דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
20.5°תל אביב
  • 12.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 24.1°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 19.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מדריך / מתווה החזרה ללימודים: ההנחיות והשאלות הפתוחות

כ-2 מיליון תלמידים וילדי גנים צפויים לפתוח את שנת הלימודים ברביעי השבוע | מתווה משרד החינוך נועד לאפשר למידה רציפה ככל האפשר למרות התחלואה הגבוהה, אך חלק מהסוגיות נותרו ללא מענה

תלמידים ביום הראשון ללימודים, בית הספר גבריאלי בתל אביב, 1 בספטמבר 2020 (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)
תלמידים ביום הראשון ללימודים, בית הספר גבריאלי בתל אביב, 1 בספטמבר 2020 (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

שנת הלימודים צפויה להיפתח ברביעי הקרוב, ה-1 בספטמבר. זוהי הפעם השנייה שבה נפתחת שנת הלימודים בישראל בעיצומה של מגפת הקורונה, במתווה שונה מהקודמת שבמרכזו נסיון לקיים שנת לימודים רציפה ככל האפשר למרות התחלואה הגבוהה. מתווה משרד החינוך כולל בדיקות קורונה כחלק משגרת היום יום בחיי בית הספר, למידה מהבית במקרה שיישוב מוגדר אדום, והנחיות תו ירוק גם לצוותי ההוראה, למרות שהתקנות לכך עדיין לא נקבעו במפורש.

למרות ההצהרות החוזרות ששנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר והחלטת הקבינט, הנושא עדיין נמצא בסימן שאלה. במשרד החינוך אמרו כי במידה שתהיה עלייה בתחלואה, ההחלטה תישקל מחדש בקבינט הקורונה.

לפי מתווה משרד החינוך, הלימודים יתקיימו בכיתות מלאות, ולא בקבוצות קטנות כפי שפעלה מערכת החינוך בשנה שעברה ברוב שכבות הגיל. ילדי הגן עד כיתה ד' ותלמידי מוסדות החינוך המיוחד אמורים ללמוד בכל מקרה בכיתות מלאות במוסדות החינוך. מכיתה ה' ומעלה ייתכנו שינויים במקרה שהיישוב יוגדר אדום, כלומר עם רמת תחלואת קורונה גבוהה: בכיתות ה'-ז' יבוצע 'צמצום מגעים' – למידה בקבוצות קטנות, שילוב למידה מהבית או למידה בשטח פתוח, בהתאם להחלטת מנהל בית הספר. בכיתות ח'-י"ב תתקיים למידה מרחוק מלבד במקרים בהם 70% או יותר מתלמידי הכיתה התחסנו או החלימו מקורונה.

המשרד הגדיר חמש "שכבות הגנה" למערכת החינוך מהקורונה: בדיקות סרולוגיות לאיתור תלמידים שהחלימו מקורונה, שיעניקו להם פטור מבידוד, מבצע שהחל והופסק ברוב הערים בארץ עקב שיעור נמוך של תלמידים שהתגלו כמחלימים; בדיקות ביתיות שיבצעו הורי הילדים לפני ה-1 בספטמבר, תכנית 'הכיתה הירוקה' שמטרתה להחליף את חובת הבידוד של תלמידים בבדיקות קורונה יומיות, ונמצאת כרגע בשלבי ניסוי; תכנית 'מגן חינוך' לקיום שגרת בדיקות לתלמידים ולמורים בבתי הספר; ואורחות חיים – שמירת מרחק, הגיינה, למידה במרחבים פתוחים ועוד. המשרד הודיע שיפעל לעידוד התחסנות בני נוער, ובהתאם להחלטת קבינט הקורונה, יתאפשרו חיסונים בבתי הספר.

המשרד הגדיר גם אפשרות לכניסת הורים למוסדות החינוך ביום הראשון ללימודים ובשבוע הראשון ללימודים, עם הגבלות – שהות של 10 דקות במוסד לכל הורה, והורה אחד בכל רגע נתון. הורה לתלמיד עם צרכים רגשיים מיוחדים יוכל לשהות איתו גם זמן ארוך יותר באישור מנהל המוסד. מדובר בשינוי משנת הלימודים הקודמת, שבה לא הותר להורים להיכנס למוסד החינוכי כלל בתחילת השנה.

