דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

ליברמן מגיב לתנאים שמציבות מרצ והעבודה: ״חוק ההסדרים הוא חלק אינטגרלי מהתקציב״

שר האוצר התייחס לאפשרות שסיעות הקואליציה יצביעו בעד התקציב ונגד חוק ההסדרים בקריאה ראשונה | על הביקורת להעלאת גיל הפרישה אמר: ״קשה מאד להגדיר מה זה מקצוע שוחק״

שר האוצר אביגדור ליברמן. "זה לא סוף העולם" (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
שר האוצר אביגדור ליברמן. "זה לא סוף העולם" (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

"חוק ההסדרים הוא חלק אינטגרלי מהתקציב", אמר היום (שני) שר האוצר אביגדור ליברמן בהתייחס לכוונת מרצ והעבודה להצביע בעד התקציב ונגד חוק ההסדרים בקריאה ראשונה. זאת במטרה למנוע את פיזור הממשלה תוך בלימת הרפורמות להן הם מתנגדים.

"השינויים המבניים הם המקור התקציבי לשינויים", אמר שר האוצר, "הבטחת הכנסה, העלאת קצבאות הנכים, זה הכול אחד שלם. מי שמכשיל את חוק ההסדרים משאיר את התקציב ללא מקור תקציבי".

שר האוצר הוסיף: "תמיד, עד הרגע האחרון, יהיו דרמות ואולטימטומים, העברתי מספיק תקציבים. זה ׳בילט-אין׳. אני בקשר עם חברי הכנסת, ואני חושב שיהיה רוב של חברי כנסת שיתמכו גם בחוק ההסדרים וגם בתקציב.

"בתוך חוק ההסדרים יש 27 שינויים מבנים ו-15 חקיקות פיסקליות שונות", אמר שר האוצר כשהציג את עיקרי התקציב, "תקציב המדינה לשנת 2021 יהיה כ-432 מיליארד שקלים, וב-2022 יהיו 452.5 מיליארד שקלים. באופן כללי כלכלת ישראל נמצאת בצמיחה".

ליברמן פירט מספר תוספות שיהיו חלק מבסיס התקציב: 2 מיליארד שקלים לבריאות, 700 מיליון שקלים למשרד הרווחה, מיליארד שקלים למשרד לביטחון פנים, 1.5 מיליארד שקלים להבטחת הכנסה לקשישים ללא הכנסה, 1.8 מיליארד שקלים לקצבאות הנכים, והעלאת מענק שנתי לניצולי שואה מ-4,000 ל-6,500 שקלים.

שר האוצר תיאר את תפקידו של חוק ההסדרים לשיטתו: "כשיצחק מודעי התחיל את חוק ההסדרים ב-1985 הוא אמר שאת כל המהלכים הנכונים אבל הלא פופולריים אנחנו נכניס לחוק ההסדרים כדי לחסוך צעקות בכנסת. כך נולד חוק ההסדרים, שהתגלה ככלי מאד יעיל לאורך השנים".

ליברמן התייחס לביקורת על העלאת גיל הפרישה לנשים ואמר שמדובר בתהליך מדורג מאד, שכולל סיוע: "קשה מאד להגיע להגדרה של מהו מקצוע שוחק. אני לא יודע מה שוחק יותר – קופאית או מורה. הצענו מנגנון במסגרת ביטוח לאומי שיוכל לקבוע בצורה אינדיבידואלית. אבל אין דבר כזה גיל פרישה 62, זה נע בעולם בין 65 ל-67".

על הדיבידנד שמשכה ישרוטל שקיבלה סיוע מהמדינה אמר ליברמן: "ברור שזה דבר לא סביר שחברות שמחלקות דיבידנדים מקבלות סיוע מהמדינה והדבר הזה יטופל. אני מניח שהחברה עצמה לא תרצה לחכות אלא תחזיר את המענקים למדינה".

שר האוצר חזר על האיום שלו על הסרת מכסים חד צדדית על תוצרת חקלאית מיובאת אם לא תאושר הרפורמה בחקלאות: "כל הרפורמה היא תוספת תקציבים לחקלאות ישראלית. כדי לאשר ייבוא ומכס אני לא צריך כנסת או ממשלה, זה חתימה של שני שרים. אני חושב שנגיע עם החקלאים להסכמה, אני לא יודע אם נגיע עם כל חברי הכנסת. חלק מהמרכיבים יהיו בתקציב וחלק אחרי התקציב.

"אם אני מגזים, יש 7,000 חקלאים פעילים במדינת ישראל, גיל ממוצע 66. החקלאות הפסיקה להיות אטרקטיבית בשביל צעירים כי אין שם חדשנות ואין שם רווחים. אי אפשר להתחרות בעולם השלישי כי שכר העבודה שם הרבה יותר נמוך, לא משלמים שם תנאים סוציאליים. בגלל זה הדרך היחידה היא להפוך את החקלאות לסטרט אפ ניישן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!