דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עולמי

ממשלת סודן הודיעה על סיכול נסיון הפיכה, 30 קצינים נעצרו

לפי הודעות הממשלה, ניסיון ההפיכה אורגן על ידי תומכים של השליט הקודם במדינה, עומר אל-באשיר, ונועד לסכל את המעבר לדמוקרטיה

שליט סודאן לשעבר, עומר אל-באשיר, במשפטו בחרטום, 24 באוגוסט 2021. (AP Photo/Marwan Ali)

(צילום: AP Photo/Marwan Ali)
שליט סודאן לשעבר, עומר אל-באשיר, במשפטו בחרטום, 24 באוגוסט 2021. (AP Photo/Marwan Ali) (צילום: AP Photo/Marwan Ali)

ממשלת סודן הודיעה היום (שלישי) על סיכול ניסיון הפיכה במדינה. לדברי הממשלה, הצבא עדיין שולט במדינה וקצינים צבאיים שהובילו את נסיון ההפיכה נעצרו.

נסיון ההפיכה מדגיש את שבריריות המעבר של סודן למשטר דמוקרטי, יותר משנתיים לאחר ההשתלטות הצבאית על המדינה, שסיימה את שלטונו של הדיקטטור עומר אל בשיר במשך שלושה עשורים.

תחנת הטלוויזיה מטעם השלטון הסודני קראה לציבור "להתנגד" לנסיון ההפיכה. שר התרבות ודובר הממשלה, חמזה בלול, אמר שהממשלה מנסה לאתר אנשים המזוהים עם משטרו של אל-בשיר שארגנו את נסיון ההפיכה.

"הכל תחת שליטה. המהפכה מנצחת", כתב מוחמד אל-פיקי סולימאן, חבר במועצה הצבאית-אזרחית, בעמוד הפייסבוק שלו. הוא קרא לסודנים להגן על המעבר השלטוני לדמוקרטיה.

מקור צבאי אמר שמספר לא ידוע של חיילים מחיל השריון עמדו מאחורי נסיון ההפיכה, ושהם ניסו להשתלט על מספר מוסדות ממשלתיים אך נעצרו כשהיו בדרכם אליהם. הוא הוסיף שהכוחות תכננו להשתלט על מפקדות הצבא ועל תחנת הטלוויזיה הממשלתית. המקור, שדיבר באופן אנונימי מכיוון שאינו מורשה לתדרך את התקשורת, הוסיף שנעצרו כשלושים חיילים, ביניהם קצינים בדרגות גבוהות.

סוכנות הידיעות הממשלתית SUNA ציטטה את בריגדיר-גנרל (מקביל לתת-אלוף בישראל) אל-טאהיר אבו האג'א, דובר מפקד הצבא, כאומר שהכוחות החמושים "סיכלו את נסיון ההפיכה והכל תחת שליטה". הסוכנות הודיעה שכל החיילים שלקחו חלק בנסיון ההפיכה נעצרו והם החלו להיחקר.

צילומים שהופצו באינטרנט הראו כלי רכב עם חיילים שהוצבו בדרכים ובצמתים מרכזיים בבירת סואן, חרטום. האבטחה תוגברה במפקדות צבאיות ובניינים צבאיים אחרים בעיר.

מוחמד חסן אל טאישי, חבר במועצה הריבונית הלאומית, כינה את נסיון ההפיכה "בחירה טיפשית ורעה". אל טאישי כתב בחשבון הטוויטר שלו ש"האפשרות של הפיכה צבאית הותירה אותנו עם ארץ נחשלת וחלשה. המעבר לדמוקרטיה והבטחת העתיד והאחדות הפוליטית של הארץ נותר האפשרות היחידה".

ממשלת המעבר עמדה בפני לחץ הולך וגובר לסיים מלחמות עם קבוצות מורדים, תוך כדי נסיון לשקם את הכלכלה החבוטה במדינה, למשוך סיוע בינלאומי שהמדינה זקוקה לו, ולכונן משטר דמוקרטי כפי שהתחייבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!