דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

שרת החינוך שאשא ביטון: "לא נהסס לשנות את תכנית הלימודים בהתאם למציאות המתפתחת"

השרה ביקרה בחדר המצב של משרד החינוך לקראת פתיחת השנה: "סומכת על ההורים, לכולנו יש אותה מטרה: לאפשר שגרה ולמידה רצופה במציאות המאתגרת שאנחנו נמצאים בה"

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ביקרה הערב (שלישי) בחדר המצב של משרד החינוך, לקראת פתיחת שנת הלימודים מחר. "יש לנו חובה מוסרית להחזיר את התלמידים ליציבות ושגרת לימודים למען החוסן הנפשי", אמרה, "ויש לנו תכנית שגובשה יחד עם משרד הבריאות, לא נהסס לשנות אותה ולהתאים אותה למציאות שמתפתחת".

"אני סומכת עליכם ההורים שתשתפו פעולה גם עם הבדיקות שיש לערוך היום", הוסיפה, "לכולנו יש אותה מטרה: לאפשר לילדים שלנו שגרה ולמידה רצופה במציאות המאתגרת שאנחנו נמצאים בה".

לדברי השרה, "השנה נתמקד בעיקר בצמצום הפערים בעקבות השנה וחצי האחרונות.
צמצום הפערים בלימודי קרוא וכתוב של כיתוב א', ב' וג'. הכנה לבגרות של כיתות י"א וי"ב, שכבר הודענו שנפחית את מספר הבחינות לחמש בחינות בגרות. וחיזוק לימודי הליבה בכל שכבות הגיל".

"בכל שכבות הגיל נשים דגש על ההיבטים הרגשיים והחברתיים של התלמידים כי הם התשתית ללמידה מיטבית", אמרה, "ילד שלא פנוי ללמידה לא יגיע להישגים".

עוד אמרה שאשא ביטון כי "במקביל, בשנה הקרובה נוביל תהליכי עומק לקידום מערכת החינוך. בטווח הארוך, אך על זה עוד נדבר בהמשך".

שנת הלימודים תיפתח מחר, בפעם השנייה בעיצומה של מגפת הקורונה. במרכז המתווה שגובש השנה עומד הניסיון לקיים שנת לימודים רציפה ככל האפשר למרות התחלואה הגבוהה.

מתווה משרד החינוך כולל בדיקות קורונה כחלק משגרת היום יום בחיי בית הספר, למידה מהבית במקרה שיישוב מוגדר אדום, והנחיות תו ירוק גם לצוותי ההוראה, למרות שהתקנות לכך עדיין לא נקבעו במפורש.

לפי המתווה הלימודים יתקיימו בכיתות מלאות ולא בקבוצות קטנות כפי שפעלה מערכת החינוך בשנה שעברה, ברוב שכבות הגיל. ילדי הגן עד כיתה ד' ותלמידי מוסדות החינוך המיוחד אמורים ללמוד בכל מקרה בכיתות מלאות במוסדות החינוך.

מכיתה ה' ומעלה ייתכנו שינויים במקרה שהיישוב יוגדר אדום, כלומר עם רמת תחלואת קורונה גבוהה: בכיתות ה'-ז' יבוצע 'צמצום מגעים' – למידה בקבוצות קטנות, שילוב למידה מהבית או למידה בשטח פתוח, בהתאם להחלטת מנהל בית הספר. בכיתות ח'-י"ב תתקיים למידה מרחוק מלבד במקרים בהם 70% או יותר מתלמידי הכיתה התחסנו או החלימו מקורונה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!