דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

המדינה תזרים לאל-על 50 מיליון דולר, בתנאי שתמכור מטוסים

כדי לקבל את הסיוע תידרש החברה גם למכור חלק ממועדון הנוסע המתמיד שלה, ולהגביל משיכת דיבידנדים

הפגנת עובדי אל על מול משרד האוצר בירושלים (צילום: קובי וולף)
הפגנת עובדי אל על מול משרד האוצר בירושלים (צילום: קובי וולף)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרד האוצר מתנה סיוע לאל על בסך 50 מיליון דולרים במכירת מטוסים וחלק משמעותי ממועדון הנוסע המתמיד – כך הבהיר לחברה מנכ"ל האוצר רם בלינקוב במכתב ששלח בתחילת השבוע. המתווה כפוף להסכמת הממשלה ולחתימה על הסכם בין החברה והאוצר.

הסיוע, כך על פי מכתבו של בלינקוב, נועד לאפשר לחברה תזרים על מנת לשרוד במהלך 12 החודשים הקרובים, מותנה גם בהזרמת הון בהיקף שווה מצד הבעלים, טרם העברת הכספים מהמדינה. מספר המטוסים שתדרש החברה למכור ושיעור בעלותה במועדון הנוסע המתמיד לא נקבע במכתב במפורש, אולם נקבע כי החברה תדרש לקבוע לנושא לוחות זמנים ברורים.

הסיוע יינתן בדרך של אג"ח המיר למניות ללא ביטחונות וללא ריבית, צמודה לדולר או למדד המחירים בהתאם להחלטת החברה לתקופה של שלוש שנים מיום חתימת ההסכם. בתום התקופה תוכל החברה לפרוע את האג"ח למדינה או לחילופית להנפיק מניות לציבור ולהמיר את החוב למדינה במניות שיוקצו למדינה בהנחה על מחיר המניה (שלא יעלה על 10%), במתווה שיאושר קודם להנפקה על ידי המדינה.

ככל שהמדינה תקבל לידיה מניות, הן יהיו מורדמות כל זמן שהמדינה מחזיקה בהן וזאת על מנת שלא להפוך את אל על לחברה ממשלתית. בכל מקרה חלק המדינה בהון החברה לא יעלה על שיעור כולל של 24% (לעומת 15% כיום). המתווה יכלול גם מגבלות על משיכת דיבידנד, רכישה עצמית של מניות ועסקאות בעלי עניין וכן תנאים נוספים שיקבעו בהמשך על ידי המדינה ולא פורטו במכתב.

"תנאי סף להעמדת כל סיוע של המדינה לחברה יהיה שבעלי המניות יעמדו בהתחייבותם להזרים לחברה סך של 43 מיליון דולר בהלוואת בעלים נחותה" הבהיר בלינקוב, זאת בהתאם לתנאי ההסכם לרכישה מוקדמת של כרטיסי טיסה למערך האבטלה באמצעותה הזרימה כבר המדינה לאל על 210 מיליון דולרים.

כזכור, ביקשה אל על מהמדינה סיוע נוסף בסך כ-150 מיליון דולר, על רקע השלכות וריאנט דלתא אשר הוביל לפגיעה נוספת בענף התעופה המקומי והעולמי. ארקיע ביקשה כ-35 מיליון דולר וישראייר ביקשה כ-20 מיליון דולר.

"בסופו של יום העולם יפתח שוב לטיסות מישראל ואליה" הדגיש יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי. "לכן, בשעה הנוכחית דחוף ביותר לאמץ מודל חל"ת גרמני לעובדי חברות התעופה על מנת להרוויח זמן עד התאוששות הענף".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!