דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

לא רק קורונה: קופות החולים החלו במבצע חיסוני שפעת

החיסונים יינתנו מגיל חצי שנה, בתעדוף של בני 65 ומעלה, חולים כרוניים, נשים הרות וילדים עד גיל 12 | בכללית ובמאוחדת הם יינתנו במרכזי החיסון לקורונה | תלמידי כיתות ב' עד ד' יחוסנו בבתי הספר

ארגזי חיסוני שפעת במחסני קופת חולים כללית (צילום: דוברות כללית)
ארגזי חיסוני שפעת במחסני קופת חולים כללית (צילום: דוברות כללית)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

מבצע חיסוני שפעת החל היום (ראשון) בקופות החולים כללית, מאוחדת, מכבי ולאומית. אוכלוסיות היעד למבצע הם בני 65 ומעלה, חולים כרוניים, נשים הרות וילדים עד גיל 12. בכללית ומאוחדת החיסונים יינתנו במוקדי חיסון הקורונה של הקופות, וכן במרפאות. תלמידי כיתות ב' עד ד' יחוסנו בבתי הספר.

בדומה לשנה שעברה, המבצע יתנהל במקביל למאבק בנגיף הקורונה. בכללית הדגישו ש"המשימה תהיה לחסן את האוכלוסיות בסיכון על מנת לספק להן הגנה ממחלת השפעת וסיבוכיה ולהרחיב בהדרגה ליתר הציבור". החשש המרכזי הוא מ'פלורונה' – תחלואה משולבת בשפעת ובקורונה שעלולה להיות מסוכנת, וכן מעומס על קופות החולים ובתי החולים עקב ריבוי מקרים של קורונה ושפעת בו זמנית.

בשנה שעברה היתה תחלואת השפעת בישראל נמוכה במיוחד, ככל הנראה עקב הסגרים והנחיות הריחוק החברתי. עם זאת, בכללית ציינו שבחודשי הקיץ הנוכחי הייתה עלייה חריגה ובלתי צפויה בזיהומים נשימתיים האופייניים לחודשי החורף, עם עומס משמעותי על המרפאות, חדרי המיון ומחלקות האשפוז, בדומה למתרחש בחודשי החורף. תופעה זו אינה ייחודית לישראל ודווחה גם ברחבי העולם.

החיסון מיועד לכלל האוכלוסייה מעל גיל 6 חודשים בדגש מיוחד על אנשים הנמצאים בסיכון גבוה לסיבוכי שפעת (חולים במחלות כרוניות, בני 50 ומעלה ובמיוחד מעל גיל 65, פעוטות בגיל חצי שנה ועד שנתיים, אנשים עם עודף משקל, נשים הרות ולאחר לידה, מאושפזים כרוניים). מומלץ גם למטפלים באוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה לסיבוכי שפעת (עובדי מערכת הבריאות, מטפלים ומתנדבים המבצעים ביקורי בית באנשים עם סיכון גבוה וכד). דגש מיוחד יושם השנה על ילדים עד גיל 12, היות שהם אינם מחוסנים לקורונה וישנה חשיבות לחסנם כדי להגן עליהם מפני המחלה וגם יחד עם זאת לאפשר את פעילות מערכת החינוך. השנה, ילדי כיתות ב-ד יחוסנו כנגד שפעת במסגרת בית הספר.

ד"ר בת שבע גוטסמן, מומחית למחלות זיהומיות ויועצת למחלות זיהומית בכללית, אמרה עם תחילת מבצע החיסונים: "אנו מגיעים לתקופת החורף בעיצומו של גל רביעי תחת וריאנט הדלתא המדבק הרבה יותר, מספר המאומתים היומי גבוה, המשק פועל, מערכת החינוך נפתחה כסדרה וענף התיירות שב לפעול – כל אלה תנאים סבירים להפצת שפעת בארץ ובעולם. לנוכח תמונת מצב זו, ההמלצה היא להתחסן לשפעת כדי למנוע תחלואה צולבת של שפעת וקורונה וגם למנוע עומסים על מערכת הבריאות״.

את החיסון לשפעת ניתן לקבל יחד עם החיסון לקורונה, בהתאם להנחיית משרד הבריאות והמרכז האמריקאי לבקרת מחלות (CDC). לפי ההנחיות, אין צורך בהמתנה של פרק זמן כלשהו בין שני החיסונים, ומומלץ לתת אותם בשתי גפיים נפרדות.

בכללית הזמינו 1.3 מיליון מנות חיסון לשפעת נגד 4 זנים. החיסון מיועד למטופלים בגילי חצי שנה ומעלה, ועוד 20 אלף חיסוני וירוס חי מוחלש בתרסיס (פלומיסט) המיועד רק לגילי שנתיים עד 39. במאוחדת הוזמנו גם חיסוני High Dose, שנמצאו על פי מחקרים כיעילים יותר בעד 24% לגילאי 65 ומעלה.

בכללית החיסונים יינתנו במתחמי חיסון לקורונה שבהם יצבו עמדות נפרדות לחיסון שפעת, במרפאות האם, במרכזי בריאות האישה, במרכזי בריאות הילד, ובתחנות טיפת חלב שמפעילה הקופה. גם במאוחדת החיסונים לשפעת יינתנו במוקדי החיסון לקורונה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!