דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ריו 2016 / החותרת מורן סמואל זכתה במדליית ארד ישראלית ראשונה

"מדליה אולימפית זה דבר מתוק" אמרה סמואל שזכתה בתחרות חתירה אקדמית של 1,000 מטרים. עוד אתמול במשחקים: שלוש תחרויות גמר ללא מדליות בבריכת השחייה וזוג הטניסאים ויינברג וארנליב הפסידו למובילים בעולם ויתחרו על מדליית ארד.

מורן סמואל עם מדליית הארד בממשקים הפראלימפיים בריו (התמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים, צילום: קרן איזיקסון)
מורן סמואל עם מדליית הארד בממשקים הפראלימפיים בריו (התמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים, צילום: קרן איזיקסון)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

המשלחת הישראלית סיכמה אתמול (ראשון) יום מצוין במשחקים הפרלימפיים בריו. החותרת מורן סמואל זכתה במדליה הראשונה של ישראל בתחרות בריו ופתחה את התיאבון למדליות נוספות. בנוסף התחרו שלושת השחיינים הישראלים איאד שלבי, איציק מאמיסטלוב וענבל פיזרו בתחרויות גמר בבריכה האולימפית אך לא הגיעו למקומות המזכים במדליה. בטניס צמד הישראלים שרגא ויינברג ואיתי ארנליב הפסיד בחצי הגמר ויתחרה ביום רביעי על מדלית הארד מול צמד בריטי.

היסטוריה: מורן סמואל חתרה למדליה פרלימפית ראשונה

מורן סמואל זכתה במדליית ארד היסטורית בחתירה אקדמית ב-1,000 מטר לסירת יחיד. בשביל סמואל בת ה-34 זוהי המדליה פרלימפית הראשונה, וזו גם המדליה הראשונה והיסטורית של המשלחת הישראלית בתחרות חתירה אקדמית. חתירה אקדמית שונה מתחרויות הקיאקים שאולי מוכרת בשל  המדליסט האולימפי לשעבר מיכאל קלגנוב, כשאחד ההבדלים המרכזיים הוא שבחתירה אקדמית, החתירה היא עם הגב למסלול לעומת קיאקים בהם החתירה היא עם הפנים למסלול.

מורן סמואל גדלה בעיר כרמיאל כשחקנית כדורסל מצטיינת. בגיל 24 היא כבר שיחקה בכל נבחרות ישראל כולל הבוגרת, עד שבעקבות מחלה נדירה הפכה למשותקת בחלק גופה התחתון. לענף החתירה הצטרפה לראשונה רק לפני 6 שנים וכך בעזרת כוח רצון אדיר היא הגיע אתמול למעמד הגמר. בגמר היא פתחה טוב, אך אחרי 250 מטר היא איבדה את ההובלה ללילי וונג הסינית. סמואל לא רצתה להסתפק במקום השני והגבירה את הקצב כדי לעבור את וונג. שתי החותרות הנפלאות התעייפו מהקצב והמאמץ, ולקראת סיום התחרות ניצלה זאת רייצ'יל מוריס הבריטית ועקפה את שתיהן בדרך לזהב. מורן סיימה במקום השלישי עם טעם חמצמץ מתוק ומדליית ארד בתוצאה טובה של 5:17.46 דקות.

בסוף התחרות סיכמה מורן בהתרגשות את החוויה "מדליה באולימפיאדה זה מאוד מתוק. בשביל כולם בבית, רציתי להשמיע את ההמנון, נתתי כל מה שהייתי יכולה, השארתי הכל על המים והיו טובות ממני. הייתי מוכנה לכל התרחישים והייתי חייבת לפתוח חזק. מה שפגע בי זה ה-250 מ' האחרונים בהם הרוח דחפה מאוד וזה השפיע עלי הכי הרבה. קיוויתי למקצה בלי רוח אבל אי אפשר לבקש דבר כזה בחתירה. אני שמחה מהתוצאה כי אפשר לסיים גם בלי מדליה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר לברך "מה שעשית, זה הישג בלתי רגיל ואנחנו גאים בך. את וחברייך למשלחת מביאים את הרוח הישראלית ואת ממש גיבורה". גם הנשיא ראובן ריבלין ושרת הספורט ח"כ מירי רגב התקשרו לברך את מורן על הישגה הנפלא.

בתחרות הזוגות ל-1,000 ק"מ התחרו יוליה צ'רנוי וראובן מגנג'י במקצה הדירוג וסיימו במקום ה-9 הכללי עם התוצאה 4:21.23 דקות.

ענבל פיזרו מסיימת במקום השישי את משחה הגמר במאה מטר גב בתוצאה של 2:01:01 (צילום: ההתאחדות לספורט נכים).
ענבל פיזרו מסיימת במקום השישי את משחה הגמר במאה מטר גב בתוצאה של 2:01:01 (צילום: ההתאחדות לספורט נכים).

