דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טניס

ריו 2016 / שיא לצמד הישראלי: משחק הטניס הארוך בתולדות המשחקים הפרלימפיים

שרגא ויינברג ואיתי ארנליב שיחקו מול הצמד הבריטי במשך ארבע וחצי שעות, אך לא הצליחו לנצח בקרב על הארד. נבחרת הנשים בכדורשער העפילה לרבע הגמר, ושחקן הבוצ'יה נדב לוי רשם ניצחון ראשון.

שרגא וינברג ואיתי ארנליב, טניס בכסאות גלגלים, בקרב על הארד (צילום: באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
שרגא וינברג ואיתי ארנליב, טניס בכסאות גלגלים, בקרב על הארד (צילום: באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

צמד הטניסאים הישראלי – שרגא ויינברג ואיתי ארנליב נאבקו בכל כוחם במשך כמעט ארבע וחצי שעות על מדליית הארד, אך לבסוף הפסידו 3:6, 6:4 ו 7:6 לצמד מבריטניה – ביורדקין ולפטורן. הקרב של הצמד הבריטי והישראלי היה מורט עצבים ומעורר גאווה. נבחרת ישראל בכדור שער העפילה לרבע הגמר למרות הפסד לארה"ב. ניצחון בכורה לנדב לוי בבוצ'יה.

צמד הטניסאים שרגא ויינברג בן ה-50 ואיתי ארנליב בן ה-31, היו קרובים מאוד להשיג את מדליית הארד השלישית של ישראל במשחקים הפרלימפיים בריו, אחרי שהחותרת מורן סמואל והקלע דורון שזירי כבר עשו זאת. הצמד הישראלי עלו למשחק על מדליית הארד ושיחקו את אחד המשחקים הארוכים והמותחים שנראו, אולם לבסוף נכנעו לצמד הבריטי ג'יימי ביורדקין ואנדי לפטורן בתוצאה 3:6, 6:4 ו 7:6 לאחר 4 שעות ו-25 דקות ולא זכו לעלות על פודיום.

איתי ארנליב ושרגא וינברג הפסידו לצמד האמריקאי בחצי גמר טניס בכסאות גלגלים - זוגות. 6-4 6-2 ויאבקו עוד יומיים על מדליית הארד.(התמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים, צילום: קרן איזיקסון).
איתי ארנליב ושרגא וינברג הפסידו לצמד האמריקאי בחצי גמר טניס בכסאות גלגלים – זוגות. 6-4 6-2 ויאבקו עוד יומיים על מדליית הארד.(התמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים, צילום: קרן איזיקסון).

בסיום אמר ארנליב: "אני יודע שנתתי את כל כולי, גם שרגא וזה הכי חשוב מבחינתי". עבור ויינברג בן ה-50 שנולד עם מחלה גנטית נדירה הידועה בכינוי "עצמות שבירות", זו הפעם השלישית בה הוא משתתף המשחקים הפרלימפיים ויש לזכותו שתי מדליות – כסף מהמשחקים בבייג'ין 2008 וארד מהמשחקים בלונדון 2012, לאיתי ארנליב זו השתתפות ראשונה. איתי הוא קטוע בשתי הרגליים, לאחר שנפצע ב-2007 בקסבה של שכם ממטען שהופעל על סיור שהיה המפקד בו.

מהלך המשחק:

מערכה ראשונה – הצמד הישראלי פתחו את המשחק והפגינו הרבה ביטחון אך הבריטים היו מדוייקים יותר וניצחו את המשחקון הראשון. ויינברג וארנליב לא נשברו ובעזרת משחקון הגשה טוב השוו ל-1:1. הצמד הישראלי המשיך בקצב הטוב ושבר את משחקון ההגשה של לפטורן הבריטי בתוצאה 0:40. 1:2 לישראל. הבריטים ניסו גם הם לשבור והיו קרובים לאבד את המשחקון כאשר שמטו יתרון, אך עמדו בלחץ ובכל זאת השיגו את השבירה והשוו ל – 2:2. הצמד הישראלי ניצל שוב את חוסר היציבות של הבריטים כדי לשבור שוב 2:3 לישראל. איתי ארנליב שמר על משחקון ההגשות שלו ולאחר משחקון מותח העלה את ישראל ל-2:4. הצמד הישראלי הראה נחישות רבה ושבר בפעם השלישית בדרך ל-2:5. הצמד הבריטי שבו מהמנוחה מרוכזים יותרו וצימקו את התוצאה ל-3:5. הצמד הישראלי שמר על קור רוח וניצח את המשחקון, שסידר את הניצחון במערכה הראשונה עם 3:6.

