דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כיפור תשפ״ב

מדריך / תפילות עם תו ירוק, מתחמי הבדיקות ייסגרו: אלו הנחיות הקורונה ליום כיפור

תוקף הבדיקות המהירות הנדרשות מילדים ואנשים שלא התחסנו בבתי הכנסת יוארך ל-36 שעות | מתחמי בדיקות ה-PCR של פיקוד העורף לא יפעלו במהלך חמישי

תפילה בבית כנסת ביום כיפור (צילום: יעקב לדרמן / פלאש90)
תפילה בבית כנסת ביום כיפור (צילום: יעקב לדרמן / פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יום הכיפורים יחל הערב (רביעי), ובניגוד לשנה שעברה שבה החל סגר כללי ברחבי הארץ לבלימת הגל השני של נגיף הקורונה, הפעם לא יהיו הגבלות תנועה בישראל. עם זאת, התפילות בבתי הכנסת ייערכו תחת הגבלות התו הירוק. אלו הנחיות הקורונה ליום כיפור:

בתי כנסת

לפי הנחיות משרד הבריאות, בתפילולת בבתי הכנסת יש להקפיד על חבישת מסכות, בתוך מבנה ומחוץ לו, ועל ריחוק חברתי והיגיינה.

תפילות בהשתתפות מעל 50 בני אדם, במבנה ובשטח פתוח, מחייבות הצגת תו ירוק – התחסנות בתוקף, החלמה או בדיקה מהירה שלילית. לפי תקנות שאושרו אתמול (שלישי) בוועדת החוקה של הכנסת, בדיקה מהירה שתבוצע היום (רביעי), ערב יום כיפור, תהיה בתוקף עד חצות שבין חמישי לשישי. כלומר, תהיה תקפה לכל אורך יום כיפור.

מפעיל של בית תפילה הפועל בתו ירוק – לא יחויב לסרוק את הברקוד (באמצעות אפליקצית "הרמזור") על גבי התו הירוק של הנכנסים למקום בימי שבת וחג (עקב מניעה דתית עבור שומרי מצוות לעשות שימוש בטלפון בשבת).

בתי תפילה הפועלים בתו סגול עם עד 50 מתפללים – בבתי כנסת אלו לא נדרש תו ירוק ויש לשמור על ריחוק בין המתפללים. לפי התקנות שאושרו, בית הכנסת מחויב להציב שלט בכניסה המיידע את המתפללים כי המקום לא פועל בתו ירוק ועל מגבלת התפוסה – כולל עבירה וקנס על הפרת חובה זו.

בדיקות לתו הירוק

ברחבי הארץ יפעלו היום מתחמי בדיקות מהירות של מד"א. במרבית היישובים יפעלו מתחמי הבדיקות עד שעות הצהריים המוקדמים. שעות הפתיחה של המתחמים מופיעות באתר מד"א  מחר (חמישי) המתחמים יפעלו במתכונת מצומצמת, ביישובים ערביים בלבד.

בנוסף יפעלו באזור המרכז מתחמי בדיקות מהירות של טרגט ואיכילוב well, המיועדים לילדים מגיל 3 עד 12 ו-3 חודשים.

הבדיקות ניתנות בחינם לילדים עד גיל 12 ו-3 חודשים ולאנשים שאינם יכולים להתחסן מסיבה רפואית. אנשים מעל גיל 12 ו-3 חודשים יכולים להיבדק רק במתחמי מד"א, בעלות של 52 שקלים לבדיקה.

בדיקות PCR לקיצור בידוד ואבחון מחלה

מתחמי הבדיקות יפעלו היום (רביעי) בשעה 12:00 בצהריים. ויחדשו את פעילותם ביום שישי, 17.9.2021, בשעה 8:00 בבוקר. מיקומי המתחמים ושעות הפעילות באתר פיקוד העורף.
הבדיקה מיועדת לאנשים שנחשפו לחולה מאומת או חווים תסמינים החשודים כקורונה ועבור ילדים עד גיל 12 ומנועי חיסון לטובת כניסה ושהייה בבית מלון.
שימו לב:  בשל העומסים במתחמים בתקופה זו עקב חגי תשרי, מומלץ לבדוק את האפשרות לבצע את הבדיקה בקופת החולים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!