דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

ועדת הכנסת תדון בחלוקת חוק ההסדרים לוועדות ביום חמישי

בעקבות המחלוקות בקואליציה ביחס לתוכן החוק, לזהות הוועדה שתדון בכל תיקון משמעות גדולה | ליברמן צפוי לבקש שהחלקים השנויים במחלוקת יועברו לוועדת הכספים והרפורמות

חבר הכנסת ניר אורבך (מפלגת ימינה) בטקס ההשבעה של הכנסת ה-24. צילום אוליבייה פיטוסי/פלאש 90
חבר הכנסת ניר אורבך (מפלגת ימינה) בטקס ההשבעה של הכנסת ה-24. צילום אוליבייה פיטוסי/פלאש 90
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך (ימינה) תדון כבר ביום חמישי הקרוב בתקציב ובחוק ההסדרים, ותקבע אלו ועדות ידונו בכל אחד מסעיפי החוק. הוועדה יכולה גם להחליט על פיצול חוק ההסדרים והוצאת חלקים ממנו החוצה.

על רקע חילוקי הדעות בקואליציה ביחס לתוכן חוק ההסדרים, לזהות הוועדות שידונו בכל אחד מהסעיפים משמעות גדולה. הוועדות מכינות את החוק לקריאה שנייה ושלישית, והן יכולות לשנות את החוקים, להוריד או להוסיף סעיפים, ואף לקבוע על פיצול חוק או סעיף מחוק ההסדרים.

בראש ועדת הכספים והתשתיות הלאומיות עומדים חברי כנסת מישראל ביתנו, מפלגתו של שר האוצר אביגדור ליברמן, מה שצפוי להקל על אישור רפורמות דרכן.

במסמך שפרסמה היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפיק, בשבוע שעבר מופיעה הוועדה המוסמכת לדון בכל חוק, אבל אורבך עדיין לא הבהיר אם יפעל לפי ההמלצה.

לפי המלצת אפיק הרפורמה על גיל הפרישה לנשים צריכה לעבור לוועדת הכספים, בראשות ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו), או לעבודת העבודה והרווחה בראשות ח"כ אפרת רייטן (העבודה). רייטן הייתה מחברות הכנסת שביקשו שינוי ברפורמה, וצפויה לדרוש שהדיון יתקיים אצלה. בוועדה בראשות רייטן ידונו גם העלאת הבטחת ההכנסה ותיקון לדמי המזונות.

לפי ההמלצה כל החוקים הנוגעים בתחבורה, לרבות אגרות גודש, צריכים להגיע לוועדת הכלכלה בראשות ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן). גם החוקים הנוגעים לרפורמה בחקלאות אמורים להגיע לוועדה זו. ח"כ ביטון הודיעה שבשבוע הבא תצא הוועדה לסייר בשדות חקלאיםי באיזור עוטף עזה.

חוק יסודות הרגולציה יעבור לוועדת חוקה, חוק ומשפט בראשות ח"כ יגאל קריב (העבודה), כך לפי הסיכום בין הצדדים סביב שינוי החוק, וכך גם המליצה היועצת המשפטית.

רפורמת הכשרות אמורה לעבור, לפי המלצת היועצת, לוועדה המיוחדת שהקים ליברמן ל'תשתיות לאומיות ושירותי דת יהודיים', בראשות ח"כ יולה מלינובסקי (ישראל ביתנו).

הרפורמות שנוגעות להסרת מכסים בייבוא מתחלקות לפי ההמלצה בין ועדת הכלכלה לוועדת הבריאות, בראשות ח"כ עידית סילמן (ימינה). גם שינוי התשלום לבתי חולים, רפורמה, שזכתה לביקורת מצד בתי החולים עצמם, צפויה להגיע לסילמן.

ביטול אגרות החוב המיועדות אמורה להגיע לוועדת הכספים, כמו גם מספר תיקוני מס שמופיעים בחוק ההסדרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!