איתי ארנליב ושרגא וינברג הפסידו לצמד האמריקאי בחצי גמר טניס בכסאות גלגלים - זוגות. 6-4 6-2 ויאבקו עוד יומיים על מדליית הארד.(התמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים, צילום: קרן איזיקסון).
איתי ארנליב ושרגא וינברג הפסידו לצמד האמריקאי בחצי גמר טניס בכסאות גלגלים – זוגות. 6-4 6-2 ויאבקו עוד יומיים על מדליית הארד.(התמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים, צילום: קרן איזיקסון).

מערכה שנייה – הבריטים עלו חדים מאוד ושברו מיד בדרך ל – 1:0 לבריטניה. הצמד הישראלי הגיב מהר מאוד עם שבירה שלו בדרך ל-1:1. הצמד הישראלי המשיך לשמוט את משחקוני ההגשה שלו וירד לפיגור 2:1. הצמד הישראלי לא ויתר ואחרי "ראלי" ארוך ומשוגע שהביא ליתרון 15:30, שבר את הגשות הבריטים והשווה ל-2:2. בשל בעיות בגלגליו של ויינברג, המשחק נעצר למשך דקות ארוכות שאפשרו מנוחה לשחקנים. כשהתחדש המשחק הבריטים היו קרובים לשבור את ההגשות של ארנליב, אך הפסידו את המשחקון, 2:3 לישראל. הבריטים הראו נחישות והשוו ל-3:3 בתום משחקון ארוך במיוחד והפכפך. הבריטים המשיכו במומנטום ושברו שוב בדרך ל-4:3 לבריטניה. הצמד הישראלי המשיך להפגין רוח קרב והשוו ל-4:4 לאחר משחקון ארוך. במשחקונים הבאים הצמד הישראלי נחלש ולא שמר על משחקון ההגשה בדרך ל-5:4 לבריטניה. לבסוף הבריטים השיגו ניצחון במשחקון וניצחו 6:4 במערכה השנייה והשוו ל-1:1 במערכות.

מערכה שלישית – לאחר למעלה משעתיים של משחק, הצמדים עלו לקרב על המערכה המכריעה. ביורדקין ולפטורן לא הראו סימני עייפות, שברו את הגשות הצמד הישראלי ורשמו את התוצאה 0:1 בלוח התוצאות. ויינברג וארנליב השיבו מיד בשבירה משלהם והשוו ל-1:1. הצמד הישראלי הנפלא עמד בלחץ ושמר על ההגשות בדרך לקבוע ל-1:2 לישראל, אבל גם הבריטים שמרו על ההגשה והשוו ל-2:2. כעת ויינברג וארנליב היו צריכים לעמוד שוב בלחץ ועשו זאת כששמרו על ההגשות ועלו ל-2:3. הישראלים התעייפו, וביורדקין ולפטורן השוו בקלילות ל-3:3. הצמד הישראלי לא נשבר ועם משחקון הגשה טוב התקדמו ליתרון 3:4 לישראל. הבריטים הרגישו שהם חייבים לנצח כדי לא לסיים את ההתמודדות והשוו מהר ל-4:4. הישראלים ראו רק את הניצחון מול העיניים והשיגו את השבירה המיוחלת – 4:5 לישראל. כאן כבר הלחץ היה גדול מאוד על הישראלים והבריטים החזירו בשבירה משלהם והשוו ל-5:5. הבריטים היו שוב עם ידם על העליונה ושמרו על ההגשות בדרך ל-6:5. הישראלים לא אמרו נואש ועם הגב לקיר ויינברג וארנליב עמדו בלחץ והשוו ל-6:6. בשלב זה, המשחק עבר לשובר שיוויון דרמטי כשאר בו הבריטים היו עדיפים על הצמד שלנו כבר מההתחלה וניצחו 2:7 בדרך ל-7:6 לבריטניה בסיום המערכה ו – 2:1 במערכות בסיכום מותחן נפלא של 4 שעות ו25 דקות שבסיומו אין מדליה נוספת לישראל אבל יש הרבה מאוד כבוד וגאווה לנחישות ולרוח הספורטיבית שהפגינו שרגא ויינברג ואיתי ארנליב. בסיום המשחק פרסם הוועד הפרלימפי הבינ"ל הודעה שזהו משחק הטניס הארוך ביותר ששוחק בהיסטוריה של המשחקים הפרלימפיים!

