דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מדיניות חדשה: כל אזרח זר שהתחסן יוכל לטוס לארה"ב החל מנובמבר

הבית הלבן הודיע על הקלות בנהלי הקורונה של הטיסות הנכנסות לארה"ב, שיאפשרו למבוגרים שהתחסנו ושהו במדינות 'אדומות' להיכנס למדינה

שדה תעופה בדנבר, ארה"ב (צילום: AP Photo/David Zalubowski)
שדה תעופה בדנבר, ארה"ב (צילום: AP Photo/David Zalubowski)
ממשל ביידן יוזם מדיניות חדשה לתנועה לארה"ב וממנה, שתשפיע על אזרחים אמריקאים ואזרחי מדינות אחרות שמעוניינים לטוס לארה"ב. מטרת המדיניות היא לחזור למדיניות תעופה נורמלית יותר לאחר 18 חודשים של שיבושים שנגרמו עקב הקורונה.
הכללים החדשים, שייכנסו לתוקף בנובמבר, יחליפו בליל של הגבלות מבלבלות. חלק מפרטי התכנית שעליהם הוכרז בשני השבוע עדיין בעבודה, אך הנה כמה שאלות ותשובות על מה שצפוי:

מהי בתמצית המדיניות החדשה?

כל האזרחים הזרים הבוגרים שנכנסים לארצות הברית נדרשים להיות מחוסנים באופן מלא בטרם עלייתם לטיסה. (ההגדרה בארה"ב למחוסנים באופן מלא היא קבלת שתי מנות חיסון של פייזר או מודרנה, או חיסון במנה אחת לחיסונים הניתנים במנה אחת). זאת בנוסף לדרישה הקיימת כבר כיום להצגת תוצאת בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני ההמראה לארה"ב.

ברגע שדרישת החיסון תיכנס לתוקף, הבית הלבן יקל את ההגבלות על כניסת אנשים שאינם אזרחי ארה"ב ושהו במדינות ספציפיות כמו בריטניה, האיחוד האירופי, סין, הודו, איראן, אירלנד, ברזיל ודרום אפריקה ב-14 הימים שקדמו לנחיתה בארה"ב.

איך המדיניות תשפיע על אזרחי ארה"ב?

מה נדרש מאזרחי ארה"ב שלא התחסנו?

אזרחי ארה"ב ותושבים קבועים שלא התחסנו באופן מלא יוכלו עדיין לטוס לארה"ב, אבל הם יידרשו לנהלים קשוחים יותר של בדיקות ומעקב. הם יידרשו להיבדק בתוך 24 שעות מהנחיתה בארה"ב, בנוסף לבדיקה לפני ההמראה לארה"ב. עם זאת, עדיין לא ידוע כיצד הממשל הפדרלי יאכוף את הדרישה להיבדק לאחר החזרה לארה"ב.

איך המהלך ישפיע על ילדים שטסים לארה"ב?

המדיניות החדשה דורשת רק ממבוגרים שאינם אזרחי ארה"ב להיות מחוסנים באופן מלא כדי להיכנס לארה"ב. הבית הלבן לא הודיע האם ילדים שלא התחסנו יידרשו לנהלי בדיקות שונים בטיסות לתוך ארה"ב.

איזה חיסונים קבילים מבחינת ארה"ב?

לפי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), ארה"ב תקבל התחסנות מלאה של נוסעים עם כל חיסון קורונה שאושר לשימוש חירום על ידי ארגון הבריאות העולמי, כולל החיסונים מתוצרת פייזר, מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון שנמצאים בשימוש בארה"ב. ישנם גם חיסונים אחרים שאושרו על ידי ארגון הבריאות העולמי ונמצאים בשימוש רחב בעולם, כולל החיסון של אסטרהזניקה והחיסון הסיני 'סינובאק', עם רמות משתנות של יעילות נגד נגיף הקורונה ונגד זן הדלתא. ארגון הבריאות העולמי בוחן גם את חיסון ספוטניק V הרוסי, אך טרם אישר אותו.

האם חברות התעופה יאספו מידע על נוסעים?

ה-CDC יבקש מחברות התעופה לאסוף את המידע על הנוסעים הנכנסים ולספק אותו לרשויות הבריאות, אם הוא יידרש למעקב אחר ההיבדקות של אותם נוסעים. חברות התעופה התנגשו לשינוי דומה בשנה שעברה, כשהוא הוצע על ידי ה-CDC אך נחסם על ידי ממשל טראמפ.

איך ההגבלות הנוכחיות השפיעו על התעבורה האווירית בין ארה"ב למדינות אחרות?

הן הפכו את הביקור באירופה לקל יותר עבור האמריקנים מאשר להיפך. לפי נתוני התאחדות חברות התעופה האמריקנית, Airlines for America, התעבורה האווירית בארה"ב באוגוסט עמדה על 54% בהשוואה ללפני שנתיים, והכניסה של אזרחים זרים עמדה על פחות מ-74%.

איך השינויים ישפיעו על טיסות לצורך עסקים?

השינוי ישפיע דרמטית על אנשים שמגיעים לארה"ב מאירופה לצורך עסקים. אזרחים זרים שהתחסנו לא יצטרכו יותר להוכיח שנסיעתם לארצות הברית משרתת 'אינטרס לאומי' של ארה"ב, תהליך שאורך זמן.

איך המהלך ישפיע על מחירי הטיסות?

אדיט דמודרן, כלכלן בחברת מחקרי התיירות הופר, העריך שהגידול בביקוש צפוי להעלות את מחירי הטיסות מאירופה, למרות שוריאנט הדלתא ושיעורי התחלואה הגבוהים בארה"ב צפויים להאט את הנהירה להזמנת טיסות. אם המחירים אכן יעלו, זו תהיה נקודת מפנה מתחילת המגפה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!