שחיה: יום גדוש בגמרים לנבחרת השחייה

השחיינית הישראלית הנפלאה ענבל פיזרו המחזיקה ב-8 מדליות פרלימפיות, רצתה לצרף עוד מדליה לאוסף בגמר השלישי שלה במשחה ה-100 מטר חזה. ברגע האמת שחתה פיזרו ברמה נמוכה מיכולתה המלאה והיא סיימה את המשחה מאוכזבת במקום ה-6 בלבד. פיזרו שסיימה במקום הרביעי, במוקדמות בתוצאה של 1:57.28 דקות, ציפתה מעצמה להתעלות בגמר ולשפר תוצאה זו. אך לצערה היא פתחה לא טוב את משחה הגמר והתקשתה לסגור את הפער מהמובילות. לבסוף עצרה את השעונים על 2:01.02, זמן הרבה פחות טוב מהמוקדמות. למרות ההישג שבהגעה לשלושת הגמרים פיזרו כרגע ללא מדליה, אך יש עוד שלושה תחרויות לפניה: 50 מטר חופשי, 100 מטר חופשי ו200 מטר מעורב אישי.

עוד הישג נפלא לנבחרת השחייה היה בתחרויות של הגברים. בסגנון 200 מטר חופשי שני שחייני הנבחרת איציק מאמיסטלוב ואיאד שלבי העפילו למשחה הגמר עם התוצאות 5:20:43 דקות ו-5:24:07 דקות בהתאמה. במשחה הגמר מאמיסטלוב סיים במקום השביעי בתוצאה 5:09:96 דקות ואיאד שלבי סיים שמיני עם התוצאה 5:22:36.

בנוסף יוליה גורדיצוק התחרתה במשחה 200 מטר חופשי אך לא עברה את שלב המוקדמות עם התוצאה של 2:57:22 דקות, וסיימה במקום ה-19 הכללי.

טניס: שרגא ויינברג ואיתי ארנליב יאבקו על מדליית הארד

כצפוי, צמד שחקני הטניס שרגא ויינברג ואיתי ארנליב אמנם נתנו הכל על המגרש, אבל זה לא הספיק מול הצמד הטוב בעולם, האמריקאים דייויד וגנר וניק טיילור. האמריקאים ניצחו בשתי מערכות (6:4,6:2) במשחק שארך שעה ועשרים וארבע דקות, אחרי שהצליחו לשבור שלוש פעמים את ההגשה הישראלית. ביום רביעי יתקיים משחק על המקום השלישי מול הצמד הבריטי החזק ג'ימי בורדקין ואנדי לפטהורן.

איתי ארנליב ושרגא וינברג הפסידו לצמד האמריקאי בחצי גמר טניס בכסאות גלגלים - זוגות. 6-4 6-2 ויאבקו עוד יומיים על מדליית הארד.(תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
איתי ארנליב ושרגא וינברג הפסידו לצמד האמריקאי בחצי גמר טניס בכסאות גלגלים – זוגות. 6-4 6-2 ויאבקו עוד יומיים על מדליית הארד.(תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
איתי ארנליב ושרגא וינברג הפסידו לצמד האמריקאי בחצי גמר טניס בכסאות גלגלים - זוגות. 6-4 6-2 ויאבקו עוד יומיים על מדליית הארד.(תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
איתי ארנליב ושרגא וינברג הפסידו לצמד האמריקאי בחצי גמר טניס בכסאות גלגלים – זוגות. 6-4 6-2 ויאבקו עוד יומיים על מדליית הארד.(תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).

מה מצפה לנו היום:

נבחרת הכדורשער תפתח את היום במשחקה השני בתחרות מול הנבחרת המקומית החזקה. עד עכשיו הבית הישראלי מאוד צמוד כשנבחרת ברזיל ניצחה את ארה"ב והפסידה ליפן. נבחרת ישראל שכנראה תעפיל לרבע הגמר צריכה לנצח כדי לעלות ממקום טוב יותר בבית המוקדם כדי להימנע מנבחרות חזקות יותר בשלב רבע הגמר.

כמוכן ישנה ציפייה גדולה במשלחת הישראלית מהכניסה של דורון שזירי בעל 7 מדליות פרלימפיות, מהן 4 כסף ו-3 ארד, למעגל התחרויות בירי בשלושה מצבים. שזירי מועמד בכיר ותקווה גדולה למדליית זהב ראשונה בתחרות.

בתחרות השייט הגר ומשה זהבי יתחילו את התחרות בדגם סקאד בשיוטים 1 ו-2 מתוך 10.בנוסף אליהם גם דרור כהן, ארנון אפרתי ושמעון בן יעקב יתחרו בדגם סונאר, גם כן בשיוטים 1 ו-2 מתוך 10.

בבריכה ענבל פיזרו תנסה להשיג שוב את המדליה שהיא כל כך רוצה ותתחרה הפעם במשחה 50 מטר חופשי החזק שלה. יוליה גורדצ'וק תזנק למים במוקדמות 100 מטר חופשי ויואב ולינסקי ינסה להגיע לגמר ב-200 מטר מעורב אישי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!