדשות. חייבים למצוא פתרון סקטוריאלי".

"הבטחתם שינוי, תקיימו"

רועי כהן נשיא להב: "אני מרגיש כאילו הזמן חזר לאחור ואנחנו נמצאים בהפגנה הראשונה במרץ 2020. יש 600 אלף איש שהם מנוע הצמיחה של מדינת ישראל, העצמאיים ובתי העסקים. בנט, קח אחריות על הציבור הזה. יש פטנט ישראלי: מנהיגים הגבלות, אבל אין סגר, אז אין פיצוי. אדוני ראש הממשלה קיבל החלטה להגביל את היכולת להתפרנס בכבוד? תפצו. הבטחתם שינוי, תקיימו".

תומר מור, יו"ר מסעדנים חזקים ביחד (צילום: הדס יום טוב)
תומר מור, יו"ר מסעדנים חזקים ביחד (צילום: הדס יום טוב)

תומר מור, יו"ר מסעדנים חזקים ביחד: "בפועל התו הירוק החדש מייצר סגר בלי התייחסות לירידה בהיקף העבודה. אל תחזרו על הטעויות של קודמיכם, תלמדו. אנחנו למדנו, אנחנו נעזור לכם לעזור לנו. אבל עכשיו הפתיל הרבה יותר קצר".

"ראש הממשלה, צא מהסטורי ורד למציאות"

טלי לאופר, יו"ר איגוד סוכני הנסיעות: "ראש הממשלה, אני קוראת לך ולשרים לצאת מהסטורי ולרדת למציאות. תסתכלו לאנשים בעיניים. ענף הנסיעות מושבת כבר שנה וחצי. ואז, אתה נעמד על כל במה ואומר "אל תטוסו לחו"ל". אתה לא לוקח אחריות על מי שזרקת לרחוב. מאז שהממשלה הזו הוקמה אנחנו רצים בין ועדות ושרים, במקרה הטוב אנחנו מקבלים אמפתיה. מצטערים, הצ'קים של האמפתיה שלנו חוזרים".

הפגנת העצמאים (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת העצמאים (צילום: הדס יום טוב)

צמרת אביבי, מורה בתכנית העשרה: "ביולי בשנה שעברה הייתי בלשכה שלך. ידעת יפה מאוד להתלונן על הממשלה שלא נותנת לנו לעבוד. אז לפחות היו מענקים, קיבלנו דמי-אבטלה. היום אין לנו אוכל במקרר, ואתה מתעלם. בושה וחרפה של ממשלה".

לטענת המארגנים, ההפגנה מהווה צעד ראשון במחאת העצמאים, שעולה שלב בימים האחרונים, עם חידוש מחאת התרבות, האמרגנים ועובדי הבמה. בין הארגונים המשתתפים במחאה: מטה העצמאיים, מסעדנים חזקים ביחד, ארגון השחקנים שח"ם, מטה המאבק של עולם התרבות והאירועים, פורום העצמאיים בהסתדרות ועוד

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!