דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
22.5°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 20.9°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.9°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

לארגן מהבית מפגשים וירטואליים: "זאת לא סתם הכנסה מהצד"

השלמת הכנסה: נמרוד דורון (26), מורה ללשון ומחנך כיתה י"א בתיכון בירושלים, משפר את מצב החשבון בהפקת אירועים מקוונים לחברות וקהילות בארץ ובעולם | "אני יכול להכניס מזה בין 3,000 ל-4,000 שקלים בחודש"

נמרוד דורון בחדר העבודה. "וכשמצאתי את הפלטפורמה של 'מרחוק' זיהיתי שהם מנסים לענות על הצורך של מפגשים להיות קרובים, למרות שהם רחוקים" (צילום: אלבום פרטי)
נמרוד דורון בחדר העבודה. "וכשמצאתי את הפלטפורמה של 'מרחוק' זיהיתי שהם מנסים לענות על הצורך של מפגשים להיות קרובים, למרות שהם רחוקים" (צילום: אלבום פרטי)
הדס יום טוב

כשנמרוד דורון (26), מורה ללשון ומחנך כיתה י"א בתיכון "חושן" בירושלים, חיפש פלטפורמה ידידותית יותר מ"זום" למפגש עם התלמידים, הוא מצא את "מרחוק", והם מצאו אותו. "אני מאוד אוהב להתעסק בטכנולוגיה ובפתרונות טכנולוגיים, וכשמצאתי את הפלטפורמה של 'מרחוק' זיהיתי שהם מנסים לענות על הצורך של מפגשים להיות קרובים, למרות שהם רחוקים".

חברת "מרחוק" עוסקת בהפקת אירועים באופן מקוון או היברידי, דרך פלטפורמות שונות, שמאפשרות חוויה מיוחדת במספר חדרי אירועים ופעילות. האירועים נעים מאירועים אינטימיים לאירועים של מאות אנשים – אירועים של חברות עסקיות, חברות סטארטאפ מהארץ ומהעולם, ועד למפגשים של קהילות ותנועות מכל רחבי העולם.

אולם מפגשים וירטואלי. "אני יכול לפתוח את המחשב ולעשות דברים, בשעות שלי ומאיפה שאני רוצה" (צילום מסך: 'מרחוק')
אולם מפגשים וירטואלי. "אני יכול לפתוח את המחשב ולעשות דברים, בשעות שלי ומאיפה שאני רוצה" (צילום מסך: 'מרחוק')

דורון מצא בחברה השלמת הכנסה נוחה שמתאימה לו. "זו עבודה מהבית. בכל רגע שיש לי אני יכול לפתוח את המחשב ולעשות דברים, בשעות שלי ומאיפה שאני רוצה. אם זה אחר הצהריים אחרי הלימודים, או בשבתות וחגים. אני לוקח פרויקטים שאני יודע שהם במידה שלי, ושאני מתחבר אליהם". וזו השלמת הכנסה לא רעה, "אני יכול להכניס מזה בין 3,000 ל-4,000 שקלים בחודש".

אולם הרצאות, חדר בריחה או כורסה מול האח

האירוע הראשון שערך היה לקן השומר הצעיר בברלין. "היה להם סמינר, שבו מאוד חשוב שתהיה שיחה משמעותית בין האנשים, ושהחניכים ירגישו בבית. חשבנו איך לעשות את זה, ובסוף הם צילמו את כל הסניף שלהם, והזנו את התמונות לפלטפורמה.

חניכי השומר הצעיר ממתינים להצגה באולם הווירטואלי. "הם ישבו בחדר ישיבות שלהם, בחדר המדריכים, ועשו הצגה באולם הגדול שלהם" (צילום מסך: מרחוק)
חניכי השומר הצעיר ממתינים להצגה באולם הווירטואלי. "הם ישבו בחדר ישיבות שלהם, בחדר המדריכים, ועשו הצגה באולם הגדול שלהם" (צילום מסך: 'מרחוק')

"הם ישבו בחדר ישיבות שלהם, בחדר המדריכים, ועשו הצגה באולם הגדול שלהם. הכנסנו אפילו את פינת העישון מהסניף". לאחר האירוע הזה, דורון העלה לפלטפורמה גם את הבית האישי שלו, "כדי שאוכל לארח אנשים מהמשרד אצלי בבית בזמן הסגר".

לדבריו, מארגני האירוע יכולים לבחור שהמשתתפים ישמעו הרצאה בחדר הרצאות מפואר עם מרצה שעומד על הפודיום, לרקוד באולם אירועים, לשיר בחדר קריוקי, לשחק בחדרי בריחה, לשבת במרפסת על שפת הים או על כורסה מול האח הדולקת, והכל מהבית. "וזה לא רק רקע יפה, יש גם אפשרות לזוז בחדרים ולהגיב, לשמוע את המולת האנשים או את גלי הים שבחוץ, ובעזרת חברת שליחויות, אפילו לקבל את הבופה עד הבית בהפסקת הצהריים. וזה רק הבסיס, יש גם אפשרות לבקשות מיוחדות, למשל לארח אנשים בסלון הבית הספציפי של המארגנים.

