דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ניו יורק

ארה"ב מרכינה ראש: החלו טקסי הזיכרון לציון 20 שנה לפיגועי 11 בספטמבר

אירועי הזיכרון למתקפת הטרור הגדולה בהיסטוריה נפתחו ברחבת ה״גראונד זירו״ בניו יורק, בפנטגון בווירג'יניה ובאתר ההתרסקות בפנסילבניה | הנשיא ביידן: ״הפיגוע הוא מעשה פחדנות מלא שנאה״

טקס הזיכרון במלאת 20 שנה לפיגועי ה-11 בספטמבר בניו יורק (AP Photo/John Minchillo)
טקס הזיכרון במלאת 20 שנה לפיגועי ה-11 בספטמבר בניו יורק (AP Photo/John Minchillo)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אמריקאים בכל רחבי ארצות הברית מציינים היום (שבת) 20 שנה למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001. הטקס המרכזי בגראונד זירו, האזור בו עמדו שני המגדלים שקרסו, נערך בהשתתפות נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן והחל בדקת דומיה ב-08:46 לפי שעון מקומי – השעה המדויקת שבה המטוס הראשון התנגש במרכז הסחר העולמי.

טקסים מתקיימים גם בשתי זירות ההתרסקות הנוספות, בניין משרד ההגנה האמריקני בווירג'יניה ושטח פתוח ליד שנקסוויל שבפנסילבניה, בו נאבקו נוסעי טיסת ״יונייטד 93״ במחבלים לאחר ששמעו על מתקפת הטרור, והביאו לנפילת המטוס וסיכול פיגוע נוסף.

ובטקסים משתתפים גם נשיאי העבר ברק אובמה, ביל קלינטון וג'ורג' בוש הבן, שבעת כהונתו אירעה המתקפה. לפי דיווחים, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ יבקר באנדרטה לנרצחי הפיגועים בניו יורק אחרי הטקס שייערך שם, ואחרי שביידן כבר יעזוב את המקום.

הטקס במקום שבו ניצבו מגדלי התאומים שנחרבו במתקפה החל בשעה 15:30 שעון ישראל, ובמהלכו קוראים קרובי הנספים את שמותיהם של האנשים שנרצחו שם – קרוב ל-3,000 מספרם. ההקראה תימשך כארבע שעות.

ביידן כתב לאחר הטקס: ״לפני 20 שנה כמעט 3,000 בני אדם איבדו את חייהם מוקדם מידי על ידי מעשה פחדנות מלא שנאה ב-11 לספטמבר. אנו כאומה, אל לנו לשכוח את אלו שאיבדנו באותם רגעים חשוכים של ההיסטוריה שלנו ועלינו להכיל את הכאב של משפחותיהם ואהוביהם של הקורבנות״.

המשתתפים מכבדים את זכר הנרצחים בשש דקות דומייה – אחת בשעה שבה פגע המטוס הראשון במגדל הצפוני במרכז הסחר העולמי; שנייה בשעה שבה פגע המטוס השני במגדל הדרומי; עוד שתיים בשעות שבהן קרס כל אחד מהמגדלים; ושתיים בזמן שבו התרסקו המטוס השלישי לפנטגון והמטוס הרביעי לשדה בפנסילבניה.

בדיוק ב-15:46 שעון ישראל, דקת הפגיעה של המטוס הראשון במרכז הסחר העולמי, עמדו משתתפי הטקס בניו יורק דקת דומייה ראשונה, ואחריה החלה הקראת שמות הנספים. כמה מקרוביהם של הנרצחים נשאו דברים. בין המקריאים הייתה אישה שסיפרה על אחיה שנהרג בפיגועים: "אני מביטה בפניו של האחיין שלך ואני רואה אותך. כל כך הרבה השתנה בחיינו, אבל עובדת היותך נצור בזיכרוננו לא השתנתה – ולא תשתנה לעולם". אישה אחרת ספדה בגרון חנוק מדמעות לבעלה שנרצח במתקפת הטרור: "המשך להשגיח מלמעלה עלינו ועל משפחתך, עד שניפגש שוב, אהובי".
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!