דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

"חור גדול במתווה": נהגי ההסעות והמלווים לבתי הספר אינם מחויבים בתו הירוק

בניגוד למורים ולעובדים בבתי הספר, הנהגים והמלווים בהסעות למוסדות החינוך המיוחד ולמוסדות אזוריים אינם נדרשים לתו הירוק | יוסי בר, סמנכ"ל רשת החינוך המיוחד 'צהר הלב': "אנחנו מתריעים מ-1 בספטמבר, וההנחיות לא השתנו"

תחנת הסעות לבית ספר (צילום: מתוך דו"ח מבקר המדינה)
תחנת הסעות לבית ספר (צילום: מתוך דו"ח מבקר המדינה)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

למרות שמשרד החינוך קבע שמורים וכלל העובדים בבתי הספר יחויבו בתו הירוק, נהגי ההסעות ומלווי ההסעות של תלמידים לבתי הספר, המועסקים על ידי הרשויות המקומיות, אינם נדרשים לכך. "זה חור גדול במטרתו של המתווה", אומר ל'דבר' יוסי בר, אב לילדים עם צרכים מיוחדים וסמנכ"ל רשת 'צוהר הלב' המפעילה מרכזי חינוך מיוחד.

לפי מתווה משרד החינוך לשנת הלימודים תשפ"ב, כל הסגל החינוכי והמקצועי של מוסדות החינוך מחויב בתו ירוק כדי להיכנס לבית הספר או לגן הילדים, שמשמעותו חיסון בתוקף (חצי שנה מהחיסון השני או השלישי), החלמה, או בדיקה מהירה משלושת הימים האחרונים. גם הורים שמבקרים בגן או בבית הספר נדרשים לתו ירוק, וכך גם מפעילים אורחים כמו מדריכי סדנאות.

עם זאת, ילדים רבים הלומדים בחינוך המיוחד, או מתגוררים במועצות אזוריות, מגיעים לבתי הספר בהסעות. לפי נתוני משרד החינוך, כ-56 אלף תלמידים בחינוך המיוחד מגיעים למוסד החינוך שלהם בהסעות מאורגנות. תלמידים אלו נמצאים בחלל סגור, לעיתים למשך זמן ממושך, עם מלווה ונהג שאינם נדרשים לתו ירוק.

"המתווה כפי שאני מבין אותו מנסה לאפשר לימודים בתוך בתי הספר, ואחד הכלים הוא תווים ירוקים לאנשי הצוות החינוכי", אומר בר, "התלמידים שלנו מגיעים בהסעות במימון הרשויות המקומיות עם נהג ומלווה מהבית עד שערי בית הספר. אי החיוב של הנהגים והמלווים של ההסעות לראות תו ירוק יוצר חור גדול במטרתו של המתווה, שהיא שגרת לימודים ככל הניתן".

יוסי בר (צילום: צהר הלב)
יוסי בר (צילום: צהר הלב)

בעמותת צוהר הלב, שבה בר עובד כסמנכ"ל, פועלים 20 מרכזים לחינוך מיוחד ברחבי הארץ, בהם מתחנכים 2,000 תלמידים, מגילאי לידה עד בוגרים. לדברי בר, "אנחנו מתריעים על זה מה-1 בספטמבר, ועוד לא עדכנו את ההנחיות".

בר מזכיר שההסעות לבתי הספר הן נקודת תורפה, שגם בגלי קורונה קודמים לא טופלה כראוי על ידי משרדי החינוך והבריאות. "הפרשה הזאת דומה מאוד לשנה שעברה. כמו שהקפסולות הצליחו בבתי הספר אך משמעותן נעלמה בהסעות, כך התו הירוק לצוות המלווה את התלמידים."

במשרד החינוך אמרו בתגובה: "משרד החינוך פועל על פי ההנחיות של משרד הבריאות. נכון לשעה זו משרד הבריאות לא הנחה אותנו לחייב בתו ירוק את הנהגים ומלווי הנסיעות, ולכן לא חייבנו."

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!