דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

אמזון תציע שכר של 18 דולר לשעה לעובדים חדשים

ענקית המסחר המקוון הודיעה השבוע על כוונתה לקלוט 125 אלף עובדי משלוחים ומחסן | גם המתחרים Target ו-Best Buy משלמים 15 דולר לשעה | המעסיקים בארצות הברית הוסיפו רק 235 אלף משרות באוגוסט

עובדים במרכז מיון של אמזון בניו-יורק. בונוס של 3,000 דולר לעובד חדש (צילום: AP Photo/Bebeto Matthews, File).
עובדים במרכז מיון של אמזון בניו-יורק. בונוס של 3,000 דולר לעובד חדש (צילום: AP Photo/Bebeto Matthews, File).
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

אמזון פרסמה בתחילת השבוע שבכוונתה לקלוט 125 אלף עובדי משלוחים ועובדי מחסן, והצהירה אתמול (שלישי) שהיא מציעה שכר של 18 דולר לשעה בממוצע לעובדים חדשים.

התחרות על עובדים שעתיים נהיית סוערת, וחברות רבות מציעות שכר גבוה יותר, בונוסי כניסה ותמריצים אחרים, בעולם שבו הסחר המקוון גדל משמעותית.

בשבוע שעבר, חברת משלוחי החבילות UPS הבטיחה למסור הצעות עבודה תוך 30 דקות לאחר שהמועמדים יגישו בקשה. החברה הצהירה שהיא מתכוונת לקלוט יותר מ-100 אלף עובדים לתגבור בתקופת החגים.

רודני מקמולן, מנכ"ל רשת המרכולים הלאומית קרוגר, אמר אתמול ל-CNBC שלרשת יש 20 אלף תפקידים שהיא מתקשה למלא. "אנחנו מעסיקים באגרסיביות בכל מקום שאפשר. אחד האילוצים הגדולים ביותר שיש לנו כרגע הוא למצוא אנשים מוכשרים".

נאבקים על 15 דולר, ואולי כבר יותר

תנועת "נאבקים למען ה-15" החלה לפני 9 שנים בארצות הברית בקמפיין להעלאת שכר המינימום הפדרלי מ-7.25 דולר ל-15 דולר.

התנועה קצרה הצלחות רבות, ואחת מהן הייתה ההצהרה של אמזון שתשלם 15 דולר לשעה ב-2018. אמזון הייתה אחת החברות הגדולות הראשונות שעשו זאת, וקפיצת השכר הזאת עוד לפני הקורונה הייתה אמורה לתת לאמזון יתרון בהשגת עובדים בשוק האמריקאי, שבו הגדילה העיקרית במשרות היא בשכר מינימום.

עם זאת, היום גם מתחרים כמו Target ו-Best Buy משלמים 15 דולר לשעה, ורשת קוסטקו הענקית אף משלמת 16 דולר לשעה. כעת אמזון מגלה שהיא צריכה להציע יותר מזה כדי להישאר אטרקטיבית. הקורונה הגדילה משמעותית את הביקוש לקניות מקוונות, ואמזון הצהירה השבוע שעובדים חדשים יכולים להרוויח אפילו עד 22.5 דולר לשעה. במקומות מסוימים היא אפילו משלמת בונוסי כניסה בסך 3,000 דולר.

בשבוע שעבר נמסר מהחברה שתשלם את מלוא שכר הלימוד למכללה לעובדים השעתיים שלה החל מינואר. העובדים יהיו זכאים למענק 90 יום לאחר תחילת העבודה. אמזון אמרה שתממן שכר לימוד במאות בתי ספר מקבילים, אבל לא ציינה את שמותיהם.

הקושי למצוא עובדים

חברות עדיין מתקשות למצוא עובדים, אף שמספר האמריקאים שביקשו דמי אבטלה הגיע לשיא בזמן מגפת הקורונה. המעסיקים באמריקה הוסיפו רק 235 אלף משרות באוגוסט, מספר נמוך להפתיע לאחר חודשיים של עלייה. הסימן המובהק ביותר עד כה הוא שהתפשטות זן הדלתא הורידה את הפעילות הכלכלית, ובאופן פוטנציאלי גם את מחפשי עבודה.

יותר אנשים עברו מחנויות לקניות אונליין במהלך השנה האחרונה, וקמעונאים התאימו את הגיוס כך שיתאימו לדפוסים אלה. אמזון, שהיא כיום המעסיקה הפרטית השנייה בגודלה בארצות הברית, שכרה בשנה שעברה לבדה 500 אלף איש.

כדי לעמוד בקצב הגידול בהזמנות המקוונות, אמזון אמרה שפתחה יותר מ-250 מחסנים חדשים, מוקדים בשדות תעופה ומתקני אספקה ​​אחרים השנה. היא מתכננת לפתוח עוד 100 החודש בלבד. אמזון מסרה שרוב המשרות החדשות שלה הן ב-18 מדינות: אריזונה, קליפורניה, קולורדו, פלורידה, ג'ורג'יה, אילינוי, אינדיאנה, קנטקי, מרילנד, מישיגן, ניו ג'רזי, ניו יורק, צפון קרוליינה, אוהיו, פנסילבניה, טנסי, טקסס ו-וושינגטון.

היחס בין היצע לביקוש עומד כעת לטובת העובדים, שיכולים לדרוש תנאי שכר גבוהים יותר. נראה שמאבק למען ה-15 מתקרב להשגת יעדיו מהר יותר מהצפוי, ואולי יש לשקול שהמותג "15 דולר לשעה" ישנה את שמו וייאבק על שכר מינימום פדרלי גבוה יותר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!