דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

עיריית חיפה תגייס 30 מפקחים נוספים להתמודדות עם חזירי הבר

המפקחים יסייעו בהסברה ואכיפה בכל הקשור לאיסור האכלת חיות הבר והאכלה נכונה של חתולי הקהילה | תוספת הפקחים היא חלק מתכנית משותפת לעירייה ולרשות הטבע והגנים לטיפול בבעיה

שלט המזהיר מפני חזירי בר בחיפה (צילום: RnDmS /StockStudio Aerials / Shutterstock.com)
שלט המזהיר מפני חזירי בר בחיפה (צילום: RnDmS /StockStudio Aerials / Shutterstock.com)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

עריית חיפה הודיעה היום (רביעי) שתגייס 30 פקחים שחסרים כיום להתמודדות עם תופעת חזירי הבר העיר. על פי העירייה, הגורם המרכזי שמושך חזירי בר הוא מקורות מזון הזמינים בעיר. עם זאת, אין בכוונתה לטפל בסוגיית האכלת חתולי הרחוב באופן עקרוני, אלא רק לבצע הסברה לגבי "חשיבות הקיימת בהאכלה נכונה ומבוקרת של חתולי הקהילה, תוך שמירה על ניקיון הסביבה והקפדה על כך ששאריות המזון של חתולי הקהילה לא יהפכו מקור מזון לחזירי הבר".

רשות הטבע והגנים הודיעה שתסייע לעירייה חיפה לטפל בבעיית חזירי הבר, ולהרחיקם מגבולות העיר. הפרויקטור של הרשות ייעץ לעירייה לפי תכנית עבודה שגובשה בין הצדדים, ושעיריית חיפה החלה לפעול למימושה לפני מספר חודשים.

בבסיס התכנית אותה ילוו האקולוגים של עיריית חיפה ורשות הטבע והגנים, עומדת ההבנה שגורמי המשיכה העיקריים של חיות הבר הם מקורות המזון הזמינים להם בעיר. לכן אחד העקרונות החשובים בתכנית מתמקד בסניטציה ובשמירת על ניקיון המרחב הציבורי.

תוספת תקציב למחלקת התברואה

לצורך ביצע התכנית אישרה העירייה תוספת תקציב חסרת תקדים לשיפור מערך התברואה העירוני. התוספת תאפשר, בין היתר, תוספת משמרות איסוף אשפה, הוספת צוותי ניקיון בגנים ובפארקים בשעות הערב ובסופי השבוע, החלפת פחי אשפה לפחים שאינם נגישים לחזירי הבר וקיבוע כל פחי האשפה בעיר עד לסוף השנה האזרחית.

התכנית מתייחסת גם לנושא הצמחייה העירונית. במסגרת זו מקדמת העירייה  פתרונות גינון בר קיימא תוך החלפה הדרגתית של הצמחייה בכזאת שלא מושכת חזירי בר.

הסברה והכלה של תופעת האכלת חתולי הרחוב

כאמור, התכנית תלווה גם במסע הסברה נרחב שנועדה להעלות את מודעות התושבים לאיסור החל על האכלת חיות בר, חשיבות השמירה על ניקיון המרחב הציבורי והעובדה כי פסולת מושכת חיות הבר ומזיקה להם בריאותית.

בתוך כך, מתייחסת תכנית ההסברה גם לחשיבות הקיימת בהאכלה נכונה ומבוקרת של חתולי הקהילה, תוך שמירה על ניקיון הסביבה והקפדה על כך ששאריות המזון של חתולי הקהילה לא יהפכו מקור מזון לחזירי הבר.

ראש העיר עינת קליש רותם: "היום חתמנו על הסכם עבודה עם רשות הטבע, על סמך תכנית עבודה שהוכנה בתיאום איתם, והיא מגדירה יעדים עם מטרה אחת ברורה: ירידה דרסטית במספר חזירי הבר בעיר".

מנכ״ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין: "כניסת בעלי חיים מן הבר אל העיר היא תופעה יפה מצד אחד אבל מסוכנת למדי מהצד השני. הסכנה היא גם לאדם וגם לבעלי החיים. בעקרון עדיף לשני הצדדים לשמור על מרחק הדדי ושכל אחד יחיה את חייו. הרשות תסייע  לעיריית חיפה למתן את הקונפליקטים שבין תושבי חיפה לחזירי הבר. הפרויקט חשוב מאד אבל הוא לא יצליח ללא שותפות התושבים. אי אפשר להרחיק חזירי בר כאשר חלק מתושבי העיר מאכילים אותם בכוונה או בשוגג. אנחנו שמחים לסייע לעירייה ונעשה מה שניתן בכדי להצליח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!