דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

גרמניה: ארבעה עצורים בחשד לתכנון פיגוע בבית כנסת במהלך יום כיפור

חקירת מידע שהגיע, לפי פרסומים בתקשורת הגרמנית, מסוכנות מודיעין זרה הביאה למעצרו של אזרח סורי בן 16 שמתגורר בעיר האגן שבמערב המדינה ולמעצרם של שלושה חשודים נוספים שנחקרת מעורבותם בתכנית

נער בן 16 ושלושה בני אדם נוספים נעצרו היום (חמישי) בחשד למעורבות בתכנית לבצע פיגוע בבית כנסת בעיר האגן בגרמניה במהלך יום כיפור. המעצרים באו שנתיים אחרי פיגוע קטלני בבית כנסת בעיר אחרת במדינה.

המשטרה המקומית חסמה דרכי הגישה לבית הכנסת, והתפילה שהייתה אמורה להתקיים במקום בוטלה.

שרת המשפטים של גרמניה כריסטינה למברכט גינתה בחריפות את התכנית שסוכלה. "זה בלתי נסבל שיהודים שוב חשופים לאיום נוראי כל כך עד שהם לא יכולים לציין את החג הקדוש ביותר שלהם, יום כיפור", אמרה.

לדברי הרברט ראול, שם הפנים בממשלת נורדריין-וסטפאליה, בה נמאת העיר האגן, הרשויות קיבלו "מידע מאוד רציני וקונקרטי" על ההיתכנות של פיגוע בבית הכנסת במהלך יום כיפור. הוא הוסיף שהמידע שנמסר הצביע על "איום ממניעים אסלאמיסטיים" וכלל את השעה האפשרית לפיגוע ואת שמות החשודים המעורבים בתכנית.

לפי ראול, כוחות משטרה שלוו על ידי כלבי גישוש לא מצאו חפצים חשודים בסביבת בית הכנסת. השר הוסיף כי אזרח סורי בן 16 שמתגורר בהאגן נעצר הבוקר, ושלושה חשודים נוספים נעצרו בפשיטה על דירה בעיר. והרשויות חוקרות אם הם היו מעורבים בתכנית.

עוד אמר כי החיפושים בעיר עדיין נמשכים, אבל לא פירט בנושא וסירב לענות לשאלות כתבים. ראוך גם לא אמר מהאיפה הגיע המידע לידי הרשויות.

המגזין הגרמני 'דר שפיגל' דיווח, מבלי לנקוב בזהות מקורותיו, שהמידע הגיע מסוכנות מודיעין זרה. על פי המגזין, במהלך צ'אט באינטרנט אמר הנער למישהו שהוא מתכוון לבצע פיגוע בעזרת חומרי נפץ בבית כנסת. חקירת פיסת מידע זו הובילה את החוקרים לבן ה-16, שגר עם אביו בהאגן.

ביום כיפור לפני שנתיים פעיל ימין קיצוני ביצע פיגוע בבית כנסת בעיר המזרח גרמנית האלה. פיגוע זה נחשב לאחת ההתקפות האנטישמיות הקשות ביותר במדינה מאז מלחמת העולם השנייה.

המחבל ניסה מספר פעמים, ללא הצלחה, להיכנס בכוח לבית הכנסת בו שהו באותו זמן 52 מתפללים. מאוחר יותר ירה והרג אישה בת 40 ברחוב שמחוץ לבית הכנסת וגבר בן 20 בחנות מזון מהיר סמוכה. המחבל הסביר שהשניים היו "מטרות ראויות" מכיוון שהיה מדובר במהגרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!