דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
20.7°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 20.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מאות מורי דרך חסמו כבישים מול הכנסת: "ענף התיירות הנכנסת במוות קליני כבר 16 חודשים"

מורי הדרך הגיעו הבוקר (ה') בשיירת מכוניות לירושלים בדרישה להחלת מתווה מסודר לפתיחת השמיים לכניסת קבוצות תיירות, או לקבלת מתווה פיצוי הולם עם סגירת מקור פרנסתם: "ממשלת ישראל השליכה אותנו לצד הדרך בלי לקחת אחריות"

  • מורי הדרך הגיעו הבוקר (ה') בשיירת מכוניות לירושלים בדרישה להחלת מתווה מסודר לפתיחת השמיים לכניסת קבוצות תיירות, או לקבלת מתווה פיצוי הולם עם סגירת מקור פרנסתם: "ממשלת ישראל השליכה אותנו לצד הדרך בלי לקחת אחריות"
הדס יום טוב

מאות מורי דרך הגיעו היום (חמישי) להפגין מול מתחם הכנסת בירושלים בדרישה להחלת מתווה מסודר לפתיחת השמיים לכניסת קבוצות תיירות, או לקבלת מתווה פיצוי הולם עם סגירת מקור פרנסתם.

המוחים הגיעו הבוקר לירושלים בשיירת מכוניות שגרמה לעיכובי תנועה משמעותיים בעיר.

"ממשלת ישראל השליכה אותנו לצד הדרך בלי לקחת אחריות", נמסר ממטה המאבק של מורי הדרך. "ראש הממשלה מתנהג כאילו המשק מתנהל כרגיל בזמן שענף התיירות הנכנסת, שכבר 16 חודשים נמצא במצב של מוות קליני, סובל מחרחורי גסיסה אחרונים.
נעלה לירושלים במחאה ונחסום את הגישה לעיר ולכנסת כמו שהממשלה חסמה לנו את האפשרות לעבוד ולקבל פיצויים".

לידה שלמה (65), מירושלים עובדת כמורת דרך 8 שנים. לפני כן הייתה עובדת סוציאלית. בזמן הקורונה היא חזרה להיות עובדת סוציאלית במשרה חלקית. היא עובדת עם תיירים נוצרים מאיטליה וארצות הברית. "כבר שנתיים אנחנו בלי עבודה", היא אומרת ל'דבר'. "זה מאוד קשה. הקבוצות שעבדו איתנו לא מבינות למה הן לא יכולות לבוא למדינה הראשונה שקיבלה חיסונים, חיסון שלישי, כשכל המדינה טסה לחו"ל. הפיצויים הפסיקו ואין לנו הכנסות אחרות. אנחנו רוצים שיזכרו שאנחנו קיימים. מדברים על מסעדות, אולמות, בידור, אבל עלינו לא מדברים, בזמן שהתיירות היא מקור עיקרי להכנסת כספים למדינה. אנחנו מפרנסים בתי מלון, אתרים, נהגי הסעות, חנויות, מסעדות".

ישי שביט ולידה שלמה מוחים מול הכנסת (צילום: הדס יום טוב)
ישי שביט ולידה שלמה מוחים מול הכנסת (צילום: הדס יום טוב)

ישי שביט (46) מירושלים, אב לשניים, אומר ל'דבר': "כל שקל שהרווחתי בחיי היה מתיירות.
לא באתי להתלונן על המדינה, אני לא צריך מהמדינה טובות. אני צריך שהמדינה תפתח את השמיים ותיצור מתווה לתיירות נכנסת, כזה או אחר. לא יכול להיות שאין דבר כזה כמעט שנתיים לתוך המגפה.

"לאולמות יש מתווה, למסעדות, רק לנו לא. למה? אלוהים יודע. מדינת ישראל עובדת בניגוד לאינטרסים שלה. מחזיקים אנשים מובטלים בזמן שהם יכולים לעבוד, מוחקים את המקצוע שלנו. איזה מין דבר זה? מי בגיל 60 יכול לעשות הסבה אחרי 40 שנה בתחום?
לא צריך את הטובות של המדינה, צריך שהמדינה תחשוב רציונלית".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!