דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16.05.24
18.0°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 18.0°תל אביב
  • 18.0°חיפה
  • 17.5°אשדוד
  • 15.4°באר שבע
  • 18.9°אילת
  • 16.9°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 16.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

קבינט הקורונה החליט: שנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר

השרים אישרו את המתווה לפיו בערים אדומות תתקיים למידה מרחוק בכיתות ח'-י"ב | תלמידים יחוסנו בזמן הלימודים, באישור ההורים

ראש הממשלה נפתלי בנט (במרכז) בישיבת קבינט הקורונה (צילום מסך)
ראש הממשלה נפתלי בנט (במרכז) בישיבת קבינט הקורונה (צילום מסך)
דפנה איזברוך
מיכל מרנץ
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

שרי קבינט הקורונה אישרו אמש (ראשון) את פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר לכל שכבות הגיל. השרים אישרו את המתווה שגיבשו משרדי החינוך והבריאות לפיו בערים אדומות תתקיים למידה מרחוק לכיתות ח'-י"ב, מלבד בכיתות בהן שיעור התלמידים שהתחסנו או החלימו מקורונה גבוה מ-70%. בנוסף הוחלט שיינתנו חיסוני קורונה בבתי הספר בשעות הלימודים, בכפוף לאישור ההורים.

השרים אישרו שמתווה "התו הירוק" יחול גם על צוותי ההוראה בגני ילדים ובבתי הספר, וכן על הצוותים המטפלים במערכת הבריאות. המשמעות היא שמורים שלא התחסנו או החלימו יצטרכו לעבור בדיקות קורונה ולהציג תוצאות שליליות. זוהי הפעם הראשונה שהממשלה מחליטה שמודל התו הירוק יחול על עובדים, לאחר מאבקים משפטיים בין מעסיקים במגזר הציבורי לעובדים שלא התחסנו וסירבו לדרישה להיבדק. עם זאת, טרם פורסמו התקנות המפורטות שמסדירות את הנושא.

בהודעת הקבינט נכתב שהדיון עסק ב"פתיחת מערכת החינוך באופן בטוח וסדור, תוך איזון צרכי המשק עם הצרכים האפידימיולוגיים".

השרים החליטו ששנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר, מול הצעות שעלו לדחות את פתיחת שנת הלימודים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים ל-8 בספטמבר, כדי להימנע מהדבקות בארוחות החג, או ל-1 באוקטובר, לאחר חגי תשרי, במטרה לאפשר ירידה בתחלואה. שרת החינוך שאשא ביטון תמכה בתחילת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר כדי להעניק לילדים יציבות.

עם זאת, לא כל התלמידים ילמדו בבתי הסםר. השרים אישרו שבערים אדומות, תתקיים למידה מרחוק בחלק מכיתות ח'-י"ב. לפי המתווה, כיתה שבה היקף התלמידים המחוסנים יהיה נמוך מ-70% – תעבור ללמידה מקוונת. מעל 70% מחוסנים – הכיתה תישאר בלמידה פרונטלית. חישוב רף ההתחסנות יכלול תלמידים מחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה סרולוגית (נוגדנים) חיובית.

בנוסף החליטו השרים שתלמידי מערכת החינוך יחוסנו בשטח בית הספר בשעות הלימודים, בהתאם לצורך ובכפוף לאישור ההורים.

השרים אישרו גם את המתווה לפיו לקראת פתיחת שנת הלימודים יבצעו כלל התלמידים בדיקות קורונה ביתיות. ביום פתיחת שנת הלימודים, יידרשו תלמידים עד גיל 12 להציג אישור הורים לביצוע בדיקת אנטיגן שתוצאתה שלילית. זוהי הפעם הראשונה שייעשה בישראל שימוש רשמי לבדיקות הקורונה הביתיות.

בנוסף אישרו שרי הקבינט את המתווה שגיבש השר לשירותי דת, מתן כהנא, בשיתוף עם משרד הבריאות, להסדרת טיסות החסידים לאומן בראש השנה. המתווה זהה לחלוטין לטיסה למדינה המוגדרת 'כתומה', כלומר – הצגת בדיקה שלילית לפני הטיסה, הצגת בדיקה שלילית לפני הטיסה חזרה לישראל, בדיקה בנחיתה בנתב"ג, וחובת בידוד גם למחוסנים ומחלימים בחזרה לישראל.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!