שרגא ויינברג (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
שרגא ויינברג (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).

לאחר ההפסד סיכם שרגא ויינברג: "במערכה הראשונה היינו מצוינים, התקשורת בנינו היתה טובה וגם האנרגיות. היינו במרחק שתי נקודות ממדליה ולכן זה מאכזב, אנחנו מאוד עייפים אבל גאים בעצמנו שהגענו למעמד הזה, נתנו מאה חמישים אחוז מעצמנו". הצלע השנייה בצמד איתי ארנליב הוסיף: "הכנסנו אחד את השני לאנרגיות חיוביות שעוזרות לך להתמודד במצבי קיצון כמו החום, הכנסנו אחד את השני לרוח לחימה. אני יודע שנתתי את כל כולי, גם שרגא וזה הכי חשוב מבחינתי. מאכזב כי ציפינו להגיע יותר גבוה, עוד שניה, עוד קצת אבל לא יצא. מלא כבוד והערכה לשרגא לא הורגש לרגע שהוא בן 50. הרגשתי שהוא יותר צעיר ממני ברגעים מסוימים".

כדור שער

נבחרת הנשים של ישראל עלתה לרבע הגמר בתחרות הכדור שער. הנבחרת אמנם הפסידה 7:3 לנבחרת ארה"ב, אבל סיימה במקום הרביעי בבית המוקדם ותפגוש בשלב הבא את טורקיה שניצחה בכל משחקיה. ליהיא בן-דוד, שכבשה את שלושת השערים לזכות ישראל, אמרה בסיום המשחק: "נאמין בעצמו, היופי בספורט זה שתמיד אפשר להפתיע".

נבחרת ישראל נגד ארצות הברית בכדור שער ( צילום: קרן איזיקסון).
נבחרת ישראל נגד ארצות הברית בכדור שער ( צילום: קרן איזיקסון).

נבחרת הנשים של ישראל בכדור שער עלתה אתמול למשחקה האחרון במוקדמות נגד נבחרתה של ארצות הברית. בפתיחת המשחק ליהיא בן-דוד כבשה ראשונה, והעלתה את ישראל על לוח התוצאות ולקראת סיום המחצית, השיגה שער נוסף בדרך ל-2:0 מבטיח ישראל. האמריקאיות מצידן, ראו שהמשחק עלול לברוח להן, ומיהרו לחפש את השוויון וגם מצאו אותו כאשר אסיה מילר הבקיעה צמד משלה, והמחצית הסתיימה בתוצאת תיקו 2:2. את המחצית השנייה פתחו האמריקאיות בטוחות לאחר שני שערי השוויון שלהן וכבשו עוד שלושה שערים מהירים. בן-דוד הצליחה רק לצמק ולרשום לזכותה שלושה שערים והמשחק הסתיים לבסוף ב-3:7 לאמריקאיות החזקות. למרות ההפסד, ישראל עלתה שלב רבע הגמר מאחר וסיימה את הבית במקום הרביעי. כזכור, ישראל זכתה לניצחון טכני מאחר ונבחרת אלג'יריה לא הופיעה להתמודדות מולן. משחק רבע הגמר עתיד להתקיים היום (רביעי), והיריבה שמחכה לישראל היא טורקיה החזקה שניצחה בכל משחקיה בשלב הבתים ונראית כפייבוריטית לניצחון. למרות זאת, נבחרת ישראל הראתה בעבר אופי ונחישות, כך ששום דבר לא סוגר ובנות הנבחרת יעלו במטרה לנצח ולהעפיל לחצי הגמר.

ליהיא בן דוד, שכבשה את שלושת השערים מול ארה"ב, אמרה בסיום: "היה משחק טוב שלי, יכולנו להיות טובות יותר בהגנה, נילחם במשחק הבא וננסה להפתיע, מה שיפה במשחק כדור שתמיד אפשר להפתיע, למה אתם צריכים לצפות מאיתנו? לדברים טובים".

