דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק הנכים

יוזם חסימת הרכבות מסביר למה נכים קושרים את עצמם למסילות: ״אין לאנשים ממה לחיות, חלקנו בתת תזונה״

לביא נאור, פעיל ארגון ׳הנכים הופכים לפנתרים׳ מתריע: ״נמשיך עם המחאות, נגדיל אותן, ונחסום רכבות. הממשלה לא מכבדת את החוק וההסכמים איתנו, אנחנו לא יכולים לחכות יותר לכספים שהיו צריכים להגיע״

מחאת הנכים ליד פסי הרכבת במושב הבונים. (צילום: דוברות קבוצות מאבק הנכים)
מחאת הנכים ליד פסי הרכבת במושב הבונים. (צילום: דוברות קבוצות מאבק הנכים)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

״הצבעה על התקציב תהיה רק בנובמבר, עד שזה יכנס יקח לפחות חודשיים. למה הנכים צריכים לחכות כל הזמן?״, לביא נאור מארגון הנכים הופכים לפנתרים רותח, ״תבינו, אין לאנשים ממה לחיות. נכים לא עברו את החגים.

״יש אישה שאני הלכתי להביא לה ארוחת ערב מבית תמחוי בקריות. אוי ואבוי על הארוחה הזאת. 2 קציצות, קצת אורז וקצת אפונה, היא אכלה את זה לידי. היום היא אמרה לי שהיא התאשפזה ברמב"ם כי היא בתת תזונה״.

לביא נאור, ארגון הנכים הופכים לפנתרים (צילום: אלבום עצמי)
לביא נאור, ארגון הנכים הופכים לפנתרים (צילום: אלבום עצמי)

לביא הוא ממארגני חסימת הרכבות במחאה על אי העברת תקציבים שהובטחו לנכים. הבוקר (א׳) קשרו עצמם נכים בשלשלאות לפסי הרכבת ליד מחלף עתלית והבונים. אנשים כועסים על חסימת הרכבות בניגוד לחוק, והוא משיב שלגביהם הממשלה לא מכבדת את החוק. 

״אנחנו מבקשים מהממשלה לכבד את החוק, תעבירו את כספי הרטרו שמגיעים לנו. אתם אומרים שיש הצבעה על התקציב, אין בעיה אבל יש כספים שהממשלה הקודמת שמה בצד, הם כרגע לא נותנים שקל. ביקשנו מהם להעביר קצת כסף לחגים. מתחילת 2021 לא קיבלנו כלום, שום תוספת. מגיע לנו את הכספים האלה״. 

ארגוני הנכים דורשים משר האוצר לכבד הסכמים שנחתמו איתם בממשלה הקודמת. על פי ההסכמים האלה, הדיסריגארד יעמוד על 5,300 ש״ח לחודש. הם גם מוחים על כך שבשנת 2021 לא התקבלה תוספת לקצבאות הנכות, בניגוד לחוק שעבר בשנת 2018. הם מרגישים שבמשרד האוצר מנפנפים אותם. 

"מתי נקבל את הכסף? מי יכול לחכות עד חודש ינואר או פברואר? זה עוד 4 חודשים. זה לא הגיוני. אנחנו נמשיך לצאת למחאות, נגדיל אותן ונמשיך לחסום רכבות. שלפחות יתנו לנו מסמך. ישראל כ״ץ נתן מסמך, היה שקט של שנה״.

ממשרד האוצר נמסר כי מדובר בתוספת שתכנס לאחר העברת תקציב המדינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!