דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנק ישראל

הר הכסף 2 / הפיקוח על הבנקים מציג: מערכת חדשה לאיתור כספים בבנקים

אתר אינטרנט חדש יאפשר ללקוחות כל הבנקים לאתר ללא עלות חשבונות ופיקדונות רדומים, וכן חשבונות של נפטרים. הפרויקט מממשיך את האתר 'הר הכסף', דרכו ניתן לאתר חשבונות פנסיונים וביטוחים. על פי בנק ישראל יש כ-9 מיליארד שקלים בחשבונות ללא תנועה.

צילום מסך מתוך סרטון ההסברה 'הר הכסף 2'
צילום מסך מתוך סרטון ההסברה 'הר הכסף 2'

בשורה מבנק ישראל: החל מהיום, יכול כל אחד למצוא חשבונות בנקים ופיקדונות אשר שייכים לו ואינם נמצאים בשימוש. הפיקוח על הבנקים, בשיתוף חטיבת טכנולוגיית המידע בבנק ישראל, אגף מערכות מידע במשרד האוצר ואגף שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, משיק את אתר "הר הכסף 2", שיאפשר ללקוחות הבנקים לאתר בנקים בהם התנהלו חשבונות בנק ופיקדונות ללא תנועה השייכים ללקוח.

המערכת תציג את אותם בנקים בהם יש ללקוח חשבון עובר ושב או פיקדון שלגביו הבנק לא הצליח ליצור קשר עם בעליו, עד חודשיים ממועד הפירעון. לגבי חשבון עובר ושב – מועד הפירעון הוא בתום עשרה חודשים מהיום שהתקבלה ההוראה האחרונה מבעל החשבון.

מערכת הר הכסף הקודמת סייעה באיתור חסכונות פנסיוניים ופוליסות לביטוח חיים. בדומה למערכת הקודמת, גם במערכת הזו יוכל כל אחד, באמצעות הקלדת מספר פרטים בסיסיים באתר אינטרנט, לקבל את הפרטים הרלוונטיים לו.

יש לציין כי מטעמי הגנה על פרטיות הלקוח, יופיעו ברשימה רק שמות הבנקים בהם מנוהל החשבון ללא פרטים נוספים על החשבון עצמו.

באשר לאיתור חשבונות בנק של נפטרים, מיזם זה יהווה כלי יעיל עבור יורשים לאתר חשבונות אלו, פעילים ולא פעילים, ללא עלות.  עד היום,  היורשים נדרשו לפנות לכל בנק ובנק לבירור אם הנפטר ניהל חשבון בסניפיו; דבר שהיה כרוך בטרחה ובעלויות כספיות.

על פי בנק ישראל, יש היום במערכת הבנקאית כ–480,000 חשבונות בנק ופיקדונות ללא תנועה של יחידים, בסך מצטבר של כ- 9 מיליארד שקלים. מזה, מספר חשבונות הבנק של נפטרים עומד על כ-64,000, בסך מצטבר של כ- 1.3 מיליוני שקלים.

עוד יצוין, כי מתוך כלל הפיקדונות האמורים (כ – 480,000), בכ – 60%  מהם קיימות  יתרות עד סכום של כ – 1,000 ₪ לפיקדון, ובכ – 40% מהם קיימות יתרות עד סכום של כ – 50 ₪ לפיקדון.

המפקחת על הבנקים בבנק ישראל, ד"ר חדוה בר אמרה כי "סכומי כסף  של לקוחות רבים נמצאים בבנקים, ללא כל תנועה ולעיתים אף ללא ידיעת הלקוחות. אני מזמינה את הציבור הרחב להיכנס לאתר האינטרנט "הר הכסף 2" שהשקנו היום, ולבחון האם יש לו חשבונות בנק או פיקדונות ללא תנועה. האתר מנגיש מידע חשוב, בצורה ברורה וידידותית, ללא עלות, ויסייע לכם לאתר פיקדונות ולנהלם טוב יותר".

חשוב להדגיש, כי מטעמים של הגנה על פרטיות הלקוח והמידע, בתוצאות החיפוש תופיע באתר רשימה של בנקים בהם קיימים חשבונות / פיקדונות לא פעילים בלבד. כלומר, לא יופיעו פרטים נוספים לגבי החשבונות הללו, כגון סוג החשבון, מספר החשבון או היתרה הקיימת בו. לבירור פרטים אלו יש לפנות לבנקים המופיעים ברשימה שתתקבל עם סיום השאילתה, באמצעות פרטי הקשר המופיעים באתר.

קובץ שאלות ותשובות שפרסם בנק ישראל.

קישור ישיר לאתר הר הכסף 2

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!