בנוסף לפי המתווה ההסעות למוסדות החינוך יפעלו כרגיל. מסגרות חינוך מיוחדות, כמו מחוננים, מצטיינים, חוות חקלאיות, מרכזי ספור ומרכזי שחייה תפעל גם היא כרגיל. טיולים יתאפשרו בהתאם למתווה הטיולים של משרד החינוך. טיול הכולל לינה יתקיים באותן קבוצות קבועות שבהן לומדים התלמידים בשגרה; המרחק בין קבוצה לקבוצה לא יפחת מ-50 מטר לפחות בכל זמן.

סוגיות פתוחות

המשרד פרסם מתווים מפורטים, אך מרכיבים רבים בתכנית עדיין אינם ברורים: הקבינט החליט כי עובדי ההוראה יפעלו במתכונת של תו ירוק, כלומר, מי שלא התחסן או החלים יידרש לעבור בדיקות באופן שוטף, אך נושא זה טרם עוגן בתקנות, ולא ברור כיצד אותם מורים ייבדקו ומי יממן את הבדיקות. לפי משרד החינוך, 37 אלף מורים לא התחסנו ולא החלימו מקורונה.

גם מתווה 'הכיתה הירוקה' שאמור להחליף את חובת הבידוד בבדיקות יומיות נמצא בשלבי ניסוי, ועד שייכנס לתוקף, אם בכלל, צפויים בידודים רבים של תלמידים וילדי גנים עקב המספר הגבוה של מאומתי קורונה חדשים מדי יום. גם מרחב הגמישות של מנהלי בתי הספר ביחס לפיצול כיתות אינו ברור.

סוגיה נוספת שאינה ברורה במתווה היא כניסה לבית הספר של הורי תלמידים שלא התחסנו. לפי המתווה, כניסה לבית הספר של כל מי שאינו תלמיד תחייב תו ירוק, אך לצד זאת מוגדר שהורה של תלמיד עם צורך מיוחד שדורש ליווי יוכל להיכנס לבית הספר גם אם אין לו תו ירוק, באישור מנהל בית הספר, בתנאי שישהה מלווה אחד בכיתה בכל רגע נתון. כלומר, מתאפשרת חריגה מסוימת מהדרישה מהורים להיבדק בטרם כניסה לבית הספר.  בנוסף נקבע שבתקופת ההסתגלות, עד שבוע מפתיחת השנה, הורים יוכלו לשהות עם ילדיהם בגן או בבית הספר, בכפוף להצגת תו ירוק, עם הגבלה של 10 דקות לכל הורה והורה אחד בכל רגע נתון. גם במקרים אלו תתאפשר 'החרגה' של הורים ללא תו ירוק.

שאלות ותשובות

משרד החינוך פרסם בשבוע שעבר שאלות ותשובות על המתווה המעודכן לפתיחת השנה. אלו מבחר מהשאלות ומהתשובות, עם הערות של 'דבר':

מועד פתיחת שנת הלימודים

מתי יתחילו הלימודים?
במשרד החינוך אמרו שהלימודים בגני הילדים ובבתי הספר ייפתחו ב-1.9, בהתאם להחלטת קבינט הקורונה. עם זאת ציינו ש"במידה שרמת התחלואה תעלה – הקבינט יקבל החלטה בהתאם".

הכניסה לגני הילדים ולבתי הספר

האם צוותי חינוך שלא התחסנו ולא ביצעו בדיקות יוכלו להיכנס אל בית הספר או הגן?
במשרד החינוך אמרו שבהתאם להחלטת הקבינט, הם לא יוכלו להיכנס אל הגן או אל בית הספר ללא תו ירוק או תוצאת בדיקה שלילית: בדיקה מהירה בקהילה (אנטיגן) מ-48 השעות האחרונות (כלומר הבדיקה בתוקף עד 48 שעות).

