דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פתיחת שנת הלימודים

חגיגות, פעמונים ובדיקות מהירות: כך נראית פתיחת שנת הלימודים ברחבי העולם

מבריטניה ואיטליה עד סין וקניה: משרד הכלכלה אסף נתונים על פתיחת שנת הלימודים במדינות נבחרות בעולם | איפה אין בכלל חופש גדול ובאיזו מדינה כל הלימודים עברו לזום

היום הראשון ללימודים ברוסיה (צילום: AP Photo/Dmitri Lovetsky)
היום הראשון ללימודים ברוסיה (צילום: AP Photo/Dmitri Lovetsky)
אוריאל לוי

לקראת שנת הלימודים בישראל שנפתחה הבוקר (רביעי), קיבץ מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה נתונים שהועברו על ידי מערך הנספחים הכלכליים בעניין מצב מערכת החינוך בהקשר של מגפת הקורונה וההשפעה על התעסוקה והמסחר בשוקי היעד השונים.

בריטניה: לאור הצלחתו של מבצע החיסונים בממלכה, ממשלת בריטניה קיבלה החלטה לפתוח את המשק בצורה מלאה ללא הגבלות, פרט לדרישה לעטות מסכות בתחבורה הציבורית.

בבריטניה מחסנים רק בני נוער מגיל 16 ומעלה, ולכן רוב אוכלוסיית תלמידי הגנים, בתי ספר יסודיים וחטיבות הביניים אינם מחוסנים. למרות זאת, הוחלט ליישם מתווה שמאפשר להתחיל את שנת הלימודים כמתוכנן: סגל בית הספר נדרש לבצע בדיקות קורונה ביתיות באמצעות ערכות שנשלחות חינם מה-NHS (קופת החולים הלאומית הבריטית), ולתלמידים מומלץ לעשות בדיקות כאלה גם כן. תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים יחויבו לבצע 2 בדיקות PCR בשבוע הראשון של שנת הלימודים בבית הספר, ולאחר מכן התלמידים יתבקשו, כמו תלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים, לבצע בדיקות ביתיות במהלך שנת הלימודים. אם תלמיד אובחן כחיובי, הוא ייכנס לבידוד ושאר בני הכיתה ימשיכו ללמוד כרגיל, אבל יצטרכו לבצע כל בוקר בדיקות קורונה במסגרת בית הספר כדי לוודא שלא נדבקו גם כן.

במקביל, הכיתות ימשיכו ללמוד כרגיל באופן פרונטלי. אם איש סגל מגלה תסמיני קורונה, הוא נדרש לקחת ימי מחלה ולא להגיע לבית הספר.

פיליפינים: שנת הלימודים בפיליפינים צפויה להיפתח ב-13 בספטמבר ולהסתיים ב-24 ביוני 2022, אחרי 209 ימי לימוד. הלימודים יתקיימו במתכונת אונליין בלבד, ויש ספק רב אם זה ישתנה במהלך שנת הלימודים הקרובה.

הנשיא רודריגו דוטרטה, שאישר לאחרונה את פתיחת שנת הלימודים, השאיר בתוקף את האיסור על קיום פעילות חינוכית פיזית בכיתות, שצפוי להשפיע רבות על 25 מיליוני התלמידים.

יש לכך השלכה גם על הפעילות הכלכלית, שכן הילדים נשארים בבית. האיסור על קיום לימודים במתכונת פרונטלית נובע, בין היתר, מהעובדה שנכון לסוף אוגוסט, כ-87% מאוכלוסיית הפיליפינים עוד לא התחסנה באופן מלא. בנוסף, ילדים נתפסים כגורם מעודד של התפשטות של הוירוס (Super Spreaders) וחלות עליהם הגבלות נוספות, כמו הגבלה על כניסה לקניונים ומקומות ציבוריים.

מערכת החינוך עברה כמה אדפטציות, ובתי ספר פתחו אתרי אינטרנט ועברו לעבוד במתכונת אונליין. בנוסף, חומרי לימוד פיזיים נשלחים לבתי התלמידים בכיתות הנמוכות.

הודו: אחרי שנה וחצי שבהן הייתה מערכת החינוך סגורה לרוב, מביעים תקווה כי מערכת החינוך תחזור לשגרה לאחר חגיגות הדיוואלי שמתקיימות השנה במחצית השנייה של נובמבר.

