דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מוקדמות המונדיאל: נבחרת ישראל ניצחה את אוסטריה 2:5

מנור סולומון (5), מונס דאבור (20), ערן זהבי (33, 90) ושון וייסמן (59) כבשו לישראל | באומגרטנר (41) וארנאוטוביץ' (55) צימקו | ישראל במקום השני בבית ו' שמוליך לפלייאוף עלייה למונדיאל

מנור סולומון במדי נבחרת ישראל מול אוסטריה (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מנור סולומון במדי נבחרת ישראל מול אוסטריה (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ניצחון עצום הערב (שבת) לנבחרת ישראל, 2:5 על נבחרת אוסטריה במחזור החמישי בבית ו' במוקדמות המונדיאל. כ-13,500 צופים שהגיעו לחיפה, היו שותפים לחגיגה גדולה שבסיומה התכולים-לבנים התבססו במקום השני שמוליך לפלייאוף עלייה למונדיאל.

מנור סולומון (5), מונס דאבור (20), ערן זהבי (33, 90) ושון וייסמן (59) הלמו באוסטרים פעם אחר פעם, כריסטוף באומגרטנר (41) ומרקו ארנאוטוביץ' (55) רק צימקו ולא נשכח מילה טובה לאופיר מרציאנו שסיפק שורה של עצירות חשובות.

מנור סולומון ומונס דאבור חוגגים שער מול אוסטריה (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מנור סולומון ומונס דאבור חוגגים שער מול אוסטריה (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

ישראל הגיעה למשחק לאחר שניצחה 0:4 את איי פארו ביום רביעי, כשערן זהבי כבש שלושער והפך לגדול המבקיעים הישראלים בהיסטוריה (קבוצות ונבחרות) ועקף את אלון מזרחי. המשחק הבא של הנבחרת יהיה ביום שלישי בחוץ מול דנמרק.

מהלך המשחק

ישראל פתחה את המשחק בסערה. בדקה ה-5 מנור סולומון כבש בבעיטה מסובבת מצד שמאל לפינה הימנית. בדקה ה-8 שער של קונארד ליימר מאוסטריה בעקבות טעות של טיבי, נפסל לאחר החלטת VAR. טיבי ניסה להוציא את ישראל להתקפה, הכדור פגע החלוץ האוסטרי שהגיע למצב אחד על אחד וכבש מקרוב.

בדקה ה-20 דאבור עונה בשער מקרוב, לאחר כדור רוחב מצד שמאל של סאן מנחם. בדקה ה-33 ישראל כבשה את השער השלישי במשחק. זהבי חטף כדור בחצי הישראלי, רץ עם הכדור עד הרחבה של אוסטריה וכבש לפינה הנגדית. נבחרת אוסטריה לחצה להשיג את השוויון וכבשה בדקה ה-42 כדור עומק של פלוריאן גריליץ' מצא את כריסטוף באומגארטנר שכבש מקרוב בקלות.

ערן זהבי במדי נבחרת ישראל (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ערן זהבי במדי נבחרת ישראל (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

המחצית השנייה נפתחה עם לחץ אוסטרי על השער. בדקה ה-52 עצירה אדירה של אופיר מרציאנו מונעת שער מקרוב. בדקה ה-55 אוסטריה מצמקת. מרקו ארנאוטוביץ כובש בבעיטה אדירה בסיבוב. בדקה 57 רוב הקהל מחק כפיים לצד שריקות הבוז כאשר מונס דאבור הוחלף על ידי שון וייסמן.

בדקה ה-59 וייסמן חטף את הכדור מההגנה האוסטרית, התקדם לרחבה וכבש עם טיל לחיבורים. בתוספת הזמן ערן זהבי הבקיע מקרוב, לאחר כדור רוחב של דולב חזיזה.

הרכבים:
ישראל: אופיר מרציאנו; אלי דסה, אוראל דגני, ניר ביטון, איתן טיבי, סאן מנחם; ביברס נאתכו, חאתם אל-חמיד, מנור סולומון; ערן זהבי, מונס דאבור.

אוסטריה: דניאל בכמן; פיליפ מוונה, אלכסנדר דרגוביץ', מרטין הינטרגר, סטפן פוש; דוד אלאבה, קונארד ליימר, פלוריאן גריליש, אלסנדרו שופף; כריסטוף באומגרטנר, מרקו ארנאוטוביץ'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!