דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הורי בי"ס ברנר בכפר סבא ישביתו את פתיחת הלימודים: "מאחדים כיתות בניגוד להצהרת שרת החינוך"

ההורים מוחים על כוונה לסגור את אחת מ-4 כיתות ד' בבית הספר, למרות שהשרה יפעת שאשא-ביטון הודיעה שהשנה לא יאוחדו כיתות | יו"ר ועד ההורים, טל ברמן סגל: "התלמידים בשכבה הזאת נפגעו כמו כל התלמידים בישראל"

בית ספר "ברנר" בכפר סבא (צילום: טל ברמן סגל)
בית ספר "ברנר" בכפר סבא (צילום: טל ברמן סגל)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

משרד החינוך הורה לאחד כיתות לימוד בבית ספר היסודי 'ברנר' בכפר סבא, בניגוד להנחיית שרת החינוך שבשנת הלימודים שתיפתח היום (רביעי) לא יאוחדו כיתות. ועד ההורים של בית הספר ישבית את פתיחת שנת הלימודים בבית הספר בדרישה לשינוי ההחלטה.

ביולי האחרון הודיעה שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, שבשנת הלימודים הקרובה לא יאוחדו כיתות שמספר התלמידים בהן נמוך מהתקן, כפי שנעשה מדי שנה במערכת החינוך. השרה שאשא ביטון נימקה את ההחלטה ב"צורך בצמצום פערים לימודיים ומתן מענים רגשיים וחברתיים", לאחר שנה וחצי של מגפת הקורונה ששיבשה את הלימודים הסדירים והמפגשים החברתיים של התלמידים.

בשכבה ד' של בית הספר ברנר לומדים 102 תלמידים המחולקים לארבע כיתות, כלומר בין 25-27 תלמידים בכיתה. תקן משרד החינוך הוא 34 תלמידים לכיתה. התכנית המקורית היתה לסגור את אחת הכיתות ולפצל את התלמידים בין הכיתות האחרות, כך שיתווספו שמונה תלמידים לכל כיתה, גידול של 30% במספר התלמידים בכיתה.

"התנגדנו להחלטה ופנינו לכל גורם ממשרד החינוך, עד שהשרה פרסמה את ההצהרה ונרגענו", אומר טל ברמן סגל (42), יו"ר ועד ההורים בבית הספר.

אך לברמן סגל ולהורים הסתבר שיש מי ש'הוחרגו' מהצהרת השרה. "ב-15 לאוגוסט מנהלת בית הספר קיבלה את ההודעה שהפתיעה גם אותה, ששכבה ד' לא תוחרג וצריך לפצל כיתה. הסיבה לכך היא כי בשנה הנוכחית השכבה הייתה בתקן 'חריג' ולא מאשרים לה להמשיך לשנה נוספת."

"עובדתית, זה נכון", אומר ברמן סגל, "אבל אני לא כל כך מבין מה זה משנה ביחס להצהרה של השרה שאין לפצל כיתות לאור השנה הרגשית הקשה שהתלמידים עברו. מה, השכבה הזאת לא עברה שנה רגשית קשה בגלל שהיא 'חריגה'?".

בשבועיים האחרונים ניסו ההורים לשנות את ההחלטה, ונתקלו בסירוב. "מאז ההחלטה פנינו לכל הגורמים", אומר ברמן סגל, "למחוז מרכז, ללשכת השרה ולשרה עצמה, אין מענה". כאמור, היום ישביתו ההורים את פתיחת השנה.

"במידת הצורך נפנה לערכאות משפטיות. כיון שממה שאנחנו יודעים, ההחלטה שפורסמה היא החלטה שלטונית. גם אם נוספו קריטריונים נוספים, כפי שמשרד החינוך אמר לנו הם מעולם לא הועברו אלינו".

בית ספר "ברנר" בכפר סבא (צילום: טל ברמן סגל)
בית ספר "ברנר" בכפר סבא (צילום: טל ברמן סגל)

"אני נאבק בדבר אחד פשוט", אומר ברמן סגל, "התלמידים בשכבה הזאת נפגעו כמו כל התלמידים בישראל. החלטתם שאתם מקפיאים ולא מאחדים כיתות? תתמידו בהחלטה הזאת ואל תמציאו קריטריונים בדיעבד".

בלשכת שרת החינוך לא הגיבו לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!