דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

יפה בן דויד: "לא תפקיד המורים לבדוק את התו הירוק. מערכת החינוך בנויה על יחסי אמון"

בן דויד הציעה שאנשים מטעם הרשות המקומית יבדקו את התו הירוק של הורים שייכנסו לבתי הספר ולגני הילדים: "אסור להכניס את צוותי ההוראה למצבים ולחיכוכים שהם לא בריאים לנו עם ההורים"

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, מתנגדת לבדיקת התו הירוק של הורים שייכנסו לבתי הספר ולגנים על ידי המורים והגננות. בדיון בוועדת החינוך של הכנסת היום (שני) לקראת פתיחת שנת הלימודים הודיעה בן דויד: "אני אומרת את זה בצורה חד משמעית. זה לא תפקידנו לבדוק את התו הירוק".  בן דויד הציעה "שהרשויות ימנו מישהו שצריך לבדוק את התווים הירוקים.

בן דויד מתייחסת למתווה משרד החינוך לפיו הורה שנכנס למוסד חינוכי יידרש לתו ירוק, כלומר, הצגת אישור על התחסנות, החלמה או ביצוע בדיקת קורונה מהירה. עם זאת, המתווה קובע גם שבמקרים חריגים מנהל בית הספר יוכל לאשר להורה ללא תו ירוק להיכנס עם ילדו לבית הספר, במקרה של צורך חריג רגשי או נפשי, אך במקרה כזה השהות בכיתה תוגבל להורה אחד בלבד.

בנוסף נכתב במתווה משרד החינוך שבשבוע הראשון ללימודים הורה יוכל להיכנס עם ילדו למוסד החינוכי, בכפוף להצגת תו ירוק, ל-10 דקות בלבד. אך גם במקרה זה מנהל המוסד החינוכי יוכל להתיר באופן חריג כניסה של הורה ללא תו ירוק, והשהות תוגבל להורה אחד בלבד בכיתה.

סוגיה נוספת היא בדיקת האישורים על בדיקות הקורונה הביתיות שביצעו ההורים לתלמידים. ערכות הבדיקה הביתית מחולקות בימים אלו להורי כלל התלמידים במערכת החינוך בצירוף בקשה לבדוק את התלמיד לפני היום הראשון ללימודים, ולמלא הצהרה שהבדיקה היתה שלילית. בן דויד דורשת שגם בדיקת ההצהרה לא תהיה על ידי המורים. עם זאת, ביצוע הבדיקה הביתית אינו חובה ובכל מקרה גם ילד שלא ביצע אותה ייכנס לבית הספר מכוח חוק חינוך חובה.

בן דויד אמרה בישיבה: "אסור להכניס את צוותי ההוראה למצבים ולחיכוכים שהם לא בריאים לנו עם ההורים. הרי כל מערכת החינוך בנויה על יחסי אמון בין ההורים, בין התלמידים לצוותי ההוראה. אז בואו נשאיר אותם בדברים שהם יודעים הכי טוב  לעשות והם עושים את זה הכי טוב, יותר מכולם, וזה חינוך".

בן דויד התייחסה גם לסוגיית התו הירוק לעובדי חינוך והוראה, שתקנותיו צפויות להגיע היום (שני): "למעלה מ-90% מצוותי ההוראה התחסנו (לפי מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, 86% מעובדי ההוראה התחסנו – מ"מ). אז למה חובטים בצוותי ההוראה אם יש רק 10% מצוותי ההוראה שלא התחסנו, חלקם מסיבות בריאותיות, ועוד לא ברור כמה יסרבו להיבדק? "אנחנו בעד התו הירוק. אבל אני לא מוכנה שצוותי החינוך יוחרגו. אני רוצה שדין צוותי החינוך יהיה כדין צוותי הרפואה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!