דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שירות התעסוקה והתאחדות התעשיינים יעניקו 5 מיליון שקלים להכשרה מקצועית

מעסיקים שיירשמו לתוכנית המשותפת יקבלו מענק של בין 10,000 ל-16 אלף שקלים עבור כל עובד שיכשירו ויתחייבו להעסיק | לראשונה נכללו ברשימת ההכשרות גם מקצועות דיגיטליים, עובדי פיתוח בהייטק ועובדי פיתוח עסקי

הכשרה מקצועית של רתך (צילום: ניצן צבי כהן)
הכשרה מקצועית של רתך (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

קו קורא שפרסמו היום (רביעי) שירות התעסוקה והתאחדות התעשיינים יעניק 5 מיליון שקלים למעסיקים מכל תחומי התעשייה לטובת הכשרת עובדים. מעסיקים שייענו לקול הקורא יזכו במענק בסך 16,000-10,000 שקלים, לתקופה של עד חצי שנה, על כל עובד שיכשירו ויתחייבו להעסיק בתום תקופת ההכשרה. ההרשמה לקול הקורא תהיה פתוחה רק עד סוף חודש ספטמבר.

ההכשרה במסגרת התכנית צפויה להיות במתכונת של 'הכשרה תוך כדי עבודה במפעל' (On the Job Training), כשהמעסיקים יידרשו להעמיד לעובד החדש חונך שילווה אותו בתהליך.

בין המקצועות שצוינו בקול הקורא ניתן למצוא לראשונה גם מקצועות דיגיטליים ועובדי הייטק שתומכים בפיתוח, כמו גם עובדים עסקיים תומכי פיתוח. עוד צוינו הכשרות למפעילי מכונות, רתכים, מסגרים, מחזיקי מכונות, חשמלאים, מעבדי שבבים, אנשי מדידה ואבטחת איכות, עובדי מתכנת, חרטים, כרסמים, אנשי תקשורת ואבטחת מידע.

גובה המענק ייקבע בהתאם לשכר העובד. עבור עובדים בשכר נמוך יהיה המעסיק זכאי ל-10,000 שקלים ועל כאלה בשכר גבוה ל-16 אלף שקלים. מעסיק יוכל לקבל שוברי הכשרה עבור עד עשרה עובדים.

אם הביקוש לשוברים יהיה גבוה, תינתן עדיפות למעסיקים שלא קיבלו שוברי הכשרה בעבר ולכאלה שיגייסו עובדים מאוכלוסיות גיוון תעסוקתי, באיזורי פריפריה או במקצועות וענפים שהוגדרו על ידי משרד הכלכלה כבמחסור. לעדיפות יזכו גם מעסיקים שמשלמים שכר גבוה וכאלה שאין אצלם תחלופת עובדים גבוהה.

הקול הקורא התפרסם, בין היתר, על רקע משבר האבטלה שנמשך למרות ביטול הזכאות לדמי אבטלה לבני 45 ומטה. קדמו לו שני קולות קוראים משותפים לשני הגופים שפורסמו מאז תחילת משבר הקורונה, במסגרתם הוכשרו למעלה מ-2,300 עובדים שנקלטו לעבודה על ידי כ-240 מעסיקים.

מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור: "הקורונה האיצה תהליכי שינוי, שמי שלא ייענה להם פשוט יישאר מאחור. רק שילוב זרועות של המדינה, המגזר העסקי והחברה האזרחית יוכל להוביל להתאוששות המשק מהמשבר ולחזרתם המיטבית של דורשי העבודה למעגל העבודה. הקול הקורא הנוכחי הוא צעד נוסף במסע הזה, ואני קורא למעסיקים מכל התחומים, כולל מענף ההייטק, להיענות לו. האחריות היא של כולנו".

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר: "רוב התעשיינים שלנו עדיין מדווחים על מחסור משמעותי בעובדים בכלל המקצועות. לאור מציאות קשה זו, היוזמה המשותפת הזו חשובה מתמיד. אני מקווה שביחד עם תכניות דומות בעתיד, נצליח לצמצם את המצוקה הגדולה שנוצרה ונהפוך מאות מובטלים לבעלי קריירה מצליחה בשכר הגון בתעשייה הישראלית".

עוד הוסיף תומר: עוד לפני סגירת התוכנית מסתבר לנו שהביקוש של התעשיינים להכשרות עולה פי כמה על כמות השוברים המוצעת, ואנו בטוחים שיימצא תקציב לכל הביקושים כדי לאפשר לעוד ישראלים לעבור הכשרה ולמצוא עבודה מתגמלת ויציבה".

כאמור, ההרשמה לקול הקורא תהיה פתוחה עד ה-30 בספטמבר. לפרטים נוספים והרשמה ניתן להיכנס לאתר שירות התעסוקה או להתקשר למוקד 9687*.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!