ספרד: הלימודים לא הופסקו בשנת הלימודים הקודמת, ושנת הלימודים החדשה אמורה להתחיל כסדרה ב-7 בספטמבר.

היום הראשון ללימודים בהודו (צילום: AP Photo/Ajit Solanki)
היום הראשון ללימודים בהודו (צילום: AP Photo/Ajit Solanki)

גרמניה: הילדים חזרו ללימודים כבר באמצע אוגוסט. למרות הקורונה, הלימודים מתקיימים כרגיל, והתלמידים עוברים בבית הספר בדיקת קורונה שלוש פעמים בשבוע לפני תחילת יום הלימודים. אין כרגע החלטה מה יהיה במצב שבו יימצא שאחד התלמידים חולה, ונכון להיום כל בית ספר מנהל זאת כראות עיניו.

קניה: שנת הלימודים החלה בינואר, והלימודים מתקיימים כרגיל, תוך הקפדה על מסכות ושטיפת ידיים.

רוסיה: 1 בספטמבר ברוסיה הוא בדרך כלל סוג של חג, נותנים למורות פרחים ונערך טקס שבו משתתפים כל תלמידי בית הספר עם הוריהם. בדרך כלל תלמיד מהשכבה העליונה נושא על כפיו תלמיד כיתה א', והם מצלצלים בפעמון כסימן לפתיחת שנת הלימודים.

השנה המצב שונה: גל הקורונה השלישי ברוסיה בשיא, ולכל בית ספר מדיניות משלו באשר לטקס. הטקס והקורונה הם שיחת היום, כשעל הפרק עומדות השאלות אם תהיה דרישה לחסן תלמידי בית ספר ואם יהיו החמרות בצעדי המנע בעתיד הקרוב.

סין: המדיניות שונה מעיר לעיר. בבייג'ינג הלימודים היו אמורים להתחיל באמצע אוגוסט, אבל נדחו ל-30 באוגוסט לאחר התפרצות קורונה בעיר. ההתפרצות התחילה ב-20 ביולי, ובאמצע אוגוסט, אז הגיע מספר הנדבקים בעיר ל-0. יש עדיין תקנות שקשורות לקורונה: להורים אסור להיכנס כלל לבתי הספר, ובחלק מבתי הספר ילדים צריכים להביא בדיקת קורונה שלילית שנערכה 48 שעות לפני החזרה ללימודים.

ברוב חלקי סין הלימודים ממשיכים כל הזמן, ובמיוחד בגילי הגן. אין הפסקה בגן, והלימודים ממשיכים כל השנה. ב-1 בספטמבר לרוב משנים כיתה ומורה, ומתחילה רשמית שנת הלימודים החדשה. מבחינת הקורונה, למעט באזורים ספציפיים, הלימודים ייפתחו כסדרם. כמעט בכל הערים בסין התלמידים התבקשו להישאר בעיר מגוריהם 14 ימים לפני תחילת הלימודים, כתנאי להגעה לבית הספר.

היום הראשון ללימודים בהודו (צילום: AP Photo/Rajesh Kumar Singh)
היום הראשון ללימודים בהודו (צילום: AP Photo/Rajesh Kumar Singh)

מדי בוקר ההורים ממלאים טופס שבו הם מציינים אם לילד יש תסמינים כמו שיעול וחולשה, ומתבצעת מדידת חום בבית ובכניסה לבית הספר. ההורה נדרש לדווח על נסיעות צפויות בתוך סין של בני המשפחה, ולהציג תו ירוק שמראה היכן הוא היה ב-14 הימים האחרונים. אין שינוי משנת הלימודים הקודמת, שנפתחה עם אותן הנחיות והתנהלה כסדרה לאורך כל השנה.

איטליה: מערכת החינוך באיטליה מצויה בהכנות קדחתניות לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה שתתחיל בהדרגה עד 13 בספטמבר. האיטלקים הם מתחבטים בסוגיות כמו התו הירוק של המורים, הישיבה בכיתות ועוד.

פולין: בתי הספר הפולניים מוכנים ומזומנים לחדש פעילותם במתכונת הכוללת מפגשים בינאישיים. ראש הממשלה הכריז לאחרונה שבתי ספר בכל המדינה ערוכים לספק מסכות פנים, חומרי חיטוי אישיים וציוד מיגון אישי נגד הקורונה, כדי להבטיח חזרה בטוחה ללימודים פרונטליים בשנה האקדמית שמתחילה בראשית ספטמבר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!