דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

יו״ר ההסתדרות לשרת האנרגיה: ״יש לקיים בדחיפות דיון על עתידם של עובדי מפעל רותם אמפרט״

הקפאת זיכיון הכרייה של המפעל הביאה את בר-דוד לשלוח את המכתב לשרת האנרגיה, בו ציין כי ״ההסתדרות אינה יכולה שלא להתערב להגנתם של אלפי העובדים״ | בשבוע שעבר פנתה השרה אלהרר לשר האוצר ליברמן בבקשה לזרז את הליך הבדיקה

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד פנה היום (ראשון) לשרת האנרגיה קארין אלהרר, בבקשה לקיים פגישה דחופה בנושא עתיד עובדי מפעל רותם אמפרט נגב, בעקבות הקפאת זיכיון הכרייה של המפעל.

"בעוד פחות מארבעה חודשים, ללא הארכת הזיכיון של רותם לשלוש שנים נוספות, כפי שתוכנן ואושר על ידי קודמך בתפקיד, ד"ר יובל שטייניץ, המפעל ייסגר ואלפי עובדים ומשפחותיהם יישארו ללא פרנסה" כתב בר-דוד. "ההסתדרות ואני בראשה אינם יכולים עוד שלא להתערב להגנתם וטובתם של אלפי העובדים".

"לצערי ולתדהמתי עודכנתי כי התקבלה החלטה במשרדך לפיה קידום הארכת זיכיון הכרייה של מפעלי רותם אמפרט מוקפא, ולא יובא לאישור הסופי הנדרש בוועדת הכספים עד שתושלם ביקורת של החשכ"ל בנושא התמלוגים למדינה, הוסיףץ "השלכות ההחלטה קריטיות, מסוכנות, מרחיקות לכת ופוגעות לרעה בביטחון התעסוקתי של אלפי משפחות שפרנסתן נשענת על המפעל, רובם ככולם תושבי הנגב".

בר-דוד ציין כי מפעל רותם מספק תעסוקה לכ-1,200 עובדים מהפריפריה הדרומית בנגב במעגל ישיר ועוד כ-8,000 עובדים במעגל שני, כולל כ-3,500 מהמגזר הבדואי. "להבנתי, החברה החלה כבר באוגוסט 2018 בתהליך מול משרד האנרגיה להארכת הזיכיונות הקיימים שצפויים לפוג בסוף 2021. ללא הזיכיונות, המפעל ייסגר כבר בסוף השנה הנוכחית וייתכן אף קודם לכן.

כבר בספטמבר 2020 משרד האנרגיה הביע בפני החברה את עמדתו העקרונית להארכת הזיכיונות בשלוש שנים נוספות. לתדהמתנו, ולאור החלטתך להקפיא את הארכת הזיכיון עד לתום ביקורת התמלוגים, אנו במצב חירום מחודש. מעבר לנזק הכבד שייגרם לאלפי עובדים ומשפחותיהם, סגירת המפעל תוביל לפגיעה במדינה שלא תקבל יותר תמלוגים, לא תקבל יותר מיסים מפעילות המפעל, תעשיית הפוספט תיכחד והמדינה תידרש לתמוך באלפי עובדים ומשפחותיהם".

יו"ר ההסתדרות סיים את מכתבו לשרת האנרגיה בבקשה לקיים פגישה דחופה ומיידית בנושא. "אני משוכנע שהדאגה והאחריות כלפי אלפי עובדים ומשפחותיהם בדרום יהוו שיקול מכריע לשקילה מחדש של החלטתך".

ההחלטה של אלהרר להקפיא את קידום הארכת הזיכיון לחברה היא על רקע בדיקה לא שיגרתית שנערכת באגף החשב הכללי באוצר, לבדיקת תשלומי התמלוגים של החברה למדינה בעבר, ומידת התאמנתם לדרישות החוק. בשבוע שעבר פנתה השרה אלהרר לשר האוצר ליברמן בבקשה לזרז את הליך הבדיקה.

בעבר הביע שר האנרגייה הקודם שטייניץ תמיכה בהארכת הזיכיון ללא מכרז, בין היתר על רקע העובדה שהכרייה באיזור נמשכת מזה עשרות שנים והקרקע כבר דלה יחסית בחומרים אותם ניתן לכרות והסיכוי לכניסת גורם אחר הם נמוכים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!