"אחד האירועים המרגשים שהייתי בהם בחיי"

כאחראי על פרויקט דורון מלווה אותו החל משלב הרעיון, ההכנה ושליחת ההזמנות ועד לשליחת ההקלטות למשתתפים בסיום. הוא כמובן גם נוכח באירוע, כדי לספק לו תמיכה טכנית. "לכל פרויקט צריך להכין את הפלטפורמה, להיות בקשר עם הלקוחות, לקחת את החלומות שלהם ולהפוך אותם למציאות באירוע מיוחד וכייפי". לדבריו זה יכול להיות אירוע קטן, שעובדים עליו כמה ימים או אירוע גדול. "היו אירועים שעבדתי עליהם חודש שלם והיו אירועים שנמשכים שלושה ימים".

לאחרונה הפיק אירוע של פורום מיכל סלה, שעסק במיגור אלימות כלפי נשים. "זה היה האקתון שבו הציעו פתרונות כיצד להגיע לאפס נרצחות בשנה. עבדתי 24 שעות, ללא הפסקה, אבל זה היה אחד האירועים המרגשים שהייתי בהם בחיי, לא רק באינטרנט.

האקתון של פורום מיכל סלע. "עבדתי 24 שעות, ללא הפסקה, אבל זה היה אחד האירועים המרגשים שהייתי בהם בחיי"(צילום מסך: מרחוק)
האקתון של פורום מיכל סלע. "עבדתי 24 שעות, ללא הפסקה, אבל זה היה אחד האירועים המרגשים שהייתי בהם בחיי"(צילום מסך: 'מרחוק')

"כשאתה נמצא באירוע גדול, שעבדת עליו חודש שלם, ואתה רואה את האנשים ואת האושר שלהם שהם הצליחו בכל זאת לקיים מפגש טוב וחווייתי למרות המגבלות, זו חוויה מדהימה, שיצרת למישהו מקום כזה. הרבה פעם אנחנו סוגרים את האירוע ואנשים נשארים, לא רוצים ללכת".

לחלוק משרד עם עמיתה שגרה בטנזניה

המשרד של "מרחוק" גם הוא בבתים של העובדים. "יש לנו ממש משרד, עם כיסאות, שולחנות, חדר ישיבות ומשרד למנכ"ל, אבל בפלטפורמה", הוא מספר. "אנחנו יושבים ביחד, אבל כל אחד במקום אחר. יש מישהי שעובדת איתי שגרה בטנזניה. כשנפגשנו פיזית לא מזמן, היא הגיעה כרובוט עם מסך שהיא שלטה עליו. היא יכלה לראות הכל, ויכולנו אנחנו ללכת איתה או ללחוץ לה את היד".

כינוס צוות 'מרחוק' במשרד הווירטואלי. "אין תחליף למפגש אנושי, אבל אני חושב שמצליחים להיווצר פה דברים מאוד מיוחדים" (צילום: מרחוק)
כינוס צוות 'מרחוק' במשרד הווירטואלי. "אין תחליף למפגש אנושי, אבל אני חושב שמצליחים להיווצר פה דברים מאוד מיוחדים" (צילום: 'מרחוק')

ובכל זאת, כשמדובר בטכנולוגיה, יש גם קשיים. "לפני כל אירוע יש לנו טקס שלם, בו אנחנו אומרים את 'ברכת האינטרנט', בתפילה שהאינטרנט יעבוד, שלא יהיו תקלות, שהשרתים לא יפלו ושהכל יעבור חלק".

לדבריו מדובר בפתרון רלוונטי לא רק לתקופת הקורונה. "העולם הולך למקום היברידי יותר. אנשים עדיין יצאו מהבית, אבל המסכים כבר תופסים וימשיכו לתפוס חלק גדול מהמפגש. תמיד יש את הצורך הזה.

"אין תחליף למפגש אנושי, אבל אני חושב שמצליחים להיווצר פה דברים מאוד מיוחדים. אנשים יותר רוצים לדבר ולהשתתף כשהם מרגישים בנוח ובבית, ולא מעיק עליהם לשבת במחשב. אני מרגיש שזאת לא סתם הכנסה מהצד, זה ממש קשור לחיים שלי. אני, כאיש חינוך, יוצר מפגש בין אנשים שהוא מפגש טוב ומחנך, ועונה על החלומות הכי מופרעים שלהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!