דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09.05.24
22.8°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 25.1°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.1°באר שבע
  • 30.0°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 23.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

יועמ"שית הכנסת: לרפורמה ברגולציה, בחקלאות, ובגיל הפרישה אין מקום בחוק ההסדרים

במכתב מפורט שנשלח לח"כים מבקרת שגית אפיק את היקף החוק ומבהירה: הקטנתו צריכה להימשך בוועדות | עוד רפורמות מומלצות לפיצול: הכשרות, הפנסיות והייבוא

שגית אפיק יעומש"ית הכנסת החדשה (צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת)
שגית אפיק יעומש"ית הכנסת החדשה (צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

יועמ"שית הכנסת שגית אפיק שלחה הערב (רביעי) מכתב ובו ביקורת נוקבת על היקף חוק ההסדרים שיובא לאישור הכנסת בקריאה ראשונה מחר, אליו מצורפת טבלה ובה הסבר תמציתי על חוקי חוק ההסדרים, לצד המלצה אילו חוקים יש לפצל מהחוק.

בין היתר ממליץ הייעוץ המשפטי לפצל רפורמות מרכזיות בחוק, בהם רשות הרגולציה, העלאת גיל הפרישה, הרפורמה באגרות החוב המיועדות, הרפורמה בייבוא, הרפורמה בכשרות, הקמת רשות הרגולציה, הרפורמה בענף הלולים, ועוד רבים מהחוקים המופיעים בחוק ההסדרים.

במכתב המלווה את הטבלה מבקרת אפיק את היקף חוק ההסדרים, ומדגישה כי גם לאחר שמספר רפורמות פוצלו מהחוק לבקשת יו"ר הכנסת מיקי לוי, כולל החוק "רפורמות מורכבות שכרוכות בהן גם סוגיות רגישות או סוגיות ציבוריות בעלות משקל שנדרש להן ליבון והעמקה בתהליך חקיקה רגיל".

אפיק מציינת כי לאורך השנים, "הפיצול שנעשה על ידי יו"ר הכנסת לא בא לייתר את ההליך שמתקיים בוועדת הכנסת" וכי "ההליך של הפיצולים שיתקיים בוועדת הכנסת לאחר ההצבעה בקריאה הראשונה על חוק ההסדרים הוא הליך חשוב מאד" ומשליך על היכולת למלא את תפקידה באופן ראוי.

בטבלה נכתב על העלאת גיל הפרישה כתוב כי חוק ההסדרים אינו המסגרת מתאימה לדיון בנושא, "שכרוכות בו השלכות חברתיות וכלכליות משמעותיות", וכי הצעד "דורש התעמקות וליבון וכן הסדרת אמצעים משלימים לצורך מניעת פגיעה בזכויותיהן של נשים".

על הרפורמה בענף הלולים נכתב כי "מדובר בסוגיה שנויה מאד במחלוקת בעלת השלכות כבדות משקל על ציבור בעלי הלולים מגדלי הביצים למאכל" וכי יש לפצלה מחוק ההסדרים.

על הקמת רשות הרגולציה נכתב "מדובר בשינוי מבני משמעותי מבחינת היקפו המשקי" וכי הדבר דורש בחינה רחבה ומעמיקה של עשרות סוגי רגולטורים, וכי לא ניתן להשלים חקיקה מקיפה ובעלת השפעות כה משמעותית בסדר הזמנים של חוק ההסדרים.

על החוק לרפורמה בכשרות נכתב כי הוא "יוצר מהפכה של ממש בהסדרת תחום הכשרות" וכי "אין קשר לתקציב ולא ברור מדוע נכלל בחוק ההסדרים". על ביטול האג"ח המיועדות נכתב כי לשינוי "עשויות להיות השלכות משמעותיות על ציבור החוסכים בישראל" ומומלץ לפצלו.

על החוקים המרכיבים את הרפורמה בייבוא נכתב "אין לנושא השלכה תקציבית" וכי מוצע שלא לקיים את הדיון עליהם בחוק ההסדרים.

הייעוץ המשפטי מבקר גם מספר חוקים בתחום התחבורה: מעבר למסלול גמיש במוניות שירות, הרפורמה ברב-קו, העלאת התשלום בחנייה בערים, האכיפה בנת"צ ועוד.

לדיון שינוי חוק הכבאות כי "תכלית הרגולציה בתחום הכבאות היא הצלת הנפש והרכוש" ולא נכון בה בחוק ההסדרים;

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!