דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ענף הבניין

״ענף הנגוע בפשיעה גורפת״: מנופאי הותקף בדקירות בנהריה, קריאות להשבתת מחאה

מפעיל המנוף נדקר מספר פעמים על רקע סכסוך עם מנופאי אחר שסולק מאתר הבניה | הפצוע סיפר: ״בנס נדקרתי רק ברגל וביד״ | מנכ"ל התאחדות מעסיקי המנופאים: ״זה היה ניסיון לרצח של מאבק על מקום עבודה״

זירת אירוע באתר בניה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
זירת אירוע באתר בניה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מנופאי הותקף ונדקר מספר פעמים אתמול (שני) בשעות הבוקר, על ידי שני תוקפים במשרד מנהל העבודה באתר הבניה בנהריה בו עבד. לטענת ארגון המנופאים נדקר העובד על רקע סכסוך עם מנופאי אחר שסולק לאחרונה מהאתר. בהסתדרות עובדי הבניין והעץ בוחנים את האפשרות להשבתת מחאה.

"הגעתי לעבודה כרגיל בכל יום, אבל הייתה לי איזו תחושה משונה", סיפר לדבר המנופאי שהותקף, איימן קדאח. "נכנסתי למשרד של מנהל העבודה ואמרתי לו שיש בחוץ איזה אופנוע חשוד. פתאום נכנס בדלת מישהו עם קסדה והתחיל לדקור אותי, מול עיניו של המנהל. התגוננתי. בנס נדקרתי רק ברגל וביד. התוקף אמר לי שהוא קשור לבחור שעבד באתר על מנוף אחר, לידי. לאחרונה הוא רב עם מנהל העבודה שהעיף אותו, ואולי הוא חושב שהלשנתי עליו למרות שממש לא הייתי קשור. כנראה שלח אנשים לתקוף אותי. כשיצאתי אחר כך החוצה לרכב לקחת את הארנק והפלאפון שלי, תקף אותי בחוץ עוד אדם בקללות ומכות. אני עדיין בשוק".

יו"ר ארגון המנופאים דן ורשבסקי והעובד שהותקף איימן קדאח בבית החולים (קרדיט צילום פרטי)
יו"ר ארגון המנופאים דן ורשבסקי והעובד שהותקף איימן קדאח בבית החולים (קרדיט צילום פרטי)

"זה אירוע חמור שאנחנו לא מתכוונים לעבור עליו בשתיקה", אמר לדבר יו"ר איגוד עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל. "בענף המנופאים קיימת תופעה של מנופאים עם רישיונות מזוייפים, ועל אף ניסיונותינו להסדיר את הענף – ישנם גורמים פליליים שפועלים בו ומסכנים את ביטחונם ובטיחותם של העובדים. אנחנו דורשים מהמדינה לעשות הכל על מנת להסדיר את הענף ולעצור את תופעת הרישיונות המזוייפים. המשטרה חייבת לפעול בנחישות לעצור את התופעה, היה כאן הפעם נסיון לרצח".

"זה מקרה חמור שלא היה אצלנו ואסור שיקרה. נעשה הכל כדי שהתוקפים ישלמו את המחיר", כתב יו"ר ארגון המנופאים דן וורשבסקי בדף הפייסבוק. וורשבסקי הדגיש כי על פי התקנות היה על חברת הבניה למנוע כניסת גורמים זרים לאתר, והוסיף כי הוא דורש מזרוע העבודה במשרד הכלכלה לפעול לעצירת הכניסה של גורמים פליליים ומנופאים עם רישיונות מזוייפים לענף.

"לצערנו מי שאמור לשמור על בטחון של הפועלים באתרי בניה, כנראה יושבים במשרד מתחת למזגן ולא מעניין אותם מה קורה בשטח", כתב וורשבסקי. "מה שבטוח אנחנו לא עומדים לשתוק יותר. אנחנו נילחם מול כל הגורמים עד שהענף שלנו יתנקה".

"ענף הבניה בכלל ותחום המנופאים בפרט נגוע באופן גורף בפשע", אמר רו"ח אדי בן ליש, מנכ"ל התאחדות מעסיקי המנופאים. "עד כה הפשיעה היתה כלכלית. אינתיפדה כלכלית בהיקפי ענק של מילארדים בשנה. אתמול נשבר השיא והפשיעה עברה לאלימות פיזית. זה היה ניסיון לרצח תוצאה של מאבק על מקום העבודה. לאף אחד לא אכפת – לא להתאחדות הקבלנים, לא למטה הבטיחות ובטח לא לזרוע העבודה. צריך להשבית את הענף במיידי".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!