דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

התלמידים שפתחו את שנת הלימודים מרחוק: "רוצה לראות חברים אחרי שהיינו כל הזמן בבית"

250 אלף תלמידים לא נכחו בבית הספר או בגן ביום הראשון ללימודים עקב חובת בידוד, או אי עמידה ברף ההתחסנות הנדרש | אם לתלמידה בכיתה ח': "הבת שלי הייתה בהיי, עד שהודיעו לה שהכול עובר לזום"

רותם ליפצר ומוריה ברוזה אופרק (צילומים: אלבום פרטי)
רותם ליפצר ומוריה ברוזה אופרק (צילומים: אלבום פרטי)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

רותם ליפצר, תלמידת י"א בבית הספר נופי גולן בקצרין, התחילה את שנת הלימודים בלמידה מרחוק. "קצרין הוגדרה השבוע כעיר אדומה ולמדנו בזום", היא מספרת, "כי יש כיתות בשכבה שפחות מ-70% בהן התחסנו".

לפי משרד החינוך, 250 אלף תלמידים לא הגיעו למסגרות החינוך ביום הראשון ללימודים, עקב חובת בידוד, או אי עמידה בתנאי של 70% מחוסנים ומחלימים בכיתה בערים אדומות.

המתווה נועד בין היתר לעודד התחסנות, אך ביחס לשכבה שלה, ליפצר לא חושבת שהוא יהיה אפקטיבי. "חסרים לנו בשכבה 14 תלמידים בשביל שנעבור את ה-70% מחוסנים או מחלימים, והם מתנגדי חיסונים, אז ככל הנראה זה מה שיהיה".

במהלך השבוע צבעה של העיר קצרין הפך לכתום, אך קביעת סיווג הערים לצורך הלמידה מרחוק במערכת החינוך תקפה לכל השבוע. לכן, ליפצר מקווה שבשבוע הבאה היא וחבריה כבר יוכלו ללמוד בכיתות.

"אני רוצה לראות חברים ומורים, אחרי שהיינו כל הזמן בבית"

בעיה נוספת שעולה מהמתווה היא שקביעת הרף ללימודים פיזיים בערים אדומות לכל כיתה בנפרד אינו רלבנטי, מכיוון שבחטיבות ביניים ובתיכונים חלק גדול ממערכת השעות מתקיים בקבוצות מעורבות. "אין טעם להחזיר חלק מהכיתות, כי רוב הלמידה שלנו היא לא כיתתית, אלא מערבבת את כל הכיתות". גם הנהגת ההורים פנתה לשרת החינוך בדרישה לשינוי המתווה.

ליפצר לא חוששת מהקושי ללמוד בזום, אבל חוששת מהיעדר המפגש החברתי. "השנה הראשונה של התיכון נחשבת לשנה קשה", היא מספרת, "לקח לי זמן להבין איך לומדים בזום, אבל בסוף הצלחתי, ולכן אני מאמינה שאם אני אלמד בזום השנה יהיה בסדר. כמובן שאין לי רצון ללמוד בזום. אני רוצה לראות חברים ומורים, כי היינו כל הזמן בבית עם הבידודים והכל".

"זה מתסכל מאוד"

אם לתלמידה בכיתה ח' בקרית חיים מספרת שהבשורה שהשנה תיפתח בלמידה מרחוק היתה קשה. "הבת שלי הייתה בהיי, עד שהיא קיבלה את ההודעה שהכול עובר לזום. אחרי שנה שהיא התחילה בית ספר חדש בכיתה חדשה, והעבירה את כל השנה בזום, כולל פורים, להתחיל את השנה הנוכחית גם בזום זה מתסכל מאוד". בבוקר הגיעה הבת למפגש כיתתי פנים אל פנים עם המחנכת החדשה שנמשך שעה, במרחב פתוח, "שהתקיים לאחר שההורים לחצו בווטסאפ".

"הילדים לא לוקחים את זה קשה, הם כבר שבוע בבית"

ויש גם ילדים שבגן ובכיתה שלהם פתחו את השנה כרגיל, אך הם נאלצו להישאר בבית עקב מחלת הקורונה או חובת בידוד. "אני עכשיו בבית עם שלושה ילדים", מספרת מוריה ברוזה אופרק, תושבת בית אל, "אחד עולה לכיתה ו', השני עולה לג', והשלישי לגן חובה.  אנחנו בבית כי כולנו חולים בקורונה. אני גמורה, אבל הילדים קיבלו את זה קל, תודה לשם. הם גם לא לוקחים את זה קשה שלא הולכים לבית ספר ולגן, כי הם כבר שבוע בבית, אז מה זה משנה?".

לדברי ברוזה אופרק, בבית הספר של ילדיה אין פתרון לילדים בבידוד, כמו צילום בוידאו של השיעורים. "אין הרבה מבודדים. בכיתה של הגדול זה רק שניים, בכיתה של הקטן זה רק הוא".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!