דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
26.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.1°חיפה
  • 25.7°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 23.4°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלאור אזריה

פרשת הירי בחברון / האם החבלנים מטעם ההגנה תיאמו גרסאות בחוות הדעת המקצועיות?

אמש העידו שני חבלנים מטעם ההגנה המצדדים בגרסאת אזריה כי חש בסכנה באירוע. בשל טעות הקלדה, לצד חוות דעת זהה, עלה חשד כי שני החבלנים תיאמו גרסאות. סמל המחלקה צ', העיד אף הוא "לא תידרכו אותנו מספיק".

אליאור עזריה במשפט, 11 בספטמבר (תילום: פלאש 90).
אליאור עזריה במשפט, 11 בספטמבר (תילום: פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

"אין לי הסבר לזה, אין לי מושג, זה לא העתק, כתבתי את חוות הדעת אחרי עיון בסרטונים. עורכי הדין לא כתבו את חוות הדעת", כך העיד אמש (ראשון) החבלן עופר אשקורי, אחד משני מומחי חבלה שזומנו על ידי צוות ההגנה במשפט, בדבר הטענה כי חוות הדעת הועתקו.

אשקורי, אשר ביקש מבית הדין שלא לחשוף את שמו אך בקשתו נדחתה, כתב חוות דעת הזהה במקום מסוים אפילו עם אותה טעות הקלדה, לזו של החבלן חיים קפח. על פי חוות דעתם, ההתנהלות בזירה, כפי שעולה מהסרטונים, הייתה בלתי-סבירה במצב בו קיים חשש להימצאות מטען.

משפט החייל אלאור עזריה, 27/8 (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
משפט החייל אלאור עזריה, 27/8 (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).

התובע סא"ל נדב וייסמן, טען כי חוות הדעת זהות "עד לרמת הפסיק". למרות הצהרתו של אשקורי כי עורכי הדין לא כתבו את חוות הדעת, בהמשך היום ציין עו"ד אייל בסרגליק מההגנה, כי הוא זה שהעלה את חוות הדעת למחשב.

בהמשך עלה על דוכן העדים צ', סמל במחלקה של אזריה, אשר הוקפץ לזירה כשהיה בחדרו בבסיס. בעדותו ביקר צ' בצורה חריפה את התנהלות המפקדים בזירה וטען כי "המפקדים לא כל כך פיקדו ולא אמרו מה לעשות." הוא המשיך וסיפר כי כשהגיע היה ניכר שהמפקדים מבולבלים בעצמם, ואף אחד לא חילק משימות.

צ' ביקר את המפקדים, "מנסים לכסות את התחת של עצמם, כי לא תדרכו אותנו מספיק. הלכנו לחקירות עם רוח המפקדים והבנו שאנחנו חייבים ליישר קו. גם אני, כשניגשתי למצ"ח הרגשתי כך. היינו תחת לחץ כבד גם פלוגתי וגם מחוצה לו".

בעדותו צ' התייחס לסכין שאחז המחבל – על דוכן העדים טען שראה סכין קרובה לידו השמאלית של המחבל וכי מישהו בעט והרחיק אותה מהמחבל. התובע הזכיר לו כי הסרט מהאירוע מעיד על מצב אחר, "הבעיה שיש סרט שמציג שבעטו את הסכין לעבר המחבל, אתה טוען הפוך, שבעטו את הסכין מהמחבל." צ' ענה כי "אני זוכר שמישהו העיף את הסכין מידו השמאלית של המחבל."

בסקר שהתפרסם ביום רביעי האחרון נחשף כי כ-65% מהציבור היהודי תומך באזריה, וטוען כי ירה במחבל מכיוון שחשש שיפוצץ עצמו בעזרת חגורת נפץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!