מהו התו הירוק לצוותים חינוכיים?
במשרד ציינו שמרגע כניסת התקנות לתוקף, התו הירוק אמור לחול על כל עובד במוסד החינוכי (עובדי הוראה וצוותי החינוך) בכל שלבי הגיל. הוא מתנה כניסתם בהצגת תו ירוק או בהצגת בדיקה שלילית, שתבוצע בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

מי יממן את בדיקות הקורונה של צוותי חינוך שאינם מעוניינים להתחסן?
לפי משרד החינוך, טרם התקבלה החלטה בנושא. במשרד כתבו ש"סוגיית מימון הבדיקות מצויה בדיון מול משרדי הממשלה הרלבנטיים."

אני איש צוות החינוך של בית הספר. לא התחסנתי ולא ביצעתי בדיקות, מהי המשמעות?
במשרד החינוך ענו לשאלה זו כך: "גש להתחסן. אם אינך מוכן להתחסן – הבע הסכמתך לבדיקת קורונה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. הטיפול במי שמסרב להתחסן או להיבדק מצוי בדיון מול משרדי הממשלה הרלבנטיים. התקנות לא תאפשרנה כניסה לבית הספר או לגן הילדים למי שאינו בעל תו ירוק או מי שאינו מציג תוצאת בדיקה שלילית לקורונה כנדרש."

למי יציגו מנהלי בתי הספר ומנהלי גני הילדים את התו הירוק או את תוצאות הבדיקה השלילית?
במשרד החינוך אמרו ש"הנחיות מסודרות בנושא יתפרסמו לציבור המנהלים בהמשך."

תוך כמה זמן מתקבל התו הירוק לאחר בדיקה סרולוגית בה נמצא הילד זכאי לו?
תוך מספר ימים. ראשית התוצאות מועברות למשרד הבריאות, ועל פי התוצאות, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, מונפקת לתלמיד תעודת תו ירוק.

האם תלמיד אשר עבר בדיקה סרולוגית ונמצא זכאי לתו ירוק, נדרש גם לבצע חיסון?
בשלב זה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, אין דרישה לבצע חיסון. תלמיד כזה יהיה זכאי לתו ירוק והוא יוכל ללמוד כבשגרה בבית הספר.

האם תלמיד שאין לו תו ירוק, כלומר הוא לא התחסן, לא נמצא חיובי בבדיקה סרולוגית ואינו מחלים, יוכל להיכנס לבית הספר?
כן. במשרד החינוך הדגישו ש"משרד החינוך מייחס חשיבות עליונה להתחסנות של תלמידים ולביצוע הבדיקות כדי להבטיח סביבה מוגנת ובריאה ולאפשר שגרה ורצף של לימודים."

האם מפעיל חיצוני בבית הספר ובגן הילדים מחויב להציג תו ירוק?
כן. בהתאם לתקנות הקיימות, לא תתאפשר כניסה לבתי הספר ולגני הילדים של מפעיל חיצוני, אלא בהצגת תו ירוק.

האם גורמים פדגוגיים (מפקחים ומדריכים) או עובדי הרשות המקומית (אנשי תחזוקה, למשל) נדרשים להציג תו ירוק /בדיקה שלילית?
כן. בהתאם לתקנות המתהוות, לא תתאפשר כניסה לבתי הספר ולגני הילדים של מי שאינו תלמיד, אלא בהצגת תו ירוק או בדיקה שלילית. 

מדיניות הבידוד ופטורי הבידוד

מתי תלמיד נחשב למחוסן?
תלמיד נחשב למחוסן כשבוע ממועד החיסון השני, בהתאם לנהלי משרד הבריאות. 

כיצד יתבצע החישוב של 70% מחוסנים בכיתות ח' ומעלה? לפי שכבה או כיתה?
החישוב יתבסס על הכיתה.

מי פטור מבידוד?
מי שהתחסן, מי שהחלים או מי שעבר בדיקה סרולוגית ונמצא חיובי (בעל נוגדנים לנגיף הקורונה) ונמצא זכאי לתו ירוק, בהתאם לרישומי משרד הבריאות.

כמה צוותי חינוך אינם פטורים מבידוד נכון להיום?
לפי נתוני משרד החינוך, מדובר בכ-37,000 עובדי צוותי חינוך.

האם מתווה "הכיתה הירוקה" לקיצור ימי הבידוד יפעל בכל בתי הספר וגני הילדים החל מה-1.9?
לא. מדובר בפיילוט שיפעל רק בחלק מבתי הספר, ורק לאחר סיום תקופת הפיילוט תתקבל החלטה לגבי המשך הפעלתו. הפיילוט יסתיים ב-15.10.

אירועי פתיחת שנת הלימודים

האם ייערכו טקסי כיתה א'?
האירוע ייערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות העדכניות למועד האירוע. משתתפים מבחוץ נדרשים לתו ירוק או תוצאה שלילית בבדיקת קורונה. 

האם להורה מותר להיכנס אל הגן ואל כיתה א' ביום הראשון ללימודים ה-1.9?
כן ובתנאי שההורה מציג תו ירוק או בדיקה מהירה שלילית תוך 24 שעות. כללי הכניסה בכל מקרה יהיו על הנחיות משרד הבריאות.

מה קורה עם הורה שאין לו תו ירוק ובדיקה שלילית, אך יש לו ילד עם קשיים מיוחדים?
מנהל המוסד או מי שהוא מינה מטעמו יאשר באופן פרטני כניסה של הורה/מי שאחראי על קטין בשל "קשיים מיוחדים" זאת, ובלבד שלא יימצא בחדר עם התלמידים יותר מהורה/אחראי אחד על קטין בכל זמן.

מהם קשיים מיוחדים? תלמיד החווה קשיים רגשיים או נפשיים או מגבלות בריאותיות או מגבלות אחרות שבשלהן נדרש ליווי של התלמיד אל הכיתה או מחוצה לה, או קשיים הקשורים להליך פדגוגי שלו שותף האחראי על הקטין, שלא ניתן לקיימו מרחוק.

האם יש תקופת הסתגלות לילד בגן ולתלמיד בכיתה א'?
תקופת הסתגלות למסגרת חדשה תהיה בשבעת ימיו הראשונים של תלמיד בגן/כיתה במוסד. בימים אלה  תותר כניסה ושהייה של עד 10 דקות להורה/אחראי על הקטין ובלבד שלא ימצא בשטח הסגור בגן/כיתה במוסד יותר מהורה/אחראי אחד על תלמיד בכל נקודת זמן.

האם ההורים יידרשו להציג תו ירוק או תוצאות בדיקה שלילית?
כן. בהתאם לתקנות המתהוות, לא תתאפשר כניסה של מי שאינו תלמיד למסגרת החינוכית, אלא בהצגת תו ירוק או תוצאה שלילית בבדיקת קורונה.

עם זאת, כשמדובר בהורים, מנהל המוסד יוכל לאשר מקרים חריגים, בנסיבות המצדיקות זאת: קשיים רגשיים או נפשיים, מגבלה בריאותית או לצורך הסתגלות בשבעת הימים הראשונים של התלמיד במסגרת החינוכית. השהות מוגבלת ל-10 דקות לכל אחד מההורים, ובתנאי שלא יהיו יחד בו-זמנית בתוך מבנה.

בדיקות מהירות לקראת פתיחת שנת הלימודים

לקראת פתיחת השנה יחולקו להורים של כל ילד מגיל 3 עד 16 ערכות לבדיקת קורונה ביתית, והם יתבקשו לבדוק בהן את ילדיהם לקראת פתיחת השנה ולהצהיר שתוצאות הבדיקה שלילית. לפי המשרד, גם תלמידים מחוסנים או מחלימים יצטרכו להיבדק. במקרה של תוצאה חיובית, על פי נהלי משרד הבריאות, על הילד להיכנס לבידוד ולבצע בדיקת PCR רגילה ולפעול לפי תוצאותיה.

מי יבדוק במוסדות החינוך את תוצאות בדיקות האנטיגן ביום הראשון ללימודים?
לפי משרד החינוך, טופס ההצהרה של ההורים, במסגרתו הם מצהירים כי הם ערכו בדיקה לילדיהם וכי תוצאות הבדיקה מעידות כי הם אינם מאומתים לקורונה, "יוצגו בפני הגורם שיוסמך מטעם בית הספר", כלומר איש צוות בבית הספר.

עטיית מסיכה

לפי התקנות, תלמידים מכיתה א' נדרשים לעטות מסכה בבית הספר בזמן שהייה בחלל סגור.

האם תלמידי צהרון ניצנים ויום חינוך ארוך נדרשים למסכה בכל שעות הפעילות?
כן. מכיתה א' ומעלה, בכיתה או מבנה סגור.

מעבר בין צבעי הרמזור

מתי תופץ רשימת הרמזור על ידי משרד הבריאות?
ככלל, משרד הבריאות יפרסם מדי שבוע ביום רביעי (עד לא יאוחר מיום חמישי בשעה 14:00) את רשימת יישובים והשכונות המסווגים לפי צבעי "רמזור" (אדום, כתום, צהוב וירוק).

למשך כמה זמן רשימת הרמזור בתוקף?
הרשימה תכנס לתוקף למשך שבוע ימים: מיום ראשון ועד מוצאי שבת.

מהן ההנחיות למערכת החינוך ברשויות אדומות מרגע כניסתה לתוקף של הרשימה?

  • בגני ילדים, בכיתות א-ד' ובצהרונים: ימשיכו ללמוד כרגיל במסגרות
  • בכיתות ה'-ז': מנהלי מוסדות החינוך יעברו לתוכנית למידה תוך "צמצום מגעים" (למידה במרחבי למידה בשטח פתוח, למידה משולבת מרחוק, למידה בקבוצות קטנות)
  • בכיתות ח׳-י"ב: בכיתה שבה היקף התלמידים פטורי בידוד יהיה נמוך מ-70% – הכיתה תעבור ללמידה מרחוק. בכיתה שבה היקף התלמידים פטורי בידוד יהיה מעל 70% פטורי בידוד – הכיתה תישאר ללמוד בבית הספר.
  • מסגרות חינוך מיוחד: ימשיכו ללמוד כרגיל במסגרות
  • תלמידים בשילוב אישי בחינוך הרגיל: ילמדו כפי יתר תלמידי השכבה, ויקבלו מענה בהתאם לתכנית האישית שגובשה עבורם. אם השכבה עוברת ללמידה מרחוק – הלמידה מרחוק תותאם ותונגש לצרכיהם.
  • מסגרות נוער נושר ונוער בסיכון: ימשיכו ללמוד כרגיל במסגרות.

אם במהלך השבוע הרשות תשנה את צבעה ותעבור מצבע אדום לצבע כתום או צהוב או ירוק, האם הם יחזרו מידית לבית הספר?
כיתות ח'-י"ב שבהן יש פחות מ-70% מחוסנים ומחלימים, ימשיכו ללמוד מרחוק עד לסוף השבוע. 

מה לגבי צבעי היישובים במועצות האזוריות?
סיווג הצבע ייקבע לפי צבע הרמזור של המועצה האזורית, ולא לפי צבעי הישובים במועצה.

האם יתאפשר מעבר בין צבעי הרמזור השונים?
נכון לעת הזו אין מגבלה על כניסה, יציאה ומעבר של תלמידים וצוותי חינוך בין אזורי הרמזור השונים, על מנת להגיע לבתי הספר ולגני הילדים. כלומר, בשלב זה, תלמידים וצוותי חינוך מיישוב אדום יכולים להגיע בית ספר או גן ילדים שנמצא ביישוב ירוק או צהוב או כתום, ולהפך.

שכבות ההגנה – מערכת החינוך

כיצד תבטיח מערכת החינוך את בריאות התלמידים וצוותי החינוך?

התוכנית הלאומית כוללת חמש שכבות הגנה שיבטיחו את בריאות התלמידים וצוותי החינוך ואת רצף ושגרת הלימודים. לאור זאת, יתקיימו:

א. בדיקות סרולוגיות

  • חשיבותן: הבדיקות נועדו להגדיל את מספר התלמידים שיהיה להם פטור מבידוד, לשמור להם על רצף ושגרת לימודים. הבדיקות אינן חובה, והן כפופות לאישור הורים. כמו כן הן חלק מהמאמץ למנוע אובדן ימי לימוד יקרים בשל בידוד.
  • למי הן מיועדות: לילדים בגילאי 12-3 לא מחוסנים ושלא מוגדרים מחלימים.
  • אופן הביצוע: באמצעות דגימת דם קצרה ומהירה באצבע, כאשר התוצאות תימסרנה להורה בתוך כרבע שעה. ילד שיימצא עם נוגדנים, יקבל "תו ירוק" ופטור מבידוד.
  • מיקום הבדיקות: במוקדים ברשויות המקומיות במתחמים שיועדו לכך.
  • הגורם המבצע: פיקוד העורף, מד"א וטרגט (שיב"א).

ב. בדיקות אנטיגן (בדיקות מהירות) לגילוי קורונה

  • חשיבותן: הבדיקה נועדה לזהות תחלואה עוד טרם כניסת התלמידים לבית הספר ב-1.9 ולאפשר פתיחת שנת לימודים סדירה וסביבת לימודים בריאה.
  • מהי בדיקת אנטיגן: בדיקה מהירה לגילוי קורונה.
  • למי הן מיועדות: לילדי הגן, לתלמידי כיתות א'-ט' (סך הכול כ-1.9 מיליון תלמידים).
  • אופן הביצוע: כל הורה יקבל ערכת בדיקה מהירה לאיתור תחלואת קורונה. האיסוף בבתי הספר.
  • מועד חלוקת הבדיקות: החל מתאריך 27.8.
  • מקום הבדיקות: בדיקה עצמאית בבית התלמיד על ידי ההורה.

ג. מודל "כיתה ירוקה" לקיצור תקופת הבידוד

  • חשיבות המודל: המודל מתמקד ביצירה של סביבת לימודית בריאה ונועד להבטיח את רצף ושגרת הלימודים.
  • כיצד יפעל המודל: המודל יפעל רק בבית ספר בו התגלה מאומת לקורונה. אותו מאומת ייכנס מיד לבידוד, כאשר התלמידים וצוותי החינוך האחרים יוכלו להבדק במשך 7 ימים. מי שיימצא שלילי, יחזור ללימודים, ומי שיימצא חיובי, ייכנס לבידוד. מי שלא יירצה להבדק כלל, ייכנס גם הוא לבידוד. מחלימים ומחוסנים לא יידרשו לבדיקה ולבידוד.
  • הבדיקה הראשונה והאחרונה תהיינה בדיקות PCR וכל הבדיקות האחרות ביתר הימים תהיינה מהירות (אנטיגן).
  • מועד הפעלת המודל: פיילוט החל לפעול בבתי הספר במגזר החרדי, והוא יתרחב בהדרגה. המודל ישמש בסיס לקבלת החלטות לכלל מערכת החינוך. הפיילוט יסתיים ב-15.10 ואז יוחל המודל על כלל בתי הספר ברחבי הארץ.
  • הגורם המבצע: גורמים שהוסמכו על ידי משרד הבריאות לבצע דיגומים, כגון: מד"א, טרם, טרגט ושיבא.

ד. מגן חינוך

  • חשיבות המודל: המודל מתמקד ביצירה של סביבת לימודית בריאה ונועד להבטיח את רצף ושגרת הלימודים.
  • אופן ביצוע התוכנית: במסגרת תוכנית זו תתבצענה בדיקות יזומות בבתי הספר לאיתור מוקדם של תחלואה, בתדירות של פעם בשבוע.
  • למי מיועדת התוכנית: לבתי ספר המצויים ברשויות כתומות ואדומות.
  • הגורם המבצע: גורמים שהוסמכו על ידי משרד הבריאות לבצע דיגומים, כגון: מד"א, טרם, טרגט ושיבא
  • הבדיקות ייעשו רק לתלמידים שאינם מחלימים או שאינם מחוסנים. תלמידים מחלימים או מחוסנים לא יידרשו לבדיקות.

ה. אורחות חיים

  • עטיית מסיכה בכיתה או בחללים סגורים, שמירת מרחק, שמירה על היגיינה, עידוד למידה במרחבים פתוחים ועוד. המשך מעקב פיקוח ובקרה על נתוני התחלואה באמצעות מרכז השליטה הארצי (משל"ט) המנטר את נתוני התחלואה בכלל מערכת החינוך.
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!