דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

דעה / מאבק של בני אדם מול אורחים לרגע

יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי אלפא, קורא להנהלת החברה ולדירקטוריון בזק לעשות חשבון נפש | "אנו נאבקים על הזכות שלנו כבני אדם לחיות במדינה מתוקנת, במדינה שרואה אנשים"

מבצע גשרים של ועד אלפא (ללא קרדיט)
מבצע גשרים של ועד אלפא (ללא קרדיט)
יחיאל שמן
יחיאל שמן
כותב אורח
צרו קשר עם המערכת:

הנהלת אלפא ודירקטוריון בזק צריכים לעשות עם עצמם חשבון נפש נוקב. חודש אלול ויום כיפור הם זמנים טובים להתבוננות פנימית.

הסיפור אולי נשמע מורכב מבחוץ, אבל כשמביטים פנימה, התמונה ברורה וחדה: תכנית אלפא יצאה לדרך לפני כשלוש שנים מתוך מטרה ליצור חברת תקשורת אחת חזקה שתפעל בכל תחומי התקשורת, סלולר, אינטרנט וטלוויזיה, ותתמודד באופן ראוי עם חברות התקשורת המתחרות.

למען מטרה זו הוסכם על פעולה משותפת בין חברות הבת של "בזק" (פלאפון, בזק בינלאומי ו yes)  נחתמו הסכמים קיבוציים, הוקמו מערכות משותפות, בוצע שינוי ארגוני עמוק במצבת כוח האדם בחברות, והוקמה שדרת ניהול משותפת שרואה בעובדי שלוש החברות תלכיד משותף.

יחיאל שמן יו"ר ועד עובדי אלפי בהפגנת עובדי אלפא מול הבית של דוד פורר (צילום: הדס יום טוב)
יחיאל שמן יו"ר ועד עובדי אלפי בהפגנת עובדי אלפא מול הבית של דוד פורר (צילום: הדס יום טוב)

רצונם החופשי של העובדים להתארגן ולהקים ועד משותף בתמיכתה המלאה של ההסתדרות אינו מעניינה של ההנהלה, וכל התערבות בוטה בזכות בסיסית זו מעידה על חששה מפני יכולתנו להבטיח את הביטחון התעסוקתי של העובדים לנוכח תוכניות כל כך מרחיקות לכת שהיא מבקשת להוציא אל הפועל.

כפי שלא ערערנו על ההחלטה להקמת הנהלה משותפת לשלושת חברות הבת וראינו בכך צעד חשוב בדרך ליצירת יחידת מיקוח אחת, כך אנחנו דוחים כל ניסיון מצידה לעשות הפרד ומשול בין הוועדים ולערער למעשה על קיומו של ועד המשותף, תוך הימנעות מהכרה בו.

***

כבר מספר שבועות שאנחנו נוקטים עיצומים ב"פלאפון" וב"בזק בינלאומי". מצד אחד תוקפת אותנו ההנהלה על פגיעה אפשרית ב'קודש הקודשים' – רשת הסלולר, אך באותה נשימה ממש מחפשת את הדרך למכור את הרשת לחברה פרטית.

הפגנת עובדי אלפא מול ביתו של דוד פורר, מבעלי השליטה בבזק (צילום: דוברות ההסתדרות)
הפגנת עובדי אלפא מול ביתו של דוד פורר, מבעלי השליטה בבזק (צילום: דוברות ההסתדרות)

בשנים האחרונות פועלת נמרצות קרן ״אלומה״ שאחד מהדירקטורים בה, נתי כהן, שימש עד לא מזמן כמנכ"ל משרד התקשורת , לקבל לידיה שליטה על רשת הסלולר של מדינת ישראל.

כן. שמעתם נכון. יד רוחצת יד ועסקאות מפוקפקות נרקמות על בסיס ניגודי עניינים חריפים. כשזה יקרה, כולנו, לא רק העובדים של החברות, אלא האזרחים כולם, נפסיד בענק כשלנגד עינינו יקום עוד מונופול בתחום הסלולר והתקשורת.

***

על זה אנחנו נאבקים. על הזכות שלנו כבני אדם לחיות במדינה מתוקנת, במדינה שרואה אנשים ולא מאשרת לבעלי ההון למזג את בזק בינלאומי ל- yes כדי לשחרר כספים כלואים או גרוע מכך, לעקר את פעילות הליבה מחברה מצליחה ורווחית כמו בינלאומי, דבר העלול להוביל לסגירתה ולפיטורי מאות עובדים, והכל על מנת לייצר בוננזה כלכלית עבור בעלי השליטה.

ההנהלה משקיעה במאבק בנו אלפי שעות, מיליוני שקלים ואינסוף מניפולציות, העיקר שלא נפריע לה לעשות עוד כסף על חשבון כולנו. זה אינו מאבק של עובדים או עוד הסכם קיבוצי. זה מאבק של בני אדם, ומסתבר שבצד השני יש רק אורחים לרגע שבאו לעשות אקזיט ולגזור קופון שמן.

הכותב הוא יו"ר ועד עובדי אלפא

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!