דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מעונות היום

מעונות היום / שיפור בתנאי העסקתן של עובדות מעונות היום מנע את קיום השביתה

השביתה שתוכננה להתקיים היום (שלישי) בוטלה לאחר שהצדדים הגיעו להסכמות. בין הישגי ההסכם: תוספות שכר משמעותיות לעובדות ושיפור הבטיחות במוסדות. גליה וולוך, יו"ר נעמ"ת: "זוהי התחלה של שיפור במעמדו של החינוך לגיל הרך"

השר חיים כץ ועדי העובדים וראשי מעונות לאחר שהגיעו להסכמות בנוגע לשכר המטפלות (תמונה: דוברות משרד העבודה והרווחה).
השר חיים כץ ועדי העובדים וראשי מעונות לאחר שהגיעו להסכמות בנוגע לשכר המטפלות (תמונה: דוברות משרד העבודה והרווחה).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שביתת מעונות שתוכננה להיום (שלישי) בוטלה, לאחר שהארגונים המפעילים את מעונות היום הגיעו להסכמות עם משרד האוצר ומשרד העבודה והרווחה. בהודעה שנשלחה לעובדות המעונות, הוצגו ההישגים הכוללים בין היתר תוספת 400 ש"ח לעובדות הצעירות ותוספת 300 ש"ח מיידית לעובדות הותיקות, עם עוד שתי פעימות נוספות של 50 ש"ח בתוך שנתיים.

״ההסכם שהושג הוא הסכם טוב" אמרה גליה וולוך, יו"ר נעמ"ת. "זוהי התחלה של שיפור במעמדו של החינוך לגיל הרך המעידה זו הפעם הראשונה על התייחסות רצינית של הממשלה לנושא שעד היום נדחק לקרן זוית". לדבריה העובדות זכו לתוספת שכר משמעותית והארגונים יקבלו באופן מיידי את 60 מיליון השקלים שהובטחו להם בחודש מאי. כמו כן, נקבעו שלוש פעימות לתשלום 50 מיליון השקלים הנוספים. "סכומים אלו יכסו את ההוצאות של שיפור הבטיחות והתאמת המעונות לדרישות הרגולציה. עוד דרך ארוכה לפנינו ועתה יש לטפל בנושא התקינה כדי להבטיח תנאים אופטימליים לילדי הגיל הרך ולמערך המעונות."

שר העבודה והרווחה ברך אף הוא על ההסכמות ואמר: "המטפלות נותנות לב ונשמה ואנו מחוייבים לתגמל אותן בהתאם. בכוונתי להמשיך ולפעול לחיזוק המערכת באמצעות הקצאת משאבים לבניית מעונות ותגבור המערכת בכוח אדם איכותי״. גם שר האוצר הצטרף לדבריו ואמר כי "מדובר בהסכם ערכי, מוסרי והוגן ששם במרכז את המטפלות הצעירות שמחנכות את הילדים שלנו בתחילת דרכם".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך אף הוא את הצדדים וביקש לציין את הבגרות והאחריות שהפגינו לאורך הדרך יו"ר נעמת גליה וולוך, ועדי העובדים, נציגות הארגונים, אנשי משרד האוצר ושר העבודה והרווחה. "ההסתדרות תמשיך להיות המגן לזכויות הסייעות ולעמוד בחזית הפיתוח של מעונות היום שממלאים תפקיד מהותי בחינוך ילדי ישראל" אמר.

על פי ההבנות שהושגו יועברו לארגונים באופן מידי 60 מיליון השקלים שהובטחו להם עוד בסוף מאי. כמו כן כולל ההסכם לוח זמנים להעברת 50 מיליון השקלים הנוספים שהובטחו – 10 מיליון בדצמבר 2016, 20 מיליון באוקטובר 2017 ו-20 מיליון שקלים נוספים באוקטובר 2018.

החל מינואר 2017 יקבלו העובדות הצעירות בנעמ"ת, עם ותק שלמטה משלוש שנים, תוספת ישירה לשכר בסך 400 ש"ח לחודש למשרה מלאה, שישולמו על חשבון אוצר המדינה ומעבר לשכר המשולם להן כיום.

כמו כן יעלה תעריף מעונות היום, המשולם על ידי ההורים (המסובסד עבור הורים מעוטי יכולת על ידי משרד העבודה והרווחה), על מנת לממן מיידית העלאה של 300 ש"ח בשכרן של יתר העובדות, בעלות הוותק של למעלה משלוש שנים. בינואר 2018 תחול העלאה נוספת בדרך זו בסך 50 ש"ח, ובינואר 2019 תוספת נוספת באותו הסכום.

סעיף נוסף במסמך ההסכמות קובע כי עובדות המעונות יעבדו באופן רצוף כך שעובדות שעד כה היו מגיעות בשעות הבוקר העמוסות ובשעות אחר הצהרים, יקבלו שכר עבור יום עבודה שלם. הארגונים מצידם מתחייבים בהסכם שלא להפעיל עיצומים ושביתות במשך שלוש שנים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!