דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

נקבע מותו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי שנפגע מירי בגבול עזה

לוחם משמר הגבול, שנורה בגבול רצועת עזה לפני כשבוע, נפטר בבית החולים סורוקה בבאר שבע | ראש הממשלה בנט: "בראל היה לוחם בחייו ולוחם במותו, הוא נאבק על חייו עד הרגע האחרון"

סמ"ר בראל חדריה שמואלי, לוחם מג"ב (צילום: דוברות המשטרה)
סמ"ר בראל חדריה שמואלי, לוחם מג"ב (צילום: דוברות המשטרה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

לוחם מג"ב סמ"ר בראל חדריה שמואלי נפטר היום (שני) בבית החולים סורוקה בבאר שבע, לאחר שנפצע לפני כשבוע מירי בגבול רצועת עזה. שמואלי (21) אושפז בבית החולים עם פציעה קשה בראשו מאז העימותים בגבול הרצועה בשבת שעברה.

מאות מפגינים פלסטינים התקרבו לגדר בצפון הרצועה במהלך הפגנה שארגן חמאס. אחד מהם הסתיר אקדח במכנסיים, וירה בלוחם המסתערבים דרך צהר שממנו כיוון שמואלי את נשק הצלפים שלו. אחד הכדורים שירה המחבל, פעיל חמאס, פגע בראשו של שמואלי מטווח אפס.

מתחקיר התקרית שערך צה"ל עולה כי שדה הראייה מהעמדה שבה נורה שמואלי מוגבל, כך שהצלפים לא יכלו לראות מה מתרחש מצדיה ומתחתיה. עקב התקרית, נבחנת הרחקת "קו המגע" בגבול לטווח של עשרות עד מאות מטרים מהגדר, כפי שהיה בעבר.

מבית החולים סורוקה נמסר: "בצער רב אנו מודיעים על פטירתו של לוחם מג״ב בראל חדריה שמואלי שפונה לבית החולים לפני כשבוע, לאחר שנורה בראשו בגבול רצועת עזה.
הצוות הרפואי נלחם על חייו והוא עבר מספר ניתוחים במהלך אישפוזו. חרף המאמצים הרבים ובשל הפציעה הקשה, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה".

פלסטינים הפגנה סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה (צילום: עבד רחים חטיב / פלאש90)
פלסטינים הפגנה סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה (צילום: עבד רחים חטיב / פלאש90)

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ספד: "עצוב וכואב מאד את לכתו של לוחם מג״ב, סמ״ר בראל חדריה שמואלי ז"ל שנפל בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. במהלך השבוע האחרון הייתי בקשר רציף עם אימו ניצה, ונשאנו עם העם בישראל תפילות להחלמתו. רעייתי מיכל ואני מחבקים את המשפחה ומשתתפים באבל הכבד על לכתו של בן יקר ואהוב. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "קיבלתי בצער עמוק את הבשורה המרה על מותו של לוחם מג"ב, בראל חדריה שמואלי, שנפל בהגנה על ביטחון ישראל. אין מילים מספקות כדי לנחם את המשפחה באבלה הכבד. בראל היה לוחם בחייו ולוחם במותו. הוא נאבק על חייו עד הרגע האחרון, כאשר עם ישראל כולו נשא עבורו תפילות. אני מבקש לשלוח חיבוק גדול למשפחה שאיבדה את היקר לה מכל. תהא נשמתו של בראל צרורה בצרור החיים".

ראש הממשלה נפתלי בנט: "בראל היה לוחם בחייו ולוחם במותו" (צילום: פלאש 90)
ראש הממשלה נפתלי בנט: "בראל היה לוחם בחייו ולוחם במותו" (צילום: פלאש 90)
שר הביטחון, בני גנץ: "בראל חדריה שמואלי, מטובי בניה של המדינה, נפל בהגנה על המולדת ותושבי הדרום. רק לפני מספר ימים נכנסתי לחדרו והתפללתי שיתאושש, אך הבשורה הקשה הגיעה ואיתה כאב גדול. בשם מערכת הביטחון, אני שולח תנחומים מעומק לבי להוריו ולבני משפחתו. שלא תדעו עוד צער".

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו: "נשבר הלב. אני ורעייתי שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של בראל חדריה שמואלי, לוחם ביחידת המסתערבים של מג"ב שנפל בהגנה על המדינה. בימים האחרונים התפללנו יחד עם כל עם ישראל לרפואתו. קיווינו לנס, אך לצערנו הנורא מכל קרה. אנחנו מחבקים את יוסי וניצה ואת כל המשפחה. בראל נלחם יחד עם חבריו בנחישות ובגבורה בטרור מרצועת עזה. לעולם לא נשכח את גבורתו. יהי זכרו ברוך ונצור בליבנו תמיד".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב (קובי) שבתאי: "בראל ז"ל היה לוחם במשך שנתיים, חמישה חודשים ותשעה ימים. שנתיים וחמישה חודשים לחם בטרור ובפשיעה ותשעה ימים נלחם על חייו. בראל ז"ל היה לוחם אמיץ עם יכולות פיקוד והובלה מרשימות שלא פעם סיכן את חייו למען ביטחון אזרחי ישראל. מפקדיו מספרים שהיו מתווכחים ביניהם עם מי הוא יצא לפעילות, כולם רצו אותו לצידם. תנחומים למשפחתו, למפקדיו ולחבריו לנשק שהיו במשך כל הימים האחרונים לצד מיטתו".

מפכ"ל משטרת ישראל קובי שבתאי: "בראל סיכן את חייו למען ביטחון אזרחי ישראל" (צילום: ויקיפדיה)
מפכ"ל משטרת ישראל קובי שבתאי: "בראל סיכן את חייו למען ביטחון אזרחי ישראל" (צילום: ויקיפדיה)

"בראל שרצה תמיד להיות בחזית, בחר לשרת ביחידת המסתערבים של מג"ב מתוך שליחות גדולה ואהבת המדינה". הוסיף המפכ"ל. "על ערכים אלו נמשיך לחנך דורות של שוטרים ולוחמים שינציחו את דרכו במלחמה העיקשת וחסרת הפשרות של משטרת ישראל בטרור ובפשיעה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!