דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

המורים יפסיקו לבצע חקירות אפידמיולוגיות בבתי הספר ובגנים

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הודיעה למורים שהעיסוק בנושא אינו בתחום אחריותם, בתיאום עם משרד החינוך | החל מאוקטובר ימונו אחראי קורונה במוסדות החינוך

בית ספר משה הס פתח תקווה (צילום: ניצן צבי כהן)
בית ספר משה הס פתח תקווה (צילום: ניצן צבי כהן)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הורתה הערב (ראשון) למורים ולגננות לחדול מביצוע חקירות אפידמיולוגיות במקרה של גילוי תלמידים מאומתים בבתי הספר ובגני הילדים, פעילות שאינה מתפקידם.

בן דויד כתבה שבתיאום עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ומשרד הבריאות, עם קבלת הידיעה על תלמיד מאומת "ש להוציא את תלמידי הכיתה או הגן לבידוד, למעט תלמידים בעלי תו ירוק בהתאם לתקנות של משרד הבריאות".

במכתב למנהלים ולגננות ציינה בן דויד שמרכז השליטה (משל"ט) שהקים משרד החינוך לניהול ההתמודדות עם הקורונה בבתי הספר לא תפקד כראוי בימים האחרונים ולא נתן מענה זמין לאנשי החינוך בשטח. "מדובר במוקד טלפוני לא כשיר, אשר פועל בשיטות מיושנות ואינו נותן מענה בזמן אמת הנחוץ לכם כל כך בימים אלה", כתבה בן דויד, "עקב כך נוצר מצב של סיכון בריאותי בו עובדי הוראה ותלמידים מחכים שעות רבות לקבלת הנחיות בעניין תלמידים מאומתים."

בן דויד הזהירה שקריסת המשל"ט יוצרת "שיהוי מיותר ומסוכן, שעלול לגרום לחשיפה ממושכת לנגיף הקורונה, בזמן ההמתנה להנחיות המשל"ט".

מי שבפועל ממלא את הוואקום הם המורים בשטח, שלדברי בן דויד "נאלצים לבצע תפקידים שאינם בתחום אחריותם, ובשעות מרובות גם מעבר לשעות העבודה ואף בשישי שבת וחגים". לפיכך, הודיעה בן דויד שהמורים יחדלו מביצוע חקירות אפידמיולוגיות וכאמור, במקרה של מאומת כלל הילדים בכיתה או בגן ייכנסו לבידוד מלבד מי שפטור מבידוד.

לפי המתווה של משרד החינוך, הרשויות המקומיות ימנו החל מאוקטובר 'ממונה קורונה' בית ספרי או רשותי למערכת החינוך שיטפל בניהול ההתמודדות עם תחלואת הקורונה בבתי הספר, יבדוק מי מהילדים צריך להיות בבידוד במקרה של גילוי חולה מאומת ולכמה זמן. במכתב מחמישי האחרון התריעה בן דויד שכל עוד אין ממונים ברשויות, הנטל נופל על כתפי המורים במקום לעסוק בפדגוגיה, ואף אינם מתוגמלים על העיסוק בקורונה. בן דויד כתבה שהסתדרות המורים "רואה בחומרה רבה" את ההימנעות ממינוי נאמני הקורונה, "שמטרתה לחסוך במשאבים על חשבון מנהלי בתי הספר והגננות".

לפי תמונת המצב היומית של משרד הבריאות, 154,010 תלמידים נעדרו מבתי הספר עקב הקורונה. 42,809 מהם חולים כרגע בקורונה, ו-111,201 נמצאים בבידוד.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!