דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הסכם קיבוצי לעובדי רשות האכיפה והגבייה: מענק כספי ותוספת שכר

ההסכם יחול רטרואקטיבית מאוקטובר 2019 ויהיה בתוקף עד שנת 2024 | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "עובדי רשות האכיפה והגבייה נושאים על גבם את הנטל של שמירה על חוסנה הכלכלי של המדינה"

חתימה על הסכם קיבוצי ברשות האכיפה והגבייה (צילום: דוברת ההסתדרות)
חתימה על הסכם קיבוצי ברשות האכיפה והגבייה (צילום: דוברת ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות חתמה היום (שני) על הסכם קיבוצי לעובדי רשות האכיפה והגבייה. ההסכם, שנחתם במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי, נציגי הממונה על השכר באוצר, ועד העובדים והנהלת הרשות, יחול על כאלף עובדי הרשות בלשכות ובמטה. ההסכם יחול רטרואקטיבית מאוקטובר 2019 ויהיה בתוקף עד שנת 2024.

בין עיקרי ההסכם מענק כספי במספר פעימות לאורך תוקף ההסכם, קביעת תוספת שכר על כוננויות, תוספת שכר לעובדי "משרדים בלתי ייחודים" הוגדלה מ-800 ל-1,000 שקל לחודש, הגדלת תקני רכב, העלאה בדרגה בתום תוקף ההסכם ואופק ההתקדמות של הקלדניות ביחידה הוגדל בשלוש דרגות.

רשות האכיפה והגבייה הוקמה בינואר 2009 כיחידת סמך של משרד המשפטים והופרדה ממערכת בתי המשפט. הרשות מופקדת על אכיפת החלטות שיפוטיות שעניינן כספי, ועל גביית חובות וקנסות. הרשות מורכבת משתי יחידות: מערכת ההוצאה לפועל והמרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ברך על ההסכם ואמר: "עובדי רשות האכיפה והגבייה, כמו עובדים רבים אחרים במגזר הציבורי, נושאים על גבם את הנטל של שמירה על חוסנה הכלכלי של המדינה. אני שמח שגם הם זוכים להסכם אשר לא רק מיטיב את תנאיהם, אלא גם מהווה בעיניי הכרה בעבודה הלא פשוטה שהם עושים מידי יום. אני רוצה להודות להסתדרות עובדי המדינה בראשות אריאל יעקבי, שידעה לנהל מו"מ עיקש כשטובת העובדים תמיד לנגד עיניה".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי: "את ההסכם הזה גיבשנו כבר לפני משבר קורונה. הודות לעמידה איתנה של הסתדרות עובדי המדינה ולאיפוק של העובדים, ועל אף גרירת הרגליים שמנגד – הצלחנו למצוא את הפתרונות לכל המחלוקות.  אנחנו שמחים שהמאמצים נשאו פרי, ואין ראוי מהסכם זה לאור ההשקעה המרובה של העובדים לאורך כל הדרך".

אבנר סולטני, מנהל חטיבה ארצי ומחזיק תיק רשות האכיפה והגבייה בהסתדרות עובדי המדינה, סיכם: "מדובר בהסכם טוב שאנחנו עובדים עליו במשך ארבע שנים. אני שמח שבעת הקשה הזאת הצלחנו להגיע לידי חתימה. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וליו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי שליוו אותנו לאורך כל הדרך. ברצוני להודות גם לוועד העובדים והעומד בראשו אלי אלבז".

בגיבוש ההסכם לקחו חלק גם עו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, ואומרי זינגר ראש תחום הסכמים קיבוציים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!