דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

המשטרה הרחיקה הפגנה של עובדי אלפא מבית בעל השליטה בבזק בטענה שמדובר באיש ציבור

המהלך בוצע לבקשת היועצת המשפטית של מחוז תל אביב, למרות שאיש העסקים דוד פורר לא נושא כל משרה ציבורית | המשטרה: "ההגדרה של איש ציבור הינה רחבה"

מחסום משטרתי שמונע מעובדי אלפא להפגין מול ביתו של דוד פורר. (צילום: ועד עובדי אלפא)
מחסום משטרתי שמונע מעובדי אלפא להפגין מול ביתו של דוד פורר. (צילום: ועד עובדי אלפא)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משטרת ישראל מונעת מעובדי קבוצת אלפא להפגין מול ביתו של בעל השליטה בקבוצה, איש העסקים דוד פורר, בטענה שמדובר באיש ציבור. העובדים מפגינים במסגרת סכסוך העבודה שהוכרז בקבוצה בעקבות השינויים שמתכננת ההנהלה, שלטענתם צפויים להביא לפיטוריהם של אלפים.

עובדים שהגיעו למשמרות מחאה מול ביתו של פורר בערב יום רביעי האחרון ובמוצאי השבת נתקלו במחסומים משטרתיים ובשוטרים שמנעו מהם להפגין ליד ביתו, ונאלצו להפגין במרחק.

בהקלטה שהגיעה לידי 'דבר', נשמע שוטר מסביר לאחד המפגינים שהיועצת המשפטית של מחוז תל אביב במשטרה,  עו"ד סנ"צ שירה דה פורטו, ביקשה שהמשטרה תתייחס להפגנות מולו כאל הפגנות מול ביתו של איש ציבור. על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, בהפגנות מסוג זה יש להרחיק את המוחים 300 מטרים מהבית.

פורר הוא השותף הישראלי בקרן סרצ'לייט האמריקאית, בעלת השליטה בחברת בזק וקבוצת אלפא, וכן מבעלי השליטה בחברות כלכלית ירושלים, מבני תעשייה ורשת בתי המרקחת ניופארם. הונו מוערך בכ-2 מיליארד שקלים. בנו, רן פורר, משמש כדירקטור בבזק המחזיקה בשלוש חברות אלפא: פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes. מלבד עסקיו הפרטיים הוא לא  נושא במשרה ציבורית.

"מטריד מאוד להיווכח שבעלי הון וקשרים מקבלים פריווילגיות ויחס מיוחד מצד המשטרה", אומר לדבר יו"ר ועד עובדי אלפא יחיאל שמן, "דוד פורר איננו נבחר ציבור ואיננו פקיד ממשלתי. הוא בעל הון שפועל לאורך שנים להישאר מתחת לרדאר, שעה שהעסקים בבעלותו פועלים באופן חד צדדי ומאיימים לפטר מאות עובדים כדי לגרוף לכיסו עוד ועוד מזומנים".

שמן מוסיף שמניעת ההפגנות מול ביתו מהוות התערבות גסה של המשטרה בסכסוך העבודה, ופגיעה בזכותם של העובדים למחות כנגד הפגיעה בהם. עם זאת, הבהיר שהעובדים לא יוותרו, וייאבקו בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותם במהלכים שמובילים הנהלת הקבוצה ובעליה. מחר (שני) צפויים העובדים להפגין בעשרות צמתים באזור המרכז.

זו לא הפעם הראשונה שהמשטרה מתערבת בסכסוך העבודה בחברת אלפא, ומבקשת למנוע מהעובדים להפגין מול בתי הבכירים בחברה. ביולי ביקשה החברה להרחיק את הפגנת העובדים מול ביתו של מנכ"ל החברה רן גוראון, אך אחרי פניית 'דבר' בחנה את הסוגיה מחדש ואפשרה את ההפגנות מול ביתו.

ככלל, לאורך השנים נוקטת המשטרה במדיניות זהירה בכל הנוגע להתערבות בסכסוכי עבודה, מתוך הבנה שהדבר עשוי להוות פגיעה הן בזכות ההתארגנות והן בזכות המחאה.

מהמשטרה נמסר בתוגה כי "משטרת ישראל פועלת לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק. במקרה זה ניתנה אפשרות להפגין בתנאים שיאפשרו את מימוש חופש המחאה תוך צמצום הפגיעה בפרטיות. יודגש כי ההגדרה של איש ציבור הינה רחבה, ולפיכך המשטרה מאפשרת את זכות המחאה בעניינם באיזונים הדרושים מול זכותם לפרטיות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!