דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מעונות היום

מעונות היום / בהתערבות כץ: השביתה במעונות בוטלה, שכר המטפלות יעלה

שר הרווחה אמר כי "המטפלות נותנות לב ונשמה ואנו מחוייבים לתגמל אותן בהתאם". ניסנקורן: "ההסתדרות תמשיך להיות המגן לזכויות הסייעות"

השביתה שתוכננה למעונות היום החל ממחר (שלישי) בוטלה, לאחר שהשר חיים כץ, ועדי העובדים וראשי הארגונים המפעילים את מעונות היום הגיעו להסכמות בנוגע להעלאת שכר המטפלות. על פי ההסכם שכר המטפלות הוותיקות יעלה ב-300 ש"ח ברוטו לחודש, והמטפלות הצעירות יותר יזכו לתוספת של 400 ש"ח נוספים למשרה מלאה, לחודש. שכר המטפלות הוותיקות יעלה עד 2018 בעוד 100 שקלים לחודש. בנוסף יסוכם כי 60 מיליון ש"ח שהיו מיועדים לעבור למעונות היום יועברו מיידית.

שר העבודה והרווחה חיים כץ אמר כי ״אני מברך על ההסכמות. המטפלות נותנות לב ונשמה ואנו מחוייבים לתגמל אותן בהתאם. בכוונתי להמשיך ולפעול לחיזוק המערכת באמצעות הקצאת משאבים לבניית מעונות ותגבור המערכת בכוח אדם איכותי״.

שר האוצר משה כחלון התייחס להסכם ואמר כי "מדובר בהסכם ערכי, מוסרי והוגן ששם במרכז את המטפלות הצעירות שמחנכות את הילדים שלנו בתחילת דרכם. ההסכם שם דגש גם על דבר חשוב לא פחות – בטיחות הילדים במעון. אני שמח שהצלחנו להגיע להסכם מבלי שהגענו לשביתה אשר ממנה היו נפגעים ההורים והמשק".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך את הצדדים לרגל סיום המשא ומתן שהביא לחיזוק מעמד המטפלות במעונות היום. ניסנקורן ביקש לציין את הבגרות והאחריות שהפגינו לאורך הדרך יו"ר נעמת גליה וולוך וועדי העובדים, נציגות ויצ"ו ואמונה, אנשי משרד האוצר ושר העבודה והרווחה חיים כץ אשר הוביל את המגעים בין הצדדים. "ההסתדרות תמשיך להיות המגן לזכויות הסייעות ולעמוד בחזית הפיתוח של מעונות היום שממלאים תפקיד מהותי בחינוך ילדי ישראל. לאור הסיכומים בין הצדדים, נמנעה השביתה ומעונות היום יפעלו מחר כרגיל", אמר ניסנקורן.

מוקדם יותר היום התראיין ניסנקורן בנושא בגלי צה"ל. לדבריו, במוקד המאבק הנוכחי עמדה הדרישה להעלאת שכר למטפלות והגדלת התקנים למעונות. יחד עם זאת הוא הבהיר כי יש לבנות גם מעונות יום נוספים על מנת לקלוט ילדים נוספים למערכת, כשכיום רק לאחד מכל ארבעה ילדים ישנו מקום במעון מפוקח. "את זה אני לא אדע לפתור ביום או יומיים של שביתה" אמר ניסנקורן, "דרושה תוכנית מערכתית רב שנתית להפניית משאבים לתחום הזה". לדבריו, על מנת ליישם את מדיניות המממשלה לעודד נשים לצאת לעבודה ולהוריד את יוקר המחיה נדרשים עוד מעונות, וזו גם אחת מהמלצות ועדת טרכטנברג משנת 2011. "הצעד הראשון צריך להיות העלאת שכר, הצעד השני צריך להיות עוד תקינה, והצעד השלישי – עוד בינוי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!