שייט

שייט בסונאר – דרור כהן, ארנון אפרתי ושמעון בן יעקב, עלו למקום השמיני לאחר שלושה שיוטים. השיוט הרביעי נדחה.

שייט בסקאד – הזוג הגר ומשה זהבי מדורגים במקם האחד עשר לאחר 3 שיוטים. השיוט הרביעי נדחה.

בוצ'יה

נדב לוי גבר 2:3 (בהארכה) על יושיי דסילבה-אנדראדה (ברמודה) במשחקו הראשון בבוצ'יה במשחקים בריו. היום נדב יתמודד נגד סון ג'אונג מין (דרום קוריאה) בסיבוב השני.

נדב לוי במשחק הראשון שלו בבוציה (צילום: באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
נדב לוי במשחק הראשון שלו בבוציה (צילום: באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).

משחק הבוצ'יה שוחק כבר בתקופת המשחקים האולימפיים העתיקים והפך בצרפת להיות מוכר כ"פטאנג" בשנת 1910. רק בשנות השבעים חודש המשחק על ידי מדינות סקנדינביה במטרה להתאים לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים. בתחילה שוחק רק על ידי בעלי נכויות קשות, CP פגועים קשה ב-4 גפיים, הנעזרים בכיסא גלגלים אבל כיום הוא מיועד לכל דרגות הנכות.

הבוצ'יה משוחק בעזרת כדורי עור קטנים ורכים יחסית, המאפשרים אחיזה נוחה ושליטה טובה בזריקה לשחקנים בעלי מגבלות קשות. הענף אינו דורש מאמץ פיזי או כח, כך שהמדד המרכזי בהצלחת השחקן/ית הוא ריכוז, דיוק ומיומנות. מטרת המשחק היא לגלגל כדורים בצע אדום או כחול (צבע אחד לכל מתחרה), קרוב ככל הניתן לכדור לבן. כל כדור הקרוב ביותר לכדור הלבן מקנה לשחקן נקודות. המנצח הוא השחקן שזוכה למירב הנקודות. שחקנים יכולים לגלגל את הכדור, בידיים, רגלים, ראש ולהעזר במידת הצורך במסילה או באדם נוסף. במשחקי היחידים ארבעה סיבובים ובכל סיבוב משחק השחקן עם ארבעה כדורים. במשחקי הזוגות גם ארבעה סיבובים כאשר לכל שחקן שלושה כדורים או שניים, כאשר בקבוצתי עם שלושה שחקנים.

נדב לוי, בן 37 המייצג את ישראל בבוצ'יה, הגיע השנה להישגים יפים ומרשימים, כשהבולט מביניהם נרשם באליפות העולם שנערכה במרץ, שם הגיע עד לרבע הגמר.

הישראלים שיתחרו היום בריו

היום יכנסו ספורטאים וספורטאיות נוספים למעגל התחרויות, וביניהם: שייטת הקנו פסקל ברקוביץ' שתתחרה במוקדמות ותקווה להעפיל לחצי הגמר.

קובי ליאון יחל להתחרות באופני יד H2 בתחרות נגד השעון, ויקווה להביא הרבה גאווה למשלחת הישראלית.

דורון שזירי יתחרה ב 50 מ' ירי שכיבה, וירצה להוסיף לזכותו עוד מדליה ולעלות במעלה הפודיום.

נבחרת ישראל בכדור שער תתמודד ברבע הגמר מול נבחרת טורקיה החזקה והבלתי מנוצחת, אבל בנות הנבחרת יעלו כדי לנצח ולהעפיל לחצי הגמר.

נדב לוי יתחרה בסיבוב השני בבצו'יה מול סון ג'אונג מין מדרום קוריאה.

השיוטים החמישי והשישי (רביעי שנדחה) של משה והגר זהב בסקאד.

השיוטים החמישי והשישי (רביעי שנדחה) של ארנון אפרתי, דרור כהן, שמעון בן יעקב בסונאר.

אראל הלוי תתמודד בבריכת השחייה במשחה של 400 מ' חופשי.

חגית בריל וקרוליין טביב יתמודדו בטניס שולחן קבוצתי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!