דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

סיעות האופוזיציה לא העבירו שמות לוועדות, ויאבדו את זכות ההצבעה

חברי הסיעות הבהירו שלא ישתפו פעולה בעקבות "דורסנות הקואליציה" | יועמ"שית הכנסת הציגה את חוק ההסדרים: "סד הזמנים לוחץ, מצפה מראשי הוועדות והיועצים המשפטיים לעצור דיונים לא תקינים"

ח"כ ניר אורבך, יו"ר ועדת הכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ח"כ ניר אורבך, יו"ר ועדת הכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

חברי סיעות האופוזיציה מהימין מסרבים להעביר את שמותיהם לוועדות הכנסת, וזאת בעקבות טענותיהם ל"דורסנות הקואליציה". אם לא יעבירו שמות עד מחר (שישי), יאבדו את זכות ההצבעה שלהן בוועדות.

בדיון בוועדת הכנסת הבהירו נציגי הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית והרשימה המשותפת שלא יעבירו שמות, עד שלא ישונה הרכב הוועדות. הביקורת המרכזית של חברי סיעות האופוזציה היא על ייצוג נמוך בוועדות הכנסת בכלל, ובוועדת הכספים בפרט. לפי תקנון הכנסת סיעה שלא מעבירה שמות של חברי ועדה קבועים תוך שישים יום מהקמת הוועדה, מאבדת את זכות ההצבעה של חבריה בוועדה. רק ב-60 הימים הראשונים מהקמת הוועדה מותרת הצבעה של נציגים זמניים.

יועמ"שית הכנסת שגית אפיק התייחסה להחלטת חברי האופוזיציה ואמרה "הכנסת צריכה לעמוד על רגליה, כל חבר צריך להצטרף לוועדה שלו. זה יהיה חבל מאד ובעייתי מאד שלא יהיו חברים בוועדות. אם מדברים על עקרון ההשתתפות זה החברות בוועדות".

אפיק פתחה את הדיון על פיצול חוק ההסדרים, ואמרה כי "סד הזמנים קשה מאד" , אך היא סומכת בצורה מלאה על הוועדות שיעשו עבודה מקצועית, תוך נתינת זמן דיון רלוונטי לרפורמות בחוק ההסדרים. בפתח הדברים הבהירה שגם ועדת הכנסת וגם הוועדות אליהן יעברו החוקים יכולות לפצל חלקים מהחוק לחקיקה רגילה, בהתאם לשיקול דעתן.

"שראיתי בדיונים בחוק דירה שלישית שדוחקים בחברי הכנסת להצביע, לא התביישתי ואמרתי את הדברים, וכך יעשה כל יועץ משפטי בכל דיון ובכל ועדה שיראה שהדיון מתקיים באופן לא תקין. אני סומכת על יושבי ראש הוועדות והיועצים המשפטיים" אמרה אפיק.

"אני מצפה שכלל הדיונים וכלל הוועדות, ואני בטוחה מניסיון של שנים רבות בוועדת הכספים, שהדיונים יעשו בצורה מעמיקה ורצינית, תוכך כניסה לפרטים. אחת החוזקות הגדולות של הכנסת כרשות מחוקקת ומפקחת הוא הפומביות. הדיונים שקופים, לא אחת הפעם הראשונה בה החקיקה נראית לכל אליהם מוזמנים כלל נציגי הציבור, בהם הנוסחים ומסמכי העמדה מופצים לפני הדיון וניתן להגיב עליהם. לפעמים מגלים שדבר בעייתי ניתן לפתרון ולעומת זאת שיהיו דברים שנראים שמתאימים לחוק ההסדרים ונגלה שהם פחות מתאימים".

לגבי ועדת התשתיות הלאומיות ושירותי דת שהוקמה, הבהירה אפיק: "חשוב לי לציין שזו לא ועדת רפורמות. מדובר בוועדה קבועה, וניתן להעביר לה דברים שקשורים לנושאים שמופיעים בתקנון שלה. אנחנו התנגדו לוועדת רפורמות, ואסור שתהיה ועדת סל שאפשר להעביר אליה מה שרוצים".

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) תקף את חוק ההסדרים ואמר כי היה שמח לראותו אותו "עובר מהן העולם". לצד זאת, אמר כי לא יצביע נגד התקציב, כי הוא מעוניין בהמשך כהונת הממשלה.

אורי מקלב פנה לח"כ אורבך ואמר: "אם לא יהיה פיצולים, נכשלת בתפקידך כיו"ר ועדת הכנסת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!