דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09.05.24
22.8°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 25.1°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.1°באר שבע
  • 30.0°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 23.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

משרד הבריאות: כלל האוכלוסיה תוכל לקבל חיסון שלישי, שינויים בהגדרת הזכאות לתו הירוק

התו הירוק יוענק החל מאוקטובר למחוסנים שחלפו פחות מ-6 חודשים מקבלת המנה השנייה שלהם, או מחוסנים במנה שלישית | החל משישי הקרוב, אוכלוסייה זו תהיה פטורה מבידוד בחזרה מחו"ל | הסיבה: ממצאים על ירידה ביעילות החיסון לאחר 5 חודשים

שר הבריאות ניצן הורוביץ (ללא קרדיט)
שר הבריאות ניצן הורוביץ (ללא קרדיט)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

כלל האוכלוסיה בישראל תוכל לקבל חיסון שלישי – כך הודיע היום מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש. בנוסף המשרד יגדיר מחדש את הזכאות לתו הירוק: אנשים שחלפו פחות מ-6 חודשים מאז שהתחסנו במנה שנייה, או שהתחסנו במנה שלישית. לגבי מחלים, התו הירוק יהיה בתוקף במשך חצי שנה מההחלמה. שינוי זה ייכנס לתוקף מ-1 באוקטובר.

שינוי נוסף עליו הודיע המשרד הוא פטור מבידוד בחזרה מחו"ל ממדינות כתומות לכל מי שהתחסן בהתאם להגדרה החדשה, החל משישי הקרוב, ה-3 בספטמבר. עם זאת, המשרד ימשיך להגדיר מדינות 'אדומות', שהנסיעה אליהן אסורה ללא אישור ועדת חריגים, והחזרה מהן תחייב בידוד לכלל החוזרים.

הסיבה לשינויים, עליהם הודיעו בכירי המשרד במסיבת עיתונאים היום (ראשון) נובעת מניתוח נתונים שנעשה במשרד והעלה ירידה מובהקת ביעילות של חיסון פייזר לאחר חמישה חודשים מקבלת מנת החיסון השנייה. לפיכך, החליטו במשרד להגדיר שתקופת הזכאות לתו הירוק תעמוד על שישה חודשים מקבלת החיסון, כדי לאפשר חודש להתארגנות.

במקביל הוחלט לאפשר הקלה לחוזרים מחו"ל למחוסנים 'טריים' (במנה שנייה או שלישית), לאור נתון ש-91% מהחוזרים מחו"ל שנדבקו בקורונה היו לאחר יותר מחמישה חודשים מהחיסון השני.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר היום ש"החיסון מפחית באופן דרמטי את הסיכוי להידבק ולחלות קשה. מי שמחוסן מוגן הרבה יותר, מסכן פחות את הסביבה שלו. לצד ההקלה נגביר את האכיפה על מי שכן מחויב בידוד". לדבריו, "ההחלטות התקבלו על פי שיקולים רפואיים ומדעים, לא פוליטים או לחצים. משרד הבריאות הוא משרד סופר מקצועי, לחצים לא פועלים עלינו".

הורוביץ התייחס לירידה במספר החולים הקשים החדשים ואמר: "הנתונים מצביעים על שיפור מסוים בקצב התחלואה. אבל אין ודאות שההאטה בתחלואה תימשך. כולם חייבים להמשיך להקפיד על מסכות, הנחיות, תו ירוק, הימנעות מהתקהלויות והתחסנות".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר: "בימים האחרונים אנחנו רואים בלימה של התחלואה בעיקר התחלואה הקשה, אבל המגפה עדיין מתפשטת ומספר הנדבקים עולים בכל יום. אנחנו בפתחה של תקופה מורכבת, פתיחת שנת לימודים פלוס חגים. חודש ספטמבר הוא אתגר".

לדברי הורוביץ, "האסטרטגיה שלנו היא מאבק נמרץ מול הדלתא תוך שמירה על השגרה באופן שקול בלי ליצור פאניקה מיותרת, ובלי פגיעה מיותרת במשק ובשגרת החיים. גם תחת לחצים אדירים, בעבודה צמודה עם רה"מ בנט, שומרים על קו שיקול ואחראי. אנחנו לא שוכחים שלמגבלות קשות יש מחיר."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!