דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

עימות בוועדת החינוך על חובת בדיקות הקורונה הביתיות בחזרה מחופשת סוכות

הוועדה אישרה תקנות שמתנות כניסה לבתי הספר היסודיים ולגנים בהצגת אישור הורים על בדיקת קורונה ביתית שלילית | מזכ"לית הסתדרות המורים: נעתור לבג"ץ נגד הדרישה מהמנהלים והגננות למנוע כניסת ילדים

חלוקת ערכות לבדיקות קורונה ביתיות בבית ספר  (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
חלוקת ערכות לבדיקות קורונה ביתיות בבית ספר (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

קבינט הקורונה אישר היום (ראשון) שהחזרה ללימודים של ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר תותנה בהצגת אישור הורים על ביצוע בדיקה ביתית לילדיהם ושתוצאתה שלילית. ילדים במעונות היום ובחטיבה העליונה יהיו פטורים מהצגת אישור וביצוע הבדיקה. גם ועדת החינוך בכנסת אישרה את התקנות, לאחר עימות חריף עם נציגי הסתדרות המורים שהתנגדו לכך שהמורים יאכפו את התקנות.

משרדי החינוך והבריאות החלו בשישי האחרון לחלק מעל מיליון ערכות בדיקה ביתיות, חלקן מחולקות בבתי הספר והיתר יחולקו במוקדי חלוקה עירוניים ובמוקדי מד"א, אליהם ההורים יצטרכו להגיע כדי לקחת את הערכות.

לפי התקנות שאושרו ומובאות לדיון בוועדת החינוך, מנהל המוסד החינוכי לא יאפשר כניסת ילדים שהוריהם לא הציגו אישור על ביצוע הבדיקה. במקומות בהם יש קושי עם האיסוף מבית הספר, המנהל יוכל להכניס את התלמיד לבית הספר, ויפריד אותו מיתר התלמידים במידת האפשר.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הודיעה שהיא מתנגדת בחריפות לתקנות וביקשה מחברי הכנסת שלא לאשר אותן. "המורים והמנהלים בונים שנים על גבי שנים את מערכת היחסים שלהם שמושתת על יחסי אמון עם הורי התלמידים שכיום אומרים להם להפר את זה בצורה מאוד פוגענית", אמרה בן דויד בישיבת הוועדה, "המנהלים אמרו לי בצורה חד משמעית זו גזירה שהם לא יכולים לעמוד בה זה גם לא יכול להתבצע מסיבה אחת פשוטה. התפקיד שלהם הוא להכיל את התלמידים. והיום הם אלו שאמורים למנוע את הכניסה של התלמידים? אני מודיעה בצורה חד משמעית. אני מבקשת לא לאשר את התקנות האלה".

לדברי בן דויד, אם התקנות יאושרו, הסתדרות המורים תעתור לבג"ץ. היא ציינה שבעבר התקנות הטילו את האחריות על מניעת כניסת תלמידים על 'מחזיק המוסד', כלומר הרשות המקומית או אדם מטעמה, ולא על מנהל בית הספר.

זוהי הפעם השנייה שבה נערך מבצע חלוקת ערכות המוני לכלל התלמידים וילדי הגנים. הפעם הקודמת הייתה לקראת פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, אך אז ביצוע הבדיקה וחתימה על טופס אישור היו המלצה בלבד ולא חובה. כעת אישרו השרים שביצוע הבדיקה והחתימה על אישור יהיו חובה.

הבדיקה הביתית עצמה מדויקת פחות מבדיקת PCR הנבדקת במעבדה. לכן, תוצאה חיובית בבדיקת אנטיגן ביתית מחייבת ביצוע בדיקת PCR.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!