דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

באופן מקוון וללא עלות: הרפורמה למעבר מהיר בין בנקים יצאה לדרך

לקוח יכול להגיש בקשה באתר הבנק אליו הוא מעוניין לעבור, והבנק החדש יהיה אחראי על הטיפול במהלך | במשך השנתיים הראשונות יופעל שירות 'עקוב אחרי' אוטומטי לזיכויים וחיוביים לחשבון החדש

בנק לאומי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
בנק לאומי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן קירשנבאום

רפורמה חדשה של בנק ישראל שנכנסה היון (רביעי) לתוקף מאפשרת ללקוחת הבנקים לעבור מבנק לבנק באופן מקוון, ללא עלות וללא צורך להגיע לסניף. על פי בנק ישראל, אחרי הגשת הבקשה, המעבר צפוי להיות מושלם תוך 7 ימי עסקים, ולאחר מכן כל הודעה או פעולה שתישלח לבעל החשבון בבנק הישן ישלח ב'עקוב אחרי' לחשבון החדש.

המטרה מאחורי המהלך היא להקל על הלקוחות לעבור בנק, תהליך שהיום ידוע לשמצה כקשה במיוחד לאור חוסר שיתוף הפעולה של הבנקים. נכון להיום, כדי להעביר חשבון מבנק אחד לאחר נדרש מהלקוח להגיע לסניף, ולאחר מכן למלא בקשה ידנית שכוללת התמודדות עם בירוקרטיה, שלטענת רבים, מהווה חסם למעבר של לקוחות.

לרצון להקל על המעבר של הלקוחות יש מטרה מעבר לנוחות המעבר בין בנקים. בבנק ישראל מקווים שיכולת פשוטה יותר לעבור בין בנקים מתחרים תגביר את התחרות בין הבנקים.

על פי תפיסה זו, אפשרות פשוטה יותר למעבר תדרוש מהבנקים להתחרות באופן אינטנסיבי יותר על הלקוחות, ובבנק ישראל מקווים שהדבר יתבטא גם בהוזלת האשראי לצרכנים.

מעבר בקליק: השאלות והתשובות

איך מתבצע המעבר?
ניתן לעבור בין בנקים על ידי הגשת בקשה באתר הבנק שאליו הלקוח מעוניין להעביר את הפעילות הפיננסית שלו. הבנק החדש, יוצר קשר עם הבנק הקודם, ומנהל מולו את תהליך העברת הפעילות.

על מנת להעביר את הפעילות לבנק אחר, צריך קודם כל לפתוח חשבון בנק פעיל בבנק החדש. לאחר מכן, יש להיכנס לאתר האינטרנט או לאפליקציה של הבנק החדש ולהגיש בקשה בהתאם. ניתן להגיש בקשה בסניפי הבנק.

הניוד יתבצע תוך 7 ימי עסקים מהגשת הבקשה. שירות 'עקוב אחרי' יופעל למשך שנתיים לפעולות כמו זיכויים וחיוביים עתידיים וכן צ'קים שיופקדו לטובתכם.

האם זה כרוך בתשלום?
המעבר בין בנקים, כמו שירות 'עקוב אחרי' לחיובים ולזיכויים, ייעשה ללא עלות. השירות אמור להיות נוח לתפעול, אמין ומאובטח כדי למנוע זליגת פרטים אישיים.

האם ניתן להעביר כל חשבון בנק קיים?
רוב חשבונות העו"ש למשקי הבית ניתנים לניוד. חשבונות תאגיד או חשבונות שקיימת לגביהם מורכבות או מניעה משפטית (כמו חשבונות מעוקלים וחשבונות נאמנות) לא ניתן להעביר באמצעות המערכת החדשה.

אילו פעילויות פיננסיות יועברו אוטומטית?
בין הפעולות ניתן יהיה לנייד יתרות זכות וחובה בשקלים ובמט"ח, הרשאות לחיוב חשבון, הוראות קבע, צ'קים, ניירות ערך ישראליים וזרים והרשאות לחיוב בכרטיסי חיוב בנקאיים וחוץ בנקאיים.

חשוב לציין שלא ניתן לנייד רק חלק מהפעילות ולהשאיר חלק בבנק הישן.

אילו פעילויות לא ניתן יהיה להעביר?
לא ניתן לנייד הלוואות ואשראי (כולל משכנתאות), פיקדונות ותוכניות חיסכון, ניירות ערך שאינם ניתנים להעברה ומוצרים פיננסיים שמשועבדים לטובת הבנק.

במקרה כזה על הלקוח להגיע להסכמות מול הבנק הישן.

האם הבנק החדש יכול לסרב להעברת הפעילות?
כן. הוא יכול לעשות זאת במקרים שבהם קיימת, למשל, יתרת חוב בחשבון הישן שהוא לא מוכן לקבל, אם קיימות יתרות זכות שלא עומדות במגבלות שלו, אם עדיין לא חלפו שלושה חודשים ממועד ביצוע ניוד קודם, אם הלקוח החל בתהליך לסגירת החשבון בבנק הישן או בגלל אי עמידה בכללים אחרים שנקבעו על ידי בנק ישראל.

האם הבנק הישן יכול למנוע מהלקוח לעבור?
לא. אבל מותר לו לנסות לשמר את הלקוח תוך הבטחה שהוא לא מפעיל עליו לחצים אסורים.

לפרטים מלאים על הרפורמה באתר הייעודי של בנק ישראל – לחצו כאן.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!