דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

סירב לפטר את מנקי הרחובות שתחתיו: פוטר בעצמו, ויפוצה ב-52 אלף ש״ח

עובד בחברת 'י.ב. שיא משאבים בע"מ', שמספקת שירותי ניקיון לעיריית כרמיאל, פוטר אחרי שסירב לדרישת יועץ של החברה להעביר חמישה מכתבי פיטורים | בית הדין בחיפה קבע שהיועץ לא היה מנהלו ולכן לא היה מוסמך לפטרו

מנקה רחובות, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: דבר)
מנקה רחובות, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

צחי אלמוג, שעבד כמנהל זוטר בחברה שנותנת שירותי ניקוי רחובות לעיריית כרמיאל, יפוצה בכ-52 אלף שקלים על כך שסולק ממשרדי החברה ופוטר שלא כדין. אלמוג פוטר בעקבות סירובו להעביר מכתבי פיטורים למטאטאי רחובות שעבדו תחתיו.  השופט טל גולן מבית הדין האזורי לעבודה בחיפה: "סילוק עובד שמסרב להשתתף בפיטורים שכאלה, הם פיטורים שלא כדין".

האירוע שהוביל לפיטוריו של אלמוג התרחש ב-8 בדצמבר 2017, כשהגיע במסגרת תפקידו כאחראי צוות מנקים בחברת 'י.ב. שיא משאבים בע"מ' לאסוף תלושי שכר והמחאות במטרה לחלקם לעובדיו.

במקום פגש בעובד המשמש בחברה כיועץ, שדרש ממנו להמתין במשרדים להכנת חמישה מכתבי פיטורים לעובדים שלטענתו ניצלו יותר מדי ימי מחלה. אלמוג הבהיר שמדובר בעובדים שבינו לבין מנכ"לית החברה הושגה כבר הסכמה שלא יפוטרו, ועל כן אין בכוונתו להעביר להם את המכתבים. בתגובה נענה בצעקות מצד אותו יועץ, שהעליב אותו, טען שהוא המנהל שלו, וסילק אותו מהמשרדים.

בהמשך אותו היום שלח לו היועץ הודעת טקסט בה זימון לקוני לשימוע לפני פיטורים שנקבע יומיים לאחר האירוע. ביום למחרת נפצע אלמוג בברכו וקיבל אישור מחלה מרופא, אותו העביר למחלקת כוח אדם בחברה. כעבור כמה ימים קיבל מכתב פיטורים בשעה שהיה עדיין בחופשת מחלה.

בעקבות זאת פנה אלמוג להסתדרות במרחב כרמיאל, ובסיוע מזכיר האיגוד המקצועי עו"ד גיא זיו עתר כנגד החברה  לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בטענה כי פיטוריו נעשו שלא כחוק.

בפסק דינו ציין השופט גולן שלחברה אמנם הייתה הסמכות לפטר את אותם עובדי ניקיון, אלא שאותו יועץ שהנחה את אלמוג לעשות זאת, לא היה מנהל שלו כלל ואף לא עמד איתו ביחסי עבודה שוטפים. לכן, קבע בית הדין, לא ניתן היה לראות בסירובו לבצע את ההנחיה לפטר את העובדים סירוב בלתי ראוי.

בית הדין ציין גם כי היות והזימון לשימוע נשלח ממכשיר הטלפון הנייד של אותו יועץ, שכלל לא היה מנהלו של אלמוג, לא ניתן לראות באי התייצבותו אף כהתעלמות מזימון לשימוע. עוד ציין שפיטוריו של אלמוג נעשו שלא כדין בשעה ששהה בחופשת מחלה, עליה יידע את החברה כנדרש.

לפיכך, פסק השופט טל סכום של 37 אלף שקלים בגין פיטורים שלא כדין, וכן תשלום 8,929 שקלים בגין ימי מחלה שלא שולמו לו, ו-5,831 חלף תקופת הודעה מוקדמת. החברה חויבה גם בתשלום הוצאות ושכר טרחה בסך 8,000 שקלים.

"התובע סירב לבצע דרישה הנוגדת את כללי המוסר והמצפון האנושי ועל כך אני גאה בו. אני שמח שהצדק יצא אל האור", אומר ל'דבר' מזכיר האיגוד המקצועי במרחב כרמיאל בהסתדרות, עו"ד גיא זיו, שייצג את אלמוג.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!