דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

הרכבת תפעל במתכונת מצומצמת דווקא בראש השנה

לא יהיה קל להגיע לארוחת החג בתחבורה הציבורית | בערב ראש השנה תפעל הרכבת במתכונת שישי, והקו בין תל אביב לחיפה יושבת לחלוטין | הרכבת תפעיל היסעים בין חיפה לתל אביב, אבל רק עד השעה 14:00

רכבת ישראל (צילום: נועם ריבקין פנטון/ פלאש90)
רכבת ישראל (צילום: נועם ריבקין פנטון/ פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

ראש השנה בפתח, אבל למרות העובדה שבמהלכו ישראלים רבים יוצאים מביתם לארוחות חג משפחתיות, משרד התחבורה קבע שהרכבת תפעל בערב החג במתכונת שישי ובמוצאי החג במתכונת שבת.

לפי הודעת רכבת ישראל, לא תהיה פעילות במסילת החוף, בין תחנת חוף הכרמל בחיפה לתל אביב, ביום שני הקרוב (ערב החג). הרכבות מכרמיאל, נהריה ובית שאן יעצרו בתחנת חוף הכרמל. הרכבות מדרום יגיעו מבאר שבע רק עד הרצליה. הרכבת מירושלים לא תפעל כלל.

ביום שלישי לא תפעל הרכבת בכלל, וביום רביעי היא תופעל במתכונת מוצ"ש עם צאת החג.

ההגבלות על שירות הרכבות בסופי השבוע במסילת החוף מוסברות בצורך לבצע עבודות חשמול על המסילה בשנתיים הקרובות לפחות. עם זאת לא ידוע על ביצוע עבודות תחזוקה בזמן הפסקת הפעילות בחג.

לפי מקורות ברכבת ישראל גם ההתנהלות בתחום החשמול איטית ולקויה. גורם בחברה אומר ל'דבר': "הצוותים של החשמול דלילים, עושים עבודות מעטות ובאיטיות. זה לא שיש ניצול של זמני ההשבתה להאצת עבודות. הם גם לא עובדים באזור בנימינה וצפונה כמעט בכלל. אין סיבה מעשית להשבית את השירות לבנימינה".

במשרד התחבורה לא התקבלה עדיין החלטה לגבי מתכונת הפעילות של הרכבת במהלך יום כיפור.

הציבור יתקשה להגיע לארוחת החג בלי רכב פרטי

מכיוון שכמעט כל שירותי התחבורה הציבורית לא יפעלו בחג, גם אם ניתן יהיה להגיע לארוחת חג בתחבורה הציבורית בעזרת הקדמת היציאה, לא יהיה ניתן לחזור בעזרתה הביתה עד רביעי בלילה. בשני המקרים לא יופעלו רכבות במסילת החוף.

הפחתת השירות דווקא בחג פוגעת באופן ישיר בעמידה ביעדי משרד התחבורה לצמצום נסיעות ברכב פרטי והגברת השימוש בתחבורה הציבורית.

יופעל מערך היסעים בחינם, אבל רק עד 14:00

לפי רכבת ישראל, בערב החג יופעל מערך היסעים ללא עלות בין תחנות תל אביב סבידור מרכז וחיפה חוף הכרמל, בשני הכיוונים כל חצי שעה.

מערכך ההיסעים יפעל בין השעות 8:00 ל-14:00, ויכלול רכבים מונגשים לבעלי מוגבלויות. עם זאת, יש לזכור שמדובר בקיבולת נמוכה של אוטובוס בודד, לעומת רכבת שמסוגלת להסיע מאות רבות בכל נסיעה.

מרכבת ישראל נמסר שהאחריות למתכונת העבודה היא של משרד התחבורה. תגובת משרד התחבורה לא התקבלה, נכון לשעה זו.

"משרד התחבורה ורכבת ישראל לא נתנו לציבור הסבר מדוע לא להפעיל את הרכבות בערב החג ובמוצאי החג כרגיל", אמר מעוז ינון, מפעיל הדף 'בארכבת'. "מרוב שינויים בלו"ז המפורסם אי אפשר להבין מי נגד מי ולמה. ההרגשה שלנו כנוסעים היא שזורקים לנו פירורים בשביל להשתיק אותנו. משרד התחבורה ורכבת ישראל ממשיכים לראות במשתמשי התחבורה הציבורית נטל ומועלים בתפקידם: לשרת